rscosworth Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 Vurderer å hoppe tilbake på turbokjøret igjen. Ser på en bil som mangler alt av bensinrør/slanger både trykk og retur fra pumpe til rail og tilbake til tank igjen.Pumpa er bytta til 044. Hva trenger jeg for å legge nytt? Hvilken dim, hvilken material i rør og hva slags slanger/koplinger trenger jeg og hvor får man lettest tak i alt? Har jeg lov å legge slanger helt fram? Fraråder dere slanger hele veien? JJ
Cosworth Racing1 Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 (edited) Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt denne type slange: http://www.summitracing.com/parts/SUM-240820B/?rtype=10 Mye enklere å legge opp enn både stålomspunne, og rør. Har brukt dette lenge. Du kan jo legge opp til å brukeAN-koblinger også inn på fuelrailen. Ser mye bedre ut. Disse slangene er av bedre kvalitet enn de stålomspunne også. Ville kjøpt gjennom Summit. Der får du alt, pluss at det er billig Edited August 25, 2011 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
alelys Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 har jobba litt med kobberrør på arbeid, førstegangen du bøyer røret er det lett å forme. Så slikt burde ikke by på problemer:) -Alexander
rscosworth Posted August 25, 2011 Author Posted August 25, 2011 Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt denne type slange: http://www.summitracing.com/parts/SUM-240820B/?rtype=10 Mye enklere å legge opp enn både stålomspunne, og rør. Har brukt dette lenge. Du kan jo legge opp til å brukeAN-koblinger også inn på fuelrailen. Ser mye bedre ut. Disse slangene er av bedre kvalitet enn de stålomspunne også. Ville kjøpt gjennom Summit. Der får du alt, pluss at det er billig De der var jo nice! Hvordan får man AN-koplinger på hver ende av fuel rail samt inn/ut tank/pumpe? Lett å feste koplinger på slangene?
Cosworth Racing1 Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 De der var jo nice! Hvordan får man AN-koplinger på hver ende av fuel rail samt inn/ut tank/pumpe? Lett å feste koplinger på slangene? Må sveise fast en slik en inn på railen: http://www.summitracing.com/parts/SUM-220061/ Elternativt kan du bruke slangeklemmer, men den over er jo best Inn på tanken/pumpen ville jeg bare brukt slangeklemmer.Er enkelt å feste koblingene. Myyyye verre med stålomspunne.. Og i tillegg er stålomspunne ganske stive, og ganske uhåndterlige. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
rscosworth Posted August 25, 2011 Author Posted August 25, 2011 Altså sveise på en slik inn på railen, slangeklemme ut av fueltrykksregulator og inn/ut fra tank/pumpe? Når alt er på plass blir jo AN-koplinger en drøm å jobbe med kontra originalt...
Cosworth Racing1 Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 Altså sveise på en slik inn på railen, slangeklemme ut av fueltrykksregulator og inn/ut fra tank/pumpe? Når alt er på plass blir jo AN-koplinger en drøm å jobbe med kontra originalt... Ja.. Du kan jo selvfølgelig sveise inn disse koblingene på tanken også, og på btr, men er litt styr. Du kan jo eventuelt bytte den originale regulatoren med en slik: http://www.summitracing.com/parts/AEI-13109/ og skru AN-koblingene rett i 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
armani Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 Er vel ikke lov med slanger under bilen? 2wd sierra cosworth
Cosworth Racing1 Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 Er vel ikke lov med slanger under bilen? Det vet jeg faktisk ikke 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
xXx Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 det er i hvertfall ikkje lov med stålomspunne slanger under bilen for da kan det ikkje sjekkes for sprikker osv. å du kan ikkje legge helt i fra pumpa og fram med slange det får du kick på eu. RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now