Nissern Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Hei, ny på forumet å lit greie på ford;) Skaffa meg nylig en sierra cosworth 4wd.Hva skal til for å bygge den om til 2wd?Sånn i grove trekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 Søk...Sikkert 100 tråder på dette fra før. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 t5 kasse å starter og mellom aksling. RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 fjerne mellomaksel som går fremover til frontdiff og sveise senterdiffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 fjerne mellomaksel som går fremover til frontdiff og sveise senterdiffen.<Noen som har prøvdt annet enn sveis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nissern Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 Den sveise metoden, er den holdbar?Kan du forklare den litt nærmere?Eller en link som viser fremgangsmåten med bilder, tekst ol? Takker for svar =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Var vell en innpå her, som laget noen låse skiver til senter diffen. Husker ikke hvem det var, han hadde noen bilder av det også Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 du må vell av med bakre delen på kassen da for og få opnet fordelings kassen ????eg hadde byttet gear kasse men det er nå meg ;-) hvorfor gjøre det enkelt når du kan gjøre det vanskelig. RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 du må vell av med bakre delen på kassen da for og få opnet fordelings kassen ????eg hadde byttet gear kasse men det er nå meg ;-) hvorfor gjøre det enkelt når du kan gjøre det vanskelig. sikkert for at det er en kostnads pris inn i bilde også Sveise senter diff koster ikke mange kronene, t5 med mellom aksling + girkasse feste og starter, blir fort 10-15000! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 fjerne mellomaksel som går fremover til frontdiff og sveise senterdiffen. Er dette holdbart? Altså, tåler det juling? Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
derekd Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 har proved det og funker som f :)treng ikke a fjerne mellomaksel som går fremover til frontdiff bara kjedde som er på center diffen og sveis denna LETT FINT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nissern Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 Ingen som har en link som viser fremgangsmetoden av denne sveise motoden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Det beste er nok å bytte bil. Så slipper vi enda mer jallamekkede biler på veiene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Det beste er nok å bytte bil. Så slipper vi enda mer jallamekkede biler på veiene.AMEN!!dette her e jesus prosjekt.....hei .jeg har nettopp skaffa meg en cosworth..og har ikke peiling på ford,hvordan bygger jeg om fra 4wd til 2wd."grøssss.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Alle Forder er forskjellig, så hjelper lite "å kunne Ford" gitt. Stakkars dere som syter over planene hans, hva gjør dette dere? Blir dere skadet? Såret? Hva er greia? Selv syns jeg det er fornuftig - drivverket på 4x4 er noe dritt, motoren er knall, nyere bil (karosseri osv) tilsvarer mindre rust. Han spør hva som trengs, så svar på det eller hold kjeft 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 (edited) Alle Forder er forskjellig, så hjelper lite "å kunne Ford" gitt. Stakkars dere som syter over planene hans, hva gjør dette dere? Blir dere skadet? Såret? Hva er greia? Selv syns jeg det er fornuftig - drivverket på 4x4 er noe dritt, motoren er knall, nyere bil (karosseri osv) tilsvarer mindre rust. Han spør hva som trengs, så svar på det eller hold kjeft skader heller ikke å si sin mening vel .kanskje han kommer på andre og bedre tanker heller.dessuten er ikke 4x4 drivverket drit.det du kaller drit er faktisk oftest ett drivverk som er 20 år gammelt og nettopp skamkjørt av sånne som han som skal liksom bygge dette 2wd greiene i tråden.har sånn sett aldri skamkjørt noen av bilene mine..men har aldri hatt noe kødd med di to 4x4 cosworthene mine. det er alder,vedlikehold og eier som avgjør om drivverket er drit.elle drivverk ryker på en eller anna måte, så det er 4x4 er spesielt dårlig er bare noe svada . men men..hver til sitt.gjør ikke meg noe personlig...synes bare det er tragisk at noen folk tenker så kort. Edited August 28, 2011 by lowman Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 skader heller ikke å si sin mening vel .kanskje han kommer på andre og bedre tanker heller.dessuten er ikke 4x4 drivverket drit.det du kaller drit er faktisk oftest ett drivverk som er 20 år gammelt og nettopp skamkjørt av sånne som han som skal liksom bygge dette 2wd greiene i tråden.har sånn sett aldri skamkjørt noen av bilene mine..men har aldri hatt noe kødd med di to 4x4 cosworthene mine. det er alder,vedlikehold og eier som avgjør om drivverket er drit.elle drivverk ryker på en eller anna måte, så det er 4x4 er spesielt dårlig er bare noe svada . men men..hver til sitt.gjør ikke meg noe personlig...synes bare det er tragisk at noen folk tenker så kort. er det nødvendig og lage store diskusjoner om alt. fyren vill bygge om til 2wd å thats it!!!det kan være mangen grunner til hvorfor han vil det. er flere stor prosjekt tråder her inne som omhandler biler som er bygget om fra 4x4 til 2wd.kansje ikkje på samme måte men men so what. det gjør bare orginal biler mer verd alikevell ;-) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 var vel egentlig ingen stor diskusjon.var bare at av og til så virker det som om det kommer ...hva skal man si...grønne folk og skal liksom gjøre ditt og datt....og personlig synes jeg det er dritt.er synd at cosworth har så dårlig rykte..og det er ofte pga så mye pappskalle prosjekter.sier ikke at han her er pappskalle...men det er mye jalla.og syns bare det suger max. burde være like lov å si sin mening enten den er positiv eller negativ.så lenge man ikke går til person angrep.er jo faktisk noe som heter å snakke folk til fornuft.kanskje han ikke har snøring på hva det koster engang,alt etter spørsmålet å tyde så er det jo en kar som ikke har spesielt peiling ,og det er helt greit det.men da er det også lov å si ifra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nissern Posted August 29, 2011 Author Share Posted August 29, 2011 Dette var virkelig en bra start for en ny ford eier med virkelig mange kontruktive or seriøse tilbakemeldinger.Her blir man kalt pappskall,jallamekker mm. Dere/du snakker om å prate meg til fornuft, er det så du/dere veit hva som er best, skal all følge hva dere mener?? Det er ganske enkle spørsmål som jeg stiller, klarer du/dere ikke svare så la være å skrive i det hele tatt!!Det eneste du/dere oppnår med dette er missnøye og usaklige diskusjoner. Trodde dette var like seriøst som andre forum, men der tok jeg mektig feil. Skjønner meg ikke på de typene som må skrive slik bullshit som ikke har med tråden å gjøre i det heletatt.Syns synd på dere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Dette var virkelig en bra start for en ny ford eier med virkelig mange kontruktive or seriøse tilbakemeldinger.Her blir man kalt pappskall,jallamekker mm. Dere/du snakker om å prate meg til fornuft, er det så du/dere veit hva som er best, skal all følge hva dere mener?? Det er ganske enkle spørsmål som jeg stiller, klarer du/dere ikke svare så la være å skrive i det hele tatt!!Det eneste du/dere oppnår med dette er missnøye og usaklige diskusjoner. Trodde dette var like seriøst som andre forum, men der tok jeg mektig feil. Skjønner meg ikke på de typene som må skrive slik bullshit som ikke har med tråden å gjøre i det heletatt.Syns synd på dere. jeg kan ikke annet enn og le, altså av shappy og lowman kommentarer du må ikke ta deg nær av det!! om cosworthen hadde hatt så dårlig rykte, så hadde prisen vært deretter også!! Og 4wd driv verket er dårlig sammenligna med nesten alle tilsvarende biler, med tilsvarende alder/effekt! Men det finnes enkle og rimelige oppgraderinger som gjør susen. kjøre stil, og vedlikehold er alfa omega! men skall ikke bilen brukes, så kunne det like gjerne vært en 1,8TD med cosworth look.. Tror kanskje en sveisa senter diff kunne vært artig og prøvd som 4wd også.. cosworhen er til for og brukes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nissern Posted August 29, 2011 Author Share Posted August 29, 2011 De kommentarene gikk litt innnpå meg da jeg leste det, men nå spiller det ingen rolle. Bare får å si litt mere om bilen så er det en 88 mod godkjent ombygd sierra cosworth 4wd.Så om jeg vil sveise diffen for å få 2wd så mener jeg at det ikke ha så mye å si siden det ikke er noen orginal cossi. Uansett, snakka med en lokal kar på lørdan i fylla. Han hadde gjort den sveiese dif metoden, så da løser det seg. Tråd stenges (for usaklige kommentarer)....hehehe =D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 De kommentarene gikk litt innnpå meg da jeg leste det, men nå spiller det ingen rolle. Bare får å si litt mere om bilen så er det en 88 mod godkjent ombygd sierra cosworth 4wd.Så om jeg vil sveise diffen for å få 2wd så mener jeg at det ikke ha så mye å si siden det ikke er noen orginal cossi. Uansett, snakka med en lokal kar på lørdan i fylla. Han hadde gjort den sveiese dif metoden, så da løser det seg. Tråd stenges (for usaklige kommentarer)....hehehe =DVær så snill å si det ikke er en grå sedan med sota frontlys.. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nissern Posted August 29, 2011 Author Share Posted August 29, 2011 Vær så snill å si det ikke er en grå sedan med sota frontlys.. Nei, er ikke noe sota frontlys... Er det mye "galt" med den bilen du referer til? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 Nei, er ikke noe sota frontlys... Er det mye "galt" med den bilen du referer til?refererer til denne, http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29462587vært litt snakk om den her inne, bla. pga. bytte av rammenr/manglel på rammenr Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 29, 2011 Share Posted August 29, 2011 refererer til denne, http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29462587vært litt snakk om den her inne, bla. pga. bytte av rammenr/manglel på rammenr Har det noe å si på den tekniske utførelsen av ombyggingen da? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now