Per Olav Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 Jeg har byttet til 4x4 manifoil på min 2wd cosworth med Turbonetics E50 turbo i dag. Men da jeg skulle montere tilbake actuator så passer ikke lengre braketten. Hverken hullbildet eller vinkelen er i nerheten av å stemmeEr det forskjeld på 2wd og 4x4 brakett? Og finnes det en egen til netics da det ikke er lik avstand mellom alle skruene på turboen?Jeg har løsnet turbinhuset fra lagerdelen og vridd delene slik at det stemmer med slik den sto før. En annen ting som muligens også kommer litt i utur er returrøret til oljen. Men dette glemte jeg å sjekke etter at jeg fikk vridd turboen dit den skulle. Bilder: Her i den retningen det skulle vert... Her i den retningen det havner.. Hullbildet stemmer heller ikke. Her sto den jo før da det var 2wd manifoil. Her er oljerøret mitt. Er det likt som 4x4? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 Jeg stussa også på det der når jeg nylig bytta fra 2 til 4WD grenrør. Det er ulikt oljerør på 2 å 4WD, jeg løste det med å kappe 2WD røret å bruke slange. Jeg skifta brakett til wastegate også, som du har finne ut så er dem ikke like. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 Orginalt på 4x4 så er vel også stanga til actuator lengre enn til 2wd om man bruker orginale turboer? 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted August 24, 2011 Author Share Posted August 24, 2011 Er det noen som har, eller vet om hvor jeg får tak i en brakett som vinkler andre veien a?Gjerne med riktig hullbilde til E50, men det er ikke et must. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted August 24, 2011 Share Posted August 24, 2011 vri bakhuset slik at du får brukt actuatorfeste slik det sto før Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted August 24, 2011 Author Share Posted August 24, 2011 Er ikke hjemme nå slik at jeg får sett, men sitter ikke det i fem skruer ell no slikt? Går vel ikke å løsne skruene og vri på det i hullene? Trudde jeg allefall..... Du mener den delen som er skrudd fast bak på turbinhuset som wastegatespjeldet sitter i og downpipen sitter på? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted August 25, 2011 Share Posted August 25, 2011 var jeg som tenkte litt feil der..men om du filer opp hullene i wg braketten og legger imellom et par skiver skal den passe.gjorde dette for en stund siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted August 25, 2011 Author Share Posted August 25, 2011 Det går ikke på E50. Det er forskjellig avstand mellom skruene på komp.huset. To skruer med "kort" avstand og et større opprom før neste to skruer. Jeg havner på et langt opprom.. Det er plass til hele braketten mellom skruene. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 (edited) Det går ikke på E50. Det er forskjellig avstand mellom skruene på komp.huset. To skruer med "kort" avstand og et større opprom før neste to skruer. Jeg havner på et langt opprom.. Det er plass til hele braketten mellom skruene.Ingen turboer er like, å du må bygge om/lage ny actuator brakett hver gang.. Å bøye til oljeretur går jo fint det også..Nå har du fløtta heile turboen med det kjedelige baktrykksrøret, å da må du bare brette opp ermene å smi..Skjønner ikkje hvorfor du bytter til det grenerøret med såpass stor turbo.. Edited August 26, 2011 by Tommen The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 Må nok lage en ny brakett ja.Grunnen til at jeg bytter er at jeg har lyst til å prøve å få bilen litt mere klørbar og sivilisert da jeg syns den E50'n er alt for treg slik den er nå. Jo visst går det bra når motoren først våkner til liv, men det blir liksom litt for spennende å kjøre etter veien synes jeg. Ingenting..., ingenting..., ALT!Hadde tilgang til en 4x4 manifoil gratis også så da måtte det prøves.Har kjøpt en T34 med både 48 og 63 turbinhus til dohc'en. Måtte jo prøve den på manifoilen i går. Må si det fristet fælt å skru den fast. Det er 48 huset som sitter på den nå. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Må nok lage en ny brakett ja.Grunnen til at jeg bytter er at jeg har lyst til å prøve å få bilen litt mere klørbar og sivilisert da jeg syns den E50'n er alt for treg slik den er nå. Jo visst går det bra når motoren først våkner til liv, men det blir liksom litt for spennende å kjøre etter veien synes jeg. Ingenting..., ingenting..., ALT!Hadde tilgang til en 4x4 manifoil gratis også så da måtte det prøves.Har kjøpt en T34 med både 48 og 63 turbinhus til dohc'en. Måtte jo prøve den på manifoilen i går. Må si det fristet fælt å skru den fast. Det er 48 huset som sitter på den nå.Da ville eg heller bytta utveksling The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now