rs88 Posted August 23, 2011 Posted August 23, 2011 Hei, akkurat overhalet motor med nye stempelringer, rådelager,alt av pakninger samt topp pakning. Men får den ikke til å gå skikkeli på tomgang,og den starter ikke når den er varm,har justert tenningen rett,men cam og cam drev er jeg usikker på om det er rett innstilt siden den er tungstartet og ikke lades batteriet, må ha startkabler hver gang den skal startes. kan det være sprekk i blokken? det ryker litt blått ved gass pådrag og olje åndingen ryker fælt selv ved tomgang, virker som om det er en blanding av bensin og olje, peilet oljen og såg det var bensin i oljen der, hva kan det være ?
rs88 Posted August 25, 2011 Author Posted August 25, 2011 Tvilsomt siden den er byttet 2 ganger, samt turbo byttet
Kverna Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Tvilsomt siden den er byttet 2 ganger, samt turbo byttetHvorfor er den byttet 2 ganger ? Da kan det like gjerne være toppakning igjen Min fotoblogg
rs88 Posted August 27, 2011 Author Posted August 27, 2011 byttet dn først for 3 måneder siden, men røyk like blått og bilen kokte lett, så ble motor overhalet for 1 måned siden da ble også ny toppakning byttet, kjøpte også ny turbo for dn gamle brukte mye olje. var ute å kjørte med den isted, dn gjikk ikke på tomgang når den var varm, den koker ikke lengre, og etter en times rolig kjøring så stoppet jeg den, og den startet ikke. måtte ha startkabler, i tilleg røyk det fælt av olje åndingen, kan alt dette skyldes at cammen ikke er rett stillt inn?
rs88 Posted August 27, 2011 Author Posted August 27, 2011 foresten, noen som vet hva den grønne sensor kontakten er god for? ser den ikke er tilkoblet og finner heller ikke kontakt med grønn farge på, er det den mekaniske abs sensoren? eller er den hvit?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now