Jump to content

Mk3 2.0 bensin - Er det løs spenningsregulator på dynamoen ?


Kverna

Recommended Posts

Da var det på tide at dynamoen tok kvelden, har vært tom for strøm når jeg skulle starte ett par ganger den siste mnd, men idag begynte ladelampa å lyse, og 10min senere døde bilen. Kjøpte nytt batteri i håp om at det gamle hadde tatt kvelden, men bilen lader ikke lenger.

 

Noen som vet om det er løs regulator på disse, eller om man må bytte hele driten ?

Link to comment
Share on other sites

Er ikke løs regulator dessverre :(

Skal du bytte dynamo må den taes ned og ut i hjulhuset.

Så det er litt mask å få byttet den, slik at du er obs på det.

Må ha spesialverktøy på strammeren bl.a., eller evt. lage en.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Er ikke løs regulator dessverre :(

Skal du bytte dynamo må den taes ned og ut i hjulhuset.

Så det er litt mask å få byttet den, slik at du er obs på det.

Må ha spesialverktøy på strammeren bl.a., eller evt. lage en.

Ok takk.

Har ikke verksted lenger, så blir satt bort. Blir en dyr høst på bilfronten :)

Link to comment
Share on other sites

Ok takk.

Har ikke verksted lenger, så blir satt bort. Blir en dyr høst på bilfronten :)

 

Auch, skulle bodd litt nærmere :)

Viss du skal gjøre det på et verksted med kvittering etc. bør du få avtalt pris på forhånd.

Viss man ikke har gjort jobben før kan det være litt køddent, og tiden går for å si det sånn.

Den jobben der går fint på 45min viss man vet hva man skal gjøre, vertfall på diesel.

Er samme patent på bensineren, så om så er det i såfall enklere/mindre tidkrevende.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Auch, skulle bodd litt nærmere :)

Viss du skal gjøre det på et verksted med kvittering etc. bør du få avtalt pris på forhånd.

Viss man ikke har gjort jobben før kan det være litt køddent, og tiden går for å si det sånn.

Den jobben der går fint på 45min viss man vet hva man skal gjøre, vertfall på diesel.

Er samme patent på bensineren, så om så er det i såfall enklere/mindre tidkrevende.

Selvfølgelig. Skal se om jeg får tatt det på ford sin prisgaranti på rep, bare hente inn litt priser.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...