rene`racing Posted August 10, 2011 Posted August 10, 2011 noen som har noen erfaring med trimming av 4,0 v6 ohv motoren? er det mye jobb å få 200-250 hk ut av den? 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro
RS 1000 Posted August 11, 2011 Posted August 11, 2011 noen som har noen erfaring med trimming av 4,0 v6 ohv motoren? er det mye jobb å få 200-250 hk ut av den?Hvis man ser på denne motoren så har den mye bedre topper enn de andre V6 motorene. Den har bedre innsugsmanifold og den har rulleløftere.200-250 hk er kun 50-63 hk/L som er lite. Vi snakker om tall tilsvarende 100 - 126 hk fra en 2,0 OHC. Effektmessig trenger du en ny kam med "Fast Road" spec., en lett, men korrekt massasje av toppene, grenrør og datasprut + dyser for å klare 250 hk. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Cortiworth Posted August 11, 2011 Posted August 11, 2011 Hvis man ser på denne motoren så har den mye bedre topper enn de andre V6 motorene. Den har bedre innsugsmanifold og den har rulleløftere.200-250 hk er kun 50-63 hk/L som er lite. Vi snakker om tall tilsvarende 100 - 126 hk fra en 2,0 OHC. Effektmessig trenger du en ny kam med "Fast Road" spec., en lett, men korrekt massasje av toppene, grenrør og datasprut + dyser for å klare 250 hk. Jeg må si at det forundrer meg at Ford har klart å lage en 4.0 med bare 160hk, selv om man har puttet i en truck kam. Alt er bedre en 2,8/2,9 og likevel bare 160hk. Hvis en får 4-liter'n opp i samme trim som en standard 2,8 forgassermotor vil en ha ca 190+hk. Går en littvidere og trimmer til standard 2,8i nivå ender en på 214+hk. Siden 4,0 toppene har bedre kanaler, større innsugsventiler og et betydelig bedre innsugsystem er det, som påpekt av Mr RS1000, kamvalg og motorstyring som struper effekten. Hvis den originale motorstyringen og dyserhenger med vil en standard kam, omslipt til fast road spec, kanskje også mild road spec, løfte effekten til 200+. Trolig ender en opp medfeilkoder, så et datasprut er nok veien å gå. ...eller old school forgasser. 4,0 innsuget kan egne seg til 3 stående forgassere med passendeadapter. Det som virkelig er bra med 4.0 OHV er dreiemoment på lave turtall i forhold til slagvolum. Der er det få som slår den. Sjekk også ut V6 subforum på The Ranger Station. http://therangerstation.com/forums/forumdisplay.php?f=10
rene`racing Posted August 12, 2011 Author Posted August 12, 2011 hvilken gearkasser passer på den motoren? og som tåler litt effekt. hva er ca prisene ca på en sån motor? vurderer sterkt å bruke den motoren i Granada`enfinnst det noen nettsider som selger trimmingsdeler til den? 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro
RS 1000 Posted August 12, 2011 Posted August 12, 2011 Se her:http://www.moranav6racing.com/category.html?CategoryID=32 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
grandisjohn Posted August 12, 2011 Posted August 12, 2011 (edited) hvilken gearkasser passer på den motoren? og som tåler litt effekt. hva er ca prisene ca på en sån motor? vurderer sterkt å bruke den motoren i Granada`enfinnst det noen nettsider som selger trimmingsdeler til den? Ta kontakt med Pedro Molina. Han har jo en slik motor i Ghia coupe`n sin, og kan sikkert gi deg svar på alt du lurer på Har vel fått på plass kompressor og så vidt jeg har fått med meg. Edited August 12, 2011 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
rene`racing Posted August 13, 2011 Author Posted August 13, 2011 ja han har kompressor i sin nå, så på den på gol.Er en imponerende bil,ser nesten orginalt ut med den motoren i den bilen lurer på hvor mye effekt han har med kompressor,tror den skulle bremses på mandag. 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro
RS 1000 Posted August 13, 2011 Posted August 13, 2011 Det blir vanligvis mye dreiemoment, men heller labert med HK/L på "vanlige" oppsett så det skal bli interessant å høre hvordan det gikk. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
as. Posted August 15, 2011 Posted August 15, 2011 Noen som har turbotrimmet disse motorene med godt resultat? Kan denne motoren være et bra alternativ om man ønsker seg ca.300+hk @ ca.før3000rpm og toppefekt på ca.600+hk på nav med maks turtall ca. 6500-7000 rpm?
RS 1000 Posted August 17, 2011 Posted August 17, 2011 Noen som har turbotrimmet disse motorene med godt resultat? Kan denne motoren være et bra alternativ om man ønsker seg ca.300+hk @ ca.før3000rpm og toppefekt på ca.600+hk på nav med maks turtall ca. 6500-7000 rpm?Taunusen til Skogenracing er oppgitt til å gå med ett beist av en KKK K31 turbo og det funker jo. Det ligger noen klipp på youtube av noen Mustanger med 4,0 L V6 motor med turbo. Jeg kan ikke se at 300 hk ved 3000 o/min skal være umulig med 4,0 L motorvolum selv om det er 700 + Nm, men det må nok lades greit. Maks momentet ved høyere turtall blir nok riktig bra. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
BR Racing V6 Posted August 18, 2011 Posted August 18, 2011 (edited) Jeg har mailet med dansken som har stv sierran. http://www.ravenz.dk/ han har bremset 4.0 ohv motor med stor singel turbo. med masse gjort i bunn og topp. med hjulspinn.fikk de masse nm. hk lar vente på seg. moment på 3800rpm. var mer en 900nm. med 1.7bar ladetrykk.- gt4294 turbo tror jeg. problemer med veiv som ikke vil være med .og topper som løfter seg og dårlig flow i topper. satte effekten på rundt500- 600hk. Han har laget en bob 24v motor som han ikke har samme prob med veiven. så denne er mye sterkere en 4.0 ohv sin. NO NOS (650Hk og 680NM @ 6800 og 1,5bar). with nos around 750Hk and more then 1000Nm @ 5500 og 1,5bar. er tall han har nå med std veiv. nitrert herdet og stålramme i bunn. det er brukt 2 litt for store turboer. han bruker bilen til dragrace så derfor et nos kit for å dra det hele i gang. topper er std og bunn har JE stempler-og alu råder. Denne mannen spesial lager alt av deler selv og derfor er ikke noe han tilbyr billig. Jeg har prøvet å spurt. Man kan her fint se potensiale i std topper ja. han har nok noe spesial kammer da tror jeg. Edited August 18, 2011 by BR Racing V6 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now