Jump to content

hva er dette??


Kindher

Recommended Posts

tror d e noe eksosrensings opplegg.. e ihvertfall d når d e sånn på sierra

 

 

Jepp det er noe utslipp saker.. du mister mye hk på det drite der.. ;)

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

vel usikker på det med HK. Tror det er noe liknende en lamdafølere. De registrerer om bilen for nokk bens. Fjerner du de, for du Høy CO2 utslipp og seff mer bruk av bens. Har nesten lik motor selv i min bil.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke det der et sånt EGR system, man gruker omigjen litt av eksosgassene, brenner de omigjen for å få renere forbrenning? Veldig greit i teorien, men årsak til høyt forbruk om det ikke fungerer har jeg hørt.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

hadde sånn på combat sierraen min, snakket med noen mekanikere på ford, og dem sa eg kunne fjerne dette dritet på eksosen, tapte møe hk.. brukte ikke noe mer bens, og utslippet ble litt høyere.. røsk det vekk du, og på med ny manifold, eller tett hullene så du ikke får lekkasje,.

Link to comment
Share on other sites

Guest fåården
Er ikke det der et sånt EGR system, man gruker omigjen litt av eksosgassene, brenner de omigjen for å få renere forbrenning? Veldig greit i teorien, men årsak til høyt forbruk om det ikke fungerer har jeg hørt.

 

du har rett i d ja

Link to comment
Share on other sites

Det der er en EGR. (exhaust gas recirculation) Den sender en kontrollert mengde eksos til innsuget. Det senker forbrenningstemperaturen som igjen reduserer utslippet av nitrøse gasser. (NOX) Du kan ganske greit fjærne den, spesiellt om du allerede har slakta katen. Greiest er det om du finner deg en manifold uten EGR-uttak.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...