Kindher Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 kan noen fortelle meg hva dette er?? Bilen er en Escort 1993 mod 1.8 maskin med servo. Har kjøpt turbo nå, så sku likt å hvist om dette er noe som må være med videre 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430 Link to comment Share on other sites More sharing options...
clinton Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 tror det er noe kjøle greier 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peet Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 tror d e noe eksosrensings opplegg.. e ihvertfall d når d e sånn på sierra Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4x4_2.8 Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 d er berre å røske av.treng ikke d:) gjor d på en escort ej hadde en gong.d er for å minske forurensing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 tror d e noe eksosrensings opplegg.. e ihvertfall d når d e sånn på sierra<{POST_SNAPBACK}> Jepp det er noe utslipp saker.. du mister mye hk på det drite der.. Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gica Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 vel usikker på det med HK. Tror det er noe liknende en lamdafølere. De registrerer om bilen for nokk bens. Fjerner du de, for du Høy CO2 utslipp og seff mer bruk av bens. Har nesten lik motor selv i min bil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Er ikke det der et sånt EGR system, man gruker omigjen litt av eksosgassene, brenner de omigjen for å få renere forbrenning? Veldig greit i teorien, men årsak til høyt forbruk om det ikke fungerer har jeg hørt. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 hadde sånn på combat sierraen min, snakket med noen mekanikere på ford, og dem sa eg kunne fjerne dette dritet på eksosen, tapte møe hk.. brukte ikke noe mer bens, og utslippet ble litt høyere.. røsk det vekk du, og på med ny manifold, eller tett hullene så du ikke får lekkasje,. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fåården Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Er ikke det der et sånt EGR system, man gruker omigjen litt av eksosgassene, brenner de omigjen for å få renere forbrenning? Veldig greit i teorien, men årsak til høyt forbruk om det ikke fungerer har jeg hørt.<{POST_SNAPBACK}> du har rett i d ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted April 17, 2005 Share Posted April 17, 2005 gess har rett.men det er bare å fjerne hele dritten.har ingen ting å si. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted April 18, 2005 Share Posted April 18, 2005 Det der er en EGR. (exhaust gas recirculation) Den sender en kontrollert mengde eksos til innsuget. Det senker forbrenningstemperaturen som igjen reduserer utslippet av nitrøse gasser. (NOX) Du kan ganske greit fjærne den, spesiellt om du allerede har slakta katen. Greiest er det om du finner deg en manifold uten EGR-uttak. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now