Jump to content

SIerra IS-Turbo


RHH

Recommended Posts

Hei. lurer litt på å kjøpe den Sierra IS-Turboen som ligger på autodb. AutoDB-kode: 1354586

Den koster kun 6000kr, men er kun motor-gir-understell jeg er intrisert i. Så kommer nok til å slege/hugge karoseriet..

Men nokk om det!

Har kontaktet selger. Motor er orginal untat dysene som er 545 fra S2? Er turbo fra en mitsubishi og han lader 0,8bar.. Selger påstår att motor tåler 400hk? Dette kan vell ikke stemme?

Omn det er sprut/chip eller hva det er har jeg ikke fått no svar om enda.

 

MEN trur dere dette er noe å satse på?

Mvh Robin :)

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Link to comment
Share on other sites

Hei. lurer litt på å kjøpe den Sierra IS-Turboen som ligger på autodb. AutoDB-kode: 1354586

Den koster kun 6000kr, men er kun motor-gir-understell jeg er intrisert i. Så kommer nok til å slege/hugge karoseriet..

Men nokk om det!

Har kontaktet selger. Motor er orginal untat dysene som er 545 fra S2? Er turbo fra en mitsubishi og han lader 0,8bar.. Selger påstår att motor tåler 400hk? Dette kan vell ikke stemme?

Omn det er sprut/chip eller hva det er har jeg ikke fått no svar om enda.

 

MEN trur dere dette er noe å satse på?

Mvh Robin :)

 

400hk på org innmat det vil jeg se! :lol:... pang!

Min link

 

sjekk :D

Link to comment
Share on other sites

org motor i bra stand med E85 som er reddninga. samt jeg er blitt fortalt av BM at turbo trykk blir justert slik at den ikke gir mere en ca 1bar fra bunn og opp til 4500rpm

for så øke på til 2.0bar for å få motoren til å holde lengst mulig.

 

Datasprut er et must for å få en org motor til å holde . E85 hjelper på å ikke få tenningsbank -kjøler mye bedre.lavere temp og eksos temp. org støpte stempler får da utnyttet levetiden bedre.

 

Men med bensin vil det hele være et sjangsespill med std komp og datasprut. litt tenningsbank= sprekte stempler. så enkelt er det :)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Her er det ikke no datasprut.. MEN Han sa 5000 for bilen og faren hans leverer bilen til meg, siden han skal forbi lørdag :D Da blir regnestykket 5000-1500 (Vrakpant)= 3500 og det er jo ikke ille? Er jo verdt det uansett skulle man tro?

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...