Aalsen Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 (edited) Erfaringer på dette området?Evt. hvem gjør dette?http://www.rapidremap.co.uk/#/ford-focus-16-16v-100hp/4532479512 Tror det er noe gærent med systemet, at det ikke er helt optimalt. Null respons mellom halv gass og full gass (på pedalen). En som prøvekjørte den i dag sa at det virket som om den får litt for mye bensin på full gass, at den går litt bedre når man slipper gassen fra full og ned til halv gass (hvor det er maks pådrag) igjen. Han sa at og at jeg bare kunne svinge innom ford, så plugger de i computeren og sjekker dette? Edited August 1, 2011 by Aalsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 30, 2011 Share Posted July 30, 2011 ta en diagnose på bilen hos ford. kan være tps som tuller Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aalsen Posted July 30, 2011 Author Share Posted July 30, 2011 Aha. Hva er tps? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Throttle Position Sensor. Føler som sitter på gasspjeldet og forteller hjernen hvor mye gass man gir, og gir bensin etter det. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aalsen Posted July 31, 2011 Author Share Posted July 31, 2011 (edited) Aha, hørtes logisk ut. Første bra svar jeg har fått på problemet da jeg har spurt en del Men, hvis det ikke er noe galt, at de ikke finner noe på diagnosen, vil en remap av bilen fikse problemet? Edited July 31, 2011 by Aalsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aalsen Posted August 1, 2011 Author Share Posted August 1, 2011 Da har jeg vært hos Sulland i Elverum (Ford) og de sier at bilen ikke skal være slik. Jeg tenkte å teste tps selv med et voltmeter, men det var vanskelig/umulig sa dem. Må ha den inn på en diagnose som koster 700,- hvis det er lettvindt.. Er det ikke bare å plugge i en kontakt eller noe og lese av ecu? For så å få eventuelle feilkoder? Hvis det er tps som kødder, kjipt å måtte bytte hele greia som koster 4500, hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted August 1, 2011 Share Posted August 1, 2011 Da har jeg vært hos Sulland i Elverum (Ford) og de sier at bilen ikke skal være slik. Jeg tenkte å teste tps selv med et voltmeter, men det var vanskelig/umulig sa dem. Må ha den inn på en diagnose som koster 700,- hvis det er lettvindt.. Er det ikke bare å plugge i en kontakt eller noe og lese av ecu? For så å få eventuelle feilkoder? Hvis det er tps som kødder, kjipt å måtte bytte hele greia som koster 4500, hehe Ved å ta en diagnosetest får man feilkodene som ligger lagret i hjernen, og der vil det stå hvilke(n) sensor(er) som er ødelagte. Dette skal selvfølgelig gutta ha betalt for. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aalsen Posted August 1, 2011 Author Share Posted August 1, 2011 Ved å ta en diagnosetest får man feilkodene som ligger lagret i hjernen, og der vil det stå hvilke(n) sensor(er) som er ødelagte. Dette skal selvfølgelig gutta ha betalt for. Selvfølgelig skal de ha betalt, hvem jobber vel gratis Men den linken jeg gav med i første post, jug eller kan en remap gjøre bilen hissigere og billigere i drift? Høres litt søkt ut siden jeg mener å huske og ha lest et sted at å chippe denne varianten av Focusen ikke vil ha noen markant virkning..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted August 2, 2011 Share Posted August 2, 2011 Bensin uten turbo er det egentlig ikke noe vits å chippe. Der må man trimme på gode gamlemåten. Mer luft, mer bensin Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted August 2, 2011 Share Posted August 2, 2011 Må ha den inn på en diagnose som koster 700,- hvis det er lettvindt.. Er det ikke bare å plugge i en kontakt eller noe og lese av ecu? Bare er et vidt begrep. Kontakten er bare å plugge inn, men det er ikke slik at feilkodene popper opp på en skjerm med en gang du setter i kontakten. Det er litt trykking først. Dessuten så koster IDS 20-80k avhengig av utgave(den billigste krever at du har en annen fra før), og oppdateringsabbonement er dyrt. Å begynne med voltmeter eller remapping uten at du vet hva som er feil er bare tull Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aalsen Posted August 2, 2011 Author Share Posted August 2, 2011 Ok. Ja jeg er vel i bunn og grunn ikke så interessert i å få den til å gå så mye bedre, bare at den får gått riktig. Er lettere ubehagelig å kjøre med den slik som den er nå. Ved forbikjøringer tråkker man gassen i bånnen, mens jeg trør den halvveis inn. Blir ikke det samme som å skyte pedalen i bånn! Samme som at motoren reagerer et sekund etter pedalen. Har nettopp vært og bestilt time på en diagnose. Skal inn på Onsdag i neste uke. HÅPER de finner noe feil! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now