Ro0ck Posted July 29, 2011 Posted July 29, 2011 Jeg kjørte fra Lillehammer (01:30) Og kom til Moss bomstasjon (04:15).. Jeg kjørte ut fra bomstasjonen og var på vei opp til 100 da bilen plutselig døde mellom 70 - 90. Glødeplugg lampa blinka og motorn døde. Jeg skrudde av tenninga, og starte den igjen 5 - 10 sek etter, og den døde etter litt pådrag.. Lampa blinka igjen...Og da jeg stoppa på siden av E6 og tok vekk dekselet, så lå det litt diesel rundt 3 av glødepluggene og det luktet diesel, pluss at det drøppa litt under bilen.. Jeg aner ikke hva det er, og er kjempe frustrert da jeg om 1 - 2 mnd'r skal selge bilen... Noen som vet/har vært borti noe lignende? Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)
Granada28GL84 Posted July 29, 2011 Posted July 29, 2011 er sikkert nokk noe med innsprooytninga og gjoore... Mvh Jann
Ro0ck Posted July 29, 2011 Author Posted July 29, 2011 Hadde vært greit med noe litt mere spesifikk enn det... Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)
Akselander Posted July 29, 2011 Posted July 29, 2011 (edited) er sikkert nokk noe med innsprooytninga og gjoore... Hadde vært greit med noe litt mere spesifikk enn det... Hahaha! Kveldens latter.. Men uansett, prøvd å skifte glødeplugger? Virker som du ikke får forbrenning da.. Kan vel være alt fra programfeil til mekanisk med disse nyere bilene, personlig har jeg ikke snøring på diselbiler overhode. Skal vel være relativt høyt trykk i forbrenningskammeret hos diselbiler? Er det pakninger på glødeplugger?Er det en mulighet at systemet overmater pga lekkasje ved pluggene?? Bare hiver ut noen spørsmål her, somsagt ikke peiling.. Edited July 29, 2011 by Akselander '87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90) '83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)
RHH Posted July 29, 2011 Posted July 29, 2011 Hahaha! Kveldens latter.. Men uansett, prøvd å skifte glødeplugger? Virker som du ikke får forbrenning da.. Kan vel være alt fra programfeil til mekanisk med disse nyere bilene, personlig har jeg ikke snøring på diselbiler overhode. Skal vel være relativt høyt trykk i forbrenningskammeret hos diselbiler? Er det pakninger på glødeplugger?Er det en mulighet at systemet overmater pga lekkasje ved pluggene?? Bare hiver ut noen spørsmål her, somsagt ikke peiling.. Er ikke pakkninger på glødeplugger nei. Er likt som med tennplugger Jeg ville prøvd å lokalisere hvor diesel lekasjen stammer fra i første omgang! 89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil 94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT FORD SIERRA SEDAN Proskjekt
Ro0ck Posted July 29, 2011 Author Posted July 29, 2011 Er ikke pakkninger på glødeplugger nei. Er likt som med tennplugger Jeg ville prøvd å lokalisere hvor diesel lekasjen stammer fra i første omgang! Det virka som det kom fra 3 av pluggene.. Akkurat som det hadde blitt for stort trykk for dem sånn at dieselen har måka seg vei opp. For det lå litt diesel rundt pluggene... Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)
RHH Posted July 29, 2011 Posted July 29, 2011 Så du att det kom derfra eller lå det bare diesel i fordypningen rundt glødepluggan? 89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil 94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT FORD SIERRA SEDAN Proskjekt
grandisjohn Posted July 29, 2011 Posted July 29, 2011 (edited) [quote name='Akselander' date='29 July 2011 - 08:04 PM' timestamp='1311962678' post='628272'Er det en mulighet at systemet overmater pga lekkasje ved pluggene?? Ja, det er nok ingen ulogisk mulighet. I ytterste konsekvens altså, for lekkasje ved pluggene indikerer vel en ganske alvorlig feil. Åkkesom er det vel mest trolig at problemet skyldes lekkasje, hvor enn den måtte komme fra.. Redigert på grunn av quotet feil figur, men svaret er jo det samme.. Edited July 29, 2011 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
bart Posted July 29, 2011 Posted July 29, 2011 hva slags bil/motor er det snakkom da, er dette en nyere tdci motor kan det godt vere at de lekker forbrenningstrykk opp mellom dysene, glødelampa kan også muligens fungere som motorfeillampe, så du bør lokalisere evt lekasjer og få lest ut feilkoder, een ver veldig forsiktig viss et dyserør lekker på en cdi motor kan en dieselstråle vere veldig farlig
Ro0ck Posted July 30, 2011 Author Posted July 30, 2011 (edited) Så du att det kom derfra eller lå det bare diesel i fordypningen rundt glødepluggan? Det lå bare diesel rundt hva slags bil/motor er det snakkom da, er dette en nyere tdci motor kan det godt vere at de lekker forbrenningstrykk opp mellom dysene, glødelampa kan også muligens fungere som motorfeillampe, så du bør lokalisere evt lekasjer og få lest ut feilkoder, een ver veldig forsiktig viss et dyserør lekker på en cdi motor kan en dieselstråle vere veldig farlig Det er jo så lett å lokalisere slike lekkasjer på nye motorer.. For det er jo så mye plass i motor rommet........ Edited July 30, 2011 by Ro0ck Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)
focusst Posted August 1, 2011 Posted August 1, 2011 Er det dysene eller glødepluggene som lekker? Over til fienden...
Ro0ck Posted August 1, 2011 Author Posted August 1, 2011 Jeg er usikker.. Det lå diesel rundt 3 av glødepluggene når jeg tok vekk dekselet.. Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)
Mondeo Power Posted August 1, 2011 Posted August 1, 2011 Dysene sitter på toppen av motoren mens glødepluggene sitter under innsuget.
focusst Posted August 1, 2011 Posted August 1, 2011 Litt søl rundt dysene er ingen alarmerende feil. Kom deg til Ford for en diagnosetest. Er det ingen feilkoder skifter du kamføler Over til fienden...
Ro0ck Posted August 2, 2011 Author Posted August 2, 2011 Takk for info.. Skal snakke med Ford å få'n sjekka.. Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)
Ro0ck Posted August 2, 2011 Author Posted August 2, 2011 Har ikke fått kontaktet Ford ennå, men når jeg titta under bilen for et par timer siden, så lå det både olje og diesel på bakken..... Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)
Frode R Posted August 2, 2011 Posted August 2, 2011 Diesel rundt dysene tyder på gåen flammering. Diesel blir presset opp mellom dysen og toppen. Hvis du kjører lenger med det så blir det hardt. da sliter du med å få av dysen. SJEKK FLAMMERINGENE. Er kobberring rundt dysetuppen. SkIFT ALLE. frode r
Ro0ck Posted August 3, 2011 Author Posted August 3, 2011 Men hva med olja som jeg fant på bakken samtidig? Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)
Ro0ck Posted August 11, 2011 Author Posted August 11, 2011 De på Ford viste ikke hva det var så jeg skulle kjøre ned idag. Jeg starter opp, og bilen har stort sett stått siden jeg kom fra Lillehammer (ca 2 uker siden) Jeg starter opp. Glødeplugglampa blinker og jeg starter. Den går, men hele bilen rister. Turtallet går ujevnt... Hva i h***** er dette? Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now