GulenPower Posted April 22, 2005 Posted April 22, 2005 Angående forskjell på 2.3 og 2.8 topper: 2.8 har vel større kammerog gjerne mindre godstykkelse, kan vel ha noe å si tipper jeg, men det er nå en i Granadaklubben som har kjørt turbo i mange år uten noen problemer. Såvidt jeg vet er det en temmelig standard 2.8i maskin.<{POST_SNAPBACK}>*kremt* Størrelsen på kammane har vel lite å gjere med godstykkelsen i toppen. Det er berre ein kamaksel og den er underliggande i dei motorane me snakkar om.
Gess Posted April 22, 2005 Posted April 22, 2005 Det var vel helst kammer som i forbrenningskammer jeg tenkte på. Det var ikke ment som en fasit, men en mulig forklaring. Er fullt klar over at både essex og colognemotorene har en kam montert midt i blokken. Har demontert og montert en del av de oppigjennom årene. Har ikke egen erfaring med forskjellig styrke på toppene, men det er vel ikke helt ulogisk å mene at jo større forbrenningskammeret er jo mindre gods blir det igjen. De ytre målene på toppene er jo identiske. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
GulenPower Posted April 22, 2005 Posted April 22, 2005 Det var vel helst kammer som i forbrenningskammer jeg tenkte på.ok, min feil.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now