Jump to content

Verdi på ombygd "vingebil"?


75mk2

Recommended Posts

Jeg vurderer nå å selge sierraen min. Dette er en 2,0L ombygd til vingebil spec. Det er denne det er snakk om. Noen har sikkert sett den på treff før:

 

DSC_3333_1280.jpg

 

Bilen er bra teknisk, men utseende har ikke blitt prioritert da denne har gått som banebil. Hvor mye mener dere denne er verdt?

 

Her er specs på bilen:

Motor: "350"-oppsett med T34 A/r 55, Siemens 3102 dyser, L6-hjerne med Pukkelrygg-chip. Pro alloy RS500 IC, Radtec aluradiator, Mocal 19 raders oljekøler med thermostat, Mallory-tenningsboks og coil(tilsv. MSD 6A). Overhalt med nye stempelringer og lager. Nye styringer i toppen,frest ventilseter/slipt ventiler og bytta til nye løftere. Jobben ble utført av Voldenracing. Dette var ca 4 år siden og motoren har gått problemfritt siden.

Girkasse: Original T5 med vibratec-feste

Hjuloppheng: Vingebil for og bakstilling, Eaton lamelldiff satt opp med nye lagre i 2010. Gaz Gold coilover. Polyforinger.

Interiør: Komplett vingebil, i tillegg har jeg halvbur,bøttestoler og 4 punktsbelter.

Karosseri: Montert vingebilstyling bortsett fra vingen, trenger lakkering.

Elektrisk: Vingebil ledningsnett i bilen, med display for åpne dører osv, el-ruter, el-speil og sentrallås, Defa alarm.

 

Det aller meste av vingebildeler finnes, men en del er ikke montert, så for å få en komplett, fin ombygd vingebil, trengs det en del monteringsjobb, lakkering og godkjenning.

Link to comment
Share on other sites

Var da en grei specsliste det..

 

Men siden bilen alt i alt er en 2.0L med Cosworth deler på vil jeg også tro at det lønner seg å selge i deler.

Å selge bilen med alle de delene blir som å selge med "pakkepris" i margen..

Hadde bilen derimot hatt et vognkort som rimer noe med specslista hadde det nok vært et helt annet utgangspunkt.

 

Men det ser helt klart ut som en bil med potensiale til å bli en strålende ombygd Vingebil.. ^_^

Edited by Akselander

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Finnes det papirer på opphav til motor?

 

Trenger det for å få godkjent ombygd bil, værtfall her i sør-trøndelag settes det som et krav.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Finnes det papirer på opphav til motor?

 

Trenger det for å få godkjent ombygd bil, værtfall her i sør-trøndelag settes det som et krav.

Så vidt meg bekjent gjelder dette uansett - man må ha en donor bil på motor, forstilling og bakstilling. :)

Derfor er et rustent, knust og ekkelt cos kar. verdt omkring 10k.

Edited by a.cosworth

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Bilen er nok mer verdt i deler, men å selge en bil i deler er mye jobb, så det frister ikke. Bedre å selge hel bil og få litt mindre for den.

 

Motor er kjøpt i deler, men mulig jeg kan klare å skaffe opphav på blokk.

Link to comment
Share on other sites

Håper på noe i nærheten av 100k, så får vi se om noen er villig til å gi det. Men det er med alt av deler som jeg har til den, bla ekstra sett med hele og fine kanalskjørt og hjulbuer med alle jekkelokk og 2 rustfrie dører. ;)

Edited by 75mk2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...