mondeostv Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 stemmer det som står at denne tunning boksen ikke legger igjen spor?:S http://www.biltuning.no/ford-mondeo-2-0-tdci-116hk-tuning-styling
KHalvorsen Posted August 1, 2011 Posted August 1, 2011 Noen som vet om disse kit'ene kan brukes på de første tdci motorene fra 2001- 2001 Mondeo TDDI2007 MB R 280 CDI2011 Aprilia Tuono V4R x - 1989 Sierra Cosworthx - 1988 Escort XR3i
focusst Posted August 1, 2011 Posted August 1, 2011 TDCI med common rail kom i 2002. 2001 heter TDDI og har vanlig dieselpumpe. Disse boksene kobles i flg Volvo filmen mellom trykkføler på dieselrail og dennes ledningsnett. Mao ikke for biler uten common rail Over til fienden...
KHalvorsen Posted August 2, 2011 Posted August 2, 2011 TDCI med common rail kom i 2002. 2001 heter TDDI og har vanlig dieselpumpe. Disse boksene kobles i flg Volvo filmen mellom trykkføler på dieselrail og dennes ledningsnett. Mao ikke for biler uten common rail Står tdci bak på min bil - 2001 modell (mk3, 115 hk) 2001 Mondeo TDDI2007 MB R 280 CDI2011 Aprilia Tuono V4R x - 1989 Sierra Cosworthx - 1988 Escort XR3i
Frode R Posted August 2, 2011 Posted August 2, 2011 (edited) Forsiktig med power bokser. Ikke å anbefale uansett hva folk sier om de. Vanlig chiptuning fungerer mye bedre , og bilen din er lovlig å trimme. Hvis den er ny i norge da. Edited August 2, 2011 by despomann frode r
Escort RST WRC Posted August 2, 2011 Posted August 2, 2011 Slike powerbokser ville ALDRI jeg brukt...Skal man gjøre noe med effekten er det programvare som gjelder.En slik boks lurer jo bare hjernen til å tro at den må pøse på med mer diesel, manipulerer signalet fra railtrykksensoren til hjernen.Ikke noe good.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
focusst Posted August 4, 2011 Posted August 4, 2011 Står tdci bak på min bil - 2001 modell (mk3, 115 hk)Bak på min står det ingenting... Og så? Merker kan kjøpes over disk TDCI med rail i forgrunnen TD(D)I med vanlig pumpe Over til fienden...
KHalvorsen Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 Har sjekket på dette selv og funnet det samme selv. Ny duratorq motor kom i 2001 med direkte innsprøytning DI, hvor de endret innsprut systemet høsten 2001 til commonrail (CI). Ellers er motorene mye like. Siden jeg kjøpte bil med det jeg trodde hadde commonrailmotor så har jeg lest meg opp på saken og om erfaringer, virker ikke som krise at det er en TDDI - ihvertfall ikke når det begynner å bli såpass gammel.... 2001 Mondeo TDDI2007 MB R 280 CDI2011 Aprilia Tuono V4R x - 1989 Sierra Cosworthx - 1988 Escort XR3i
Guest laric Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 Forsiktig med power bokser. Ikke å anbefale uansett hva folk sier om de. Vanlig chiptuning fungerer mye bedre , og bilen din er lovlig å trimme. Hvis den er ny i norge da. Er det lov å trimme? Må man ikke melde inn og betale engangsregistreringsavgift osv? Og vad skjer med garanti? mvhMichael
hår ball Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 hadde en tysk imp 02 mondeo TDDI..Så jeg har på feelingen at di ble brukt litt i hist å pist fram til 02/03
focusst Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 TDDI ble produsert paralellt med TDCI. Litt usikker på hvor lenge. Og når det gjelder 02 og delvis 03 er nok kanskje TDDi å foretrekke Over til fienden...
VestfMond01tddi2.0 Posted October 31, 2011 Posted October 31, 2011 Men hvordan kan en enklest og billigst få no mer utav denne 2.0L TDDI da ???
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now