tomnsr Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 Hvor mye må man shimse utløserarmen når en monterer mt75 på cosworth 2wd? Må mann shimse om mann bruker clutchus fra 4+4 mt75? Hvor ligger forskjellen på girkassen? er det selve clutchen som bygger lengre ut en 2wd cosworth?
black'n&green Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 je knakk opp den orginale mt75 utløsere armen nesten 2cm bakover.. men det er ganske trangt me mt75 kasse på cosworth motoren for svinghjulet går innpå clutch huset.. pluss du må mixe litt me starteren.. sierra stasjonvogn cosworth..=)
Ron Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 Du må space 1,5cm. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
torstein Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 Hvorfor denne ufyselige kassen? hvorfor denne latterlige kommentaren hver gang dette blir tatt opp?
Sapphy Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 hvorfor denne latterlige kommentaren hver gang dette blir tatt opp?Fordi kassen fortsatt er både ufyselig og latterlig?
a.cosworth Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 (edited) Fordi kassen fortsatt er både ufyselig og latterlig? Den er da ikke det hvis det er snakk om en kassen som skal knuses på bane eller lignende. En slik kasse kan vi være ganske så tight og fin i bruk med shortshift og pollyforinger.Men skulle jeg ha kjøpt en 2wd cos, så skulle det ihvertfall ikke vært noe MT75 kasse i den... :-) -Arne Edited July 23, 2011 by a.cosworth '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
Sapphy Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 Den er da ikke det hvis det er snakk om en kassen som skal knuses på bane eller lignende. En slik kasse kan vi være ganske så tight og fin i bruk med shortshift og pollyforinger.Men skulle jeg ha kjøpt en 2wd cos, så skulle det ihvertfall ikke vært noe MT75 kasse i den... :-) -Arneakkurat, hvorfor legge masse arbeid i å nedgradere bilen?
a.cosworth Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 (edited) akkurat, hvorfor legge masse arbeid i å nedgradere bilen? Hvorfor ikke bruke 4-5-6 timer, på å få på en kasse til 500-1000kr når det skal kjøres hardt og man vet at det kommer til å si "takk for seg", framfor mye kroner på en T5 som også skal monteres og knuser?Poenget mitt er, en MT75 må være knall for den som herjer og har forbruk ettersom det er en mye billigere kasse, som fungerer knall. Men som en permanent løsning på en helgebil/grombil eller lignende vil være feil i mine øyne, da det er t5 "som er 2wd kassen" med de fordeler og bakdeler det har Edited July 23, 2011 by a.cosworth '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
lowman Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 dessuten så er ikke mt75 kasse så forbanna drit.husk nå på folkens at alle girkassene som folk snakker piss om...det er gamle girkasser som har sett sine bedre dager. for å si det sånn...den kassa som står i min sedan nå...den er bare helt fantastisk god.har aldri kjent en så tight og fine mt75.så det er ikke tvil om at dem kan være bra. ja...lav utveksling ..bla bla bla...betyr vel ikke no det:)
Ron Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 En frisk MT75 tåler en hel haug med juling, punktum. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Furre Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 Utveksling på gir, og treigheten i T-5 kassen er jo forferdelig! Har vurdert å bytte til MT75 bare så jeg kan bruke flatshift på en fornuftig måte.. 88 Sierra cosworth 2-wd
tomnsr Posted July 24, 2011 Author Posted July 24, 2011 Jeg skal ikke ha dette på vingebilen, slapp av.. Holder på med et annet prosjekt hvor jeg skal benytte mt75. Mt75 er overhode ikke noen dårligere kasse en T-5. Den hører selvfølgelig ikke hjem på en orginal cosworth, men er en kjempekasse for de som ønsker å bygge om fra 4wd til 2wd. + alle de cosworth prosjektene som finnes
Sapphy Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 Utveksling på gir, og treigheten i T-5 kassen er jo forferdelig! Har vurdert å bytte til MT75 bare så jeg kan bruke flatshift på en fornuftig måte..Furre, kan trøste deg med at utvekslingen er enda mer blåst på mt75, du greier sikkert 20km/t på førstegiret.
Furre Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 Furre, kan trøste deg med at utvekslingen er enda mer blåst på mt75, du greier sikkert 20km/t på førstegiret. Viss jeg ikke får solgt sierran må jeg kansje til innkjøp av ny innmad i kassen min da.. Etter at jeg har blitt vandt med tettsteget kasse har T5 blitt helt håpløst.. Men det verste er egentlig at den er si sinnsykt treeeeig å gire med.. 88 Sierra cosworth 2-wd
Ron Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 Furre, kan trøste deg med at utvekslingen er enda mer blåst på mt75, du greier sikkert 20km/t på førstegiret. Du aner virkelig ikke ka du snaker om her altså Caution, any attempt to overtake will result in a race!
carfreak Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Du aner virkelig ikke ka du snaker om her altså +1
Tommen Posted January 21, 2013 Posted January 21, 2013 På tide me ein bump her! Eg har ein 91 doch 2wd som eg vil putte i ein Cosworth motor.. (isbil)Håssen gjør dere med feks clutch..? kan eg bare bruke Cosworth Clutch?Den kommer antagelig til å få grønndyser å moderat ladetrykk slik at den varer.. The Golden era.. 1986-1987-1988
xXx Posted January 21, 2013 Posted January 21, 2013 bruker cosworth clutch, Å slipe litt utav selve clutch huset å så er det starteren og uløser armen som må tirkses litt med ;-) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Tommen Posted January 21, 2013 Posted January 21, 2013 (edited) Akkurat takker Har 4x4 starter på lur.. Hva gjør dere med motorfester da? Blir morro å se hvor lenge det holder! Edited January 21, 2013 by Tommen The Golden era.. 1986-1987-1988
twin turbo Posted January 21, 2013 Posted January 21, 2013 (edited) bruk vanlege motorlabber fra 2wd cos eller (sierra 2liter ohc) og motorfester fra cos eller oppgradert... eller dei som er der vis dei er i form. Edited January 21, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Krona Posted January 21, 2013 Posted January 21, 2013 Jeg har bygget om min 4x4 Cos til 2wd med DOHC kasse og brukte utløserarmen og den kula den henger i fra 4x4 kassa. Passa perfekt uten noe mere modifikasjon det Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967
Tommen Posted January 21, 2013 Posted January 21, 2013 Hmm.. eg har ikkje motor fester til overs selvfølgelig.. (dem fra blokka til "puta" som er skrudd i traversen.. men det er vell bare å lage noe greier.. Akkurat, eg har ikkje 4x4 deler Men det skal vell ikkje så mye til for å space det som skal til.. noen som har bilder av dette? The Golden era.. 1986-1987-1988
Ron Posted January 21, 2013 Posted January 21, 2013 bruker cosworth clutch, Å slipe litt utav selve clutch huset å så er det starteren og uløser armen som må tirkses litt med ;-) Holder med et "sveip" rundt med flapdisc`n Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now