Kverna Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Har hatt ett lite problem med bilen siden jeg kjøpte den.Noen ganger, uten noen synlig sammenheng, vil bilen plutselig ikke starte. Dette kan skje på morgenen, eller etter jobb, som oftest hvis bilen har stått over tid. Med nøkkel på tenning lyser alle lys og vifte går som normalt, men når jeg vrir siste hakket bare klikker det raskt/vilt i ett eller annet. Har tidligere målt batteriet når dette skjer, og det har vært 12.5v eller mer, så burde være nok til å starte. Det rare er, at jeg kan sette på en startbooster med tomt batteri(ble tomt etter vi prøvde å starte en transit diesel i vinter og finner ikke lader til boosteren) og bilen starter med en gang. Virker ikke som den trenger strømmen, kun en liten spenning for å virke. Har også en lyd som jeg mistenker kommer fra enten løpehjulet/strammehjulet på reima eller dynamoen. Er turtallsbestemt og kun når motor er kald.I tillegg har plutselig bilen fått for seg å låse dørene under kjøring. Skjer både i regnvær og sol.Vindusvisker bak har sluttet å fungere, men mest sannsynlig bare en sikring. Kan det være noen sammenheng mellom disse, og har noen ideer om hva det kan være uten dyre feilsøkingstimer hos ford ? Min fotoblogg
Tore_TJ Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Dårlig batteri kanskje. Escorten oppførte seg ganske likt under oppstart og det var batteriet som kødda. At du har 12,5V betyr ikke at du har nok strøm (ampere) til å starte. Hvor mye strøm lader batteriet med hvis du kobler til en lader?
Kverna Posted July 21, 2011 Author Posted July 21, 2011 Dårlig batteri kanskje. Escorten oppførte seg ganske likt under oppstart og det var batteriet som kødda. At du har 12,5V betyr ikke at du har nok strøm (ampere) til å starte. Hvor mye strøm lader batteriet med hvis du kobler til en lader?Hmm kan fort være det. Skal få det sjekka. Takk Min fotoblogg
Ro0ck Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Har hatt akkurat det samme problemet og det var batteriet. Det var gammalt.. Den raske klikkinga er startern som ikke går rundt.. Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)
Kverna Posted July 21, 2011 Author Posted July 21, 2011 Har hatt akkurat det samme problemet og det var batteriet. Det var gammalt.. Den raske klikkinga er startern som ikke går rundt..Lyden jeg hører er hvertfall ikke starteren, det er elektronikk som klikker. Min fotoblogg
Tore_TJ Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Lyden jeg hører er hvertfall ikke starteren, det er elektronikk som klikker. Det er nok releene din som klaprer da du ikke har nok strøm..
Ro0ck Posted July 22, 2011 Posted July 22, 2011 Det er nok releene din som klaprer da du ikke har nok strøm.. Det er noe sånt. Det her er litt offtopic men på harley'n min så skjedde akkurat det samme. Høres ut som en rask tikking. Den får nok ikke nok strøm til å drive rundt... Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)
Per Olav Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 Hvis du har en batterispenning på 12,5V så er det nok på tide å se seg om etter et nytt batteri ja. Spenninga skal være minimum 12,84V når batteriet har stått natta over, fulladet og uten å vært koblet til noe. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
bige Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 1- batteri2- dynamoen lader hardere til og begynne med dette blir en ule lyd3- sikkert kontaktene under pass sete som har begynt og irre - gammelt modeo prob
Ro0ck Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 Hvis du har en batterispenning på 12,5V så er det nok på tide å se seg om etter et nytt batteri ja. Spenninga skal være minimum 12,84V når batteriet har stått natta over, fulladet og uten å vært koblet til noe. Jeg har starta min mondeo på 11,6V uten problem. Det er det at batteriet ikke klarer å levere strømmen så fort som et fungerende batteriSpenningen kan være på 12, 13V, men blir tappa når man skal starte.. Mondeo MK3 2003 TDCI 2.0 138HK (slightly modified)
Fresh| Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 Eller løse ledninger på batteriet. Irr mellom kontaktene og batteripolene.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now