kleppemachine Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 (edited) Hei! Jeg har en garrett t34. Skal det være en oljerestriktor på olje inn, og evt hvor mange mm? Jeg målte min til 6mm innvendig, det er vel litt overkill.Hvis noen har en slik restriktor så si ifra:) se bilder nedenfor: http://i898.photobucket.com/albums/ac185/kvkleppe/cosworth/64868f23.jpghttp://i898.photobucket.com/albums/ac185/kvkleppe/cosworth/91873c01.jpg MvhKim Edited July 18, 2011 by kleppemachine Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 Tror ikke den har restriktor orginalt, min hadde ivertfall ikke. Det er vel bare kulelagerturboer som absolutt må ha restriktor, men for mye olje til en glidelagerturbo er heller ikke bra. Jeg har hørt om enkelte som har fått bedre spoolup ved å monter 0,8mm oljerestiktor. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
kleppemachine Posted July 20, 2011 Author Share Posted July 20, 2011 Fant faktisk en restriktor i boden så har montert denne nå http://i898.photobucket.com/albums/ac185/kvkleppe/cosworth/ec50e807.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 tror det sitter en slik grov restriktor/filter på min og, men tror ikke disse har behov for det..Svenskene hevder at man tjene en god del spool up med riktig restriktor.. Har ikke noe erfaringer med det selv, men det er kanskje noe i det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Min T34 har en slik tynn en, 0.8 kan stemme bra. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kleppemachine Posted July 20, 2011 Author Share Posted July 20, 2011 Den jeg monterte nå målte jeg til mellom 1-2 mm og merket faktisk raskere spoolup Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 Jeg mener alle turboer trenger restriktor på oljetilførsel, men på noen motorer sitter denne der olja går ut av blokka, i slangen/røret eller lignende. Uten restriktor her kan man også oppleve dårligere oljetrykk i motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kleppemachine Posted July 22, 2011 Author Share Posted July 22, 2011 Jeg mener alle turboer trenger restriktor på oljetilførsel, men på noen motorer sitter denne der olja går ut av blokka, i slangen/røret eller lignende. Uten restriktor her kan man også oppleve dårligere oljetrykk i motor. Skal nå montere en nyoverhalt t34 med 360 lager. Hvor mange diameter bør man ha på restriktoren her ? Kan jeg bruke denne til høyre (den er maks 2mm) : http://i898.photobucket.com/albums/ac185/kvkleppe/cosworth/ec50e807.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 Skal nå montere en nyoverhalt t34 med 360 lager. Hvor mange diameter bør man ha på restriktoren her ? Kan jeg bruke denne til høyre (den er maks 2mm) : http://i898.photobucket.com/albums/ac185/kvkleppe/cosworth/ec50e807.jpgDen til høyere ser ut som en orginal restriktor til t-3, så det burde bli gull. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kleppemachine Posted July 22, 2011 Author Share Posted July 22, 2011 Takk, da prøver jeg det på den nye turboen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now