Jump to content

Breisladden rudskogen 2011


BM-RACING

Recommended Posts

Lurer på hvorfor INGEN Forder som hevder seg her.........

 

Sladdene er bra ;men det mangler liksom så mye røyk av dekkene....

 

Er sierrane ikke gode nok røyk maskiner

 

Hvis noen som vet hvordan man lager dette , Så Gleder jeg meg til neste år.......

Edited by BM-RACING

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

 

42107972_838924079641484_259040644536729

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

kjøpe dekk som ryker da

 

:D

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Link to comment
Share on other sites

Det som jeg syns er rart er att en 250 hk 200sx , lager mere røyk enn en 400++ hk cosworth.

 

Har selv dette problemet på vår bil....Så lurte egentlig på om folk hadde noen Triks og lære bort.....

 

Og pookey alle Biler lager Røyk når de BØRNER...

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

 

42107972_838924079641484_259040644536729

Link to comment
Share on other sites

har også tenkt på dette, og sett cosworth/ford`er på rudskogen. for meg ser det ut som ford`ne har ikke samma farta på hjula eller framover som f.eks. en 200sx har. f.eks. org. sierra har dårlig rattutslag og dette begrenser ofte farten i sladden for å unngå snurre. disse japsene har bedre rattutslag og høyere hastighet på hjula og mere fart rundt svingen. men sierra`ne ligger heller ikke så skrått/vinkel i forhold til banen/svingen. mulig jeg er langt ute på jordet nå.

Link to comment
Share on other sites

jeg å vil trur at det har mye med dette som rsmuffe sier med vinkel og hastighet på hjulene å bilen..

 

hvordan er dekkbredden og rulleomkretsen på disse japsene da? et dekk med annen rulleomkrets vil jo få en anne temperatur ved sladding som igjen vil gjøre utslag på røyken..

 

..men sånn generelt er det vel at mere feste/friksjon resulterer i mere røyk..

Link to comment
Share on other sites

utveksling,moment,effekt+ rattutslag.. Sierra er ingen driftebil!

må legge til at eg sklei rundt gamle langsvingen på tomgang på 3dje i ca 80kmt.. blir ikkje røyk før du har masse turtall og rpm på hjula..!

Edited by Tommen

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

dekkmerke har også MYE og si :glare: litt for lite sidelengs pga ikke nokk rattutslag :(

 

da er selv 240 bedre til driftebil!

Det er nå så.. Men Nankang er ett greit billig dekk som ryker som F bak på ein volvo rundt rudskogen..

men på ein Sierra er det ikkje antydning til røyk!

 

Eg meiner bestemt at ein kan ligge mye breiere med vanlig ohc framhjulstilling!

Så ei modda framhjulstilling+ ei lettere utveksling i diffen så kommer røyken! :ph34r:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

de som kjører ford tør ikke å ha nok rpm på hjula for de har for lite å svinge på.. kan ha noe med det å gjøre. men Alm gutta bruker jo 4x4 der kan det umulig være så mye sving som i en rwd.. men vet ikke ossen 4x4 systemet til ford er å drifte med jeg. sikkert en grunn til at de kjører audi :P

Link to comment
Share on other sites

Det høres lit rart ut , men noe av problemet er for lite grep.

 

Normale dekk, når det sladdes, mister nesten alt grep. Med andre ord kan du ikke ha små mye fart, før ræva kommer rundt uansett hvor mye utslag du har. Med dekk som har bra grep(selv når det sladdes), kan du ha høyrere fart, også på hjula, og voila: røyk.

 

Har vært snakka mye om dette på amerikanske driftesendinger på tv( men der har de jo til gjengjeld 160 km/t, når de kaster bilen inn i sladd. Da holder det ikke med Linglong)

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvorfor INGEN Forder som hevder seg her.........

 

Sladdene er bra ;men det mangler liksom så mye røyk av dekkene....

 

Er sierrane ikke gode nok røyk maskiner

 

Hvis noen som vet hvordan man lager dette , Så Gleder jeg meg til neste år.......

 

Sladdene er bra??? Var du der??? Raimond hadde vel en grei en i den hvite sedanen, men ellers så snurra jo bortimot hele gjengen. Så kan trygt si at cossiene ikke imponerte særlig i breisladden i år. Den som imponerte mest var den gamle BMW 2002. Den hadde høy hastighet inn i svingen og holdt god fart og låg bredt hele svingen. Tilogmed Aasbø blei imponert over kjøringa hans. Og han kjører jo proff fabrikksbil.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Sladdene er bra??? Var du der??? Raimond hadde vel en grei en i den hvite sedanen, men ellers så snurra jo bortimot hele gjengen. Så kan trygt si at cossiene ikke imponerte særlig i breisladden i år. Den som imponerte mest var den gamle BMW 2002. Den hadde høy hastighet inn i svingen og holdt god fart og låg bredt hele svingen. Tilogmed Aasbø blei imponert over kjøringa hans. Og han kjører jo proff fabrikksbil.

 

Jada jeg var der....Min intensjon er ikke og dizze folk som tørr og møte opp på breisladden......

 

Syns det hadde vært flott med en ford i finalen......

 

Kanskje du stiller til neste år arne...

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

 

42107972_838924079641484_259040644536729

Link to comment
Share on other sites

Eg har garantert ingenting i det selskapet og gjøre. Hadde aldri turt å hatt så stor inngangsfart sidelengs i den svingen der. Stor respekt til de som behersker det. Synd at det ikke var flere heftige cossier der. Vi får ta det igjen på fordtreffet i august.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

No var det ikke bare cossiene som drev og skrudde. Omtrent samtlige biler blei skrudd på stort sett hele helga virket det som. Var ihvertfall det inntrykket eg hadde. Mye styr. Men fy f... så mye rått!!!!

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

hehe, klart det ikke bare er cosworthene...men det er jo så få cossier, så når 6 av 7 skrus på, så er det lite cosworther som er på banen, mens det er cirka 100 japser og bmw'r

 

men ja, latterlig høy standard på effekt, utseende, kjøring osv. helt konge!

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

skal prøve få ordna til bedre rattutslag på vingebilen, leide ut nye bilen min til drift monkey og ken gushi på gatebil i helga så blir morro og sjekke ossen det blir og kjøre japse. (veit det er banning i kirka!) hehe

Link to comment
Share on other sites

Var sykt med bmw på treffet. Både e30, e34, e36 og e46. Og de aller fleste hadde en solig turbo under panseret!!!!!

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

de heftige coswortha skrur og skrur og trur alt er klart til treffet, så er de utpå EN runde, så er det av igjen, og ned i motorrommet..ikke rart cosworth har det ryktet dem har

Jeg kjørte 26 mil på banen i helgen og var bare innom depoet for å fylle bensin og bytte dekk. Så du får endre det til at dårlige motorbygg gjør at cosworth får det ryktet.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...