ArneR Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Fantastisk gjennomført bil du har Breda. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 jeg kjørte med 1.9 i ladetrykk og ene gangen var jeg ute i 30 min i strekk. Olje tempen holdt seg konstant mellom 80-90grader. Bilen fungerte knall til diffen smalt! hehe skal bli morro og bremse og finjustert snart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 jeg kjørte med 1.9 i ladetrykk og ene gangen var jeg ute i 30 min i strekk. Olje tempen holdt seg konstant mellom 80-90grader. Bilen fungerte knall til diffen smalt! hehe skal bli morro og bremse og finjustert snart Kjørte opp 100 l bensin , gripper sperre . oljetemp på 80-90 grader. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Fantastisk gjennomført bil du har Breda.Takk for det, hyggelig å høre. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Takk for det, hyggelig å høre. Liker den jeg og, såg ut til å fungere bra. Du ble litt hindret av driftegutta såg jeg, er litt skummelt når det ligger en framfor deg, som bruker hele banen og lager så mye røyk at en ikke ser noe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 en som får det til : Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 en som får det til : Mye fart å liten vinkel.. Men for all del! Hehe.. det er nok ikkje koselig inni bilen der.. Uten vinge så er den nok rimelig nervøs The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Liker den jeg og, såg ut til å fungere bra. Du ble litt hindret av driftegutta såg jeg, er litt skummelt når det ligger en framfor deg, som bruker hele banen og lager så mye røyk at en ikke ser noeTakk for deg. Jeg syntes i hvertfall den funker kjempebra.Er ikke noe klar for å få en fanger og noen dekk over bilen, så holder litt avstand til de ja.Og ikke lett å kjøre forbi heller. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 sikkert noe her som veit hvem detter er: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 sikkert noe her som veit hvem detter er: Det er ihvertfall filma fra Alexander P sin escort som tydeligvis knerter kassa.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 Takk for deg. Jeg syntes i hvertfall den funker kjempebra.Er ikke noe klar for å få en fanger og noen dekk over bilen, så holder litt avstand til de ja.Og ikke lett å kjøre forbi heller.Det er det ingen tvil om Skjønner deg godt! Bilen din er for fin til å ende sine dager på gatebil! + at det ikkje er hyllevare med RS500 deler om dagen, sjøl om det er 2stk heile biler som skal høgges i UK nå sikkert noe her som veit hvem detter er: Det er Hafsengen som ratter den røde 3dørs`n der The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 1.edition ulv... Husker den godt fra 1. året den var med. Mekka sammen i all hast. Hadde skistativ med Sierra langrennski på taket og ei stønn. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 min bare sklir gjennom breisladden uten å gasse. umulig å ligge bredt med,bare snurrermå trikse litt m svingradiusen tror jeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 er en del andre sierraèr som gjør også. rattutslag vil nok hjelpe, men virker også ut som sierra har for dårlig grep bak i tillegg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øggi Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 lett i ræva... Sleng noen sandsekker i bagasjerommet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 min bare sklir gjennom breisladden uten å gasse. umulig å ligge bredt med,bare snurrermå trikse litt m svingradiusen tror jeg hvordan er camberen på bakhjulan dine? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra 2.9 Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Camber er en forholdsvis relevant sak når det gjelder røyk. De fleste senka sierra'er har en camber som gjør at kunn innerste delen av dekket sporer. mao det er lite dekk som har kontakt med bakken når du ligger i skrens! De aller fleste japsebiler, spesiellt driftebilene. Har begge bakhjulene helt i 90 graders vinkel, slik at hele dekke sporer. Det vil da gi mye mer røyk Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Camber er en forholdsvis relevant sak når det gjelder røyk. De fleste senka sierra'er har en camber som gjør at kunn innerste delen av dekket sporer. mao det er lite dekk som har kontakt med bakken når du ligger i skrens! De aller fleste japsebiler, spesiellt driftebilene. Har begge bakhjulene helt i 90 graders vinkel, slik at hele dekke sporer. Det vil da gi mye mer røyk Enig der. Men tatt i betrakting at bilen går nogenlunde bra, så har svingradiusen mye å si, kan holde mye større fart på hjula med bedre svingradius igjennom svingene. Driv selv å prøver å få til noe der om dagen, vært artig å gitt japse bilene litt konkurranse med en gammel sierra Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Camber er en forholdsvis relevant sak når det gjelder røyk. De fleste senka sierra'er har en camber som gjør at kunn innerste delen av dekket sporer. mao det er lite dekk som har kontakt med bakken når du ligger i skrens! De aller fleste japsebiler, spesiellt driftebilene. Har begge bakhjulene helt i 90 graders vinkel, slik at hele dekke sporer. Det vil da gi mye mer røyk Feste er også en fin bil.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode R Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 har ikke problem med lite røyk jeg da. Bare å lada på. hehe. Hjelper med god bensinpumpe for min del da. frode r Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Har sjekka litt rundt det her..Bilen blir understyrt/ vanskelig å kontrolere i sladd hvis du har negativ camber bak, derfor må vi sierra folket sette på camber shims Japsene kjører med noe de kaller demon camber framme (mye negativ camber) for å ha maksimalt grep framme+ at da blir automatisk bilen meir overstyrt Litt plundrete forklart antaglig..Men for å oppsumere: Vi må rette opp bakhjula The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Vi må rette opp bakhjula Jeg har alltid kjørt med cambershims, og to grader camber foran. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra 2.9 Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Det er en smal sak og endre camber bak uten at det koster en krone. Bare løsne de 4 boltene til akslingen på bærebrua. så pakker du inn noen solide skiver bak de 2 øverste boltene. Dette er testa, å fungerer bra Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Evt kjøp dere ei skikkelig bakstilling Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Tore Tj: har du noen firmaer/linker hvor man får kjøpt bedre bakstilling? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now