sierraxr4i Posted July 11, 2011 Posted July 11, 2011 driver å leiter etter ny familie bil. sett en del på bmw x5 03-04 modell. ser veldig mange av de har bytta gir kasse og ser det er en svakhet på di. noen som vet flere ting med de? lurer litt på plass bak osv. barnevogn plass? er det farlig å kjøpe en bil som nettopp har fått ny gir kasse? er det da normalt å sette inn ei ny samme dårlig gir kasse eller pleier de å være oppgradert? er også interessert i andre bil tips men er ute etter en 4 trekk med barnevogn plass. sprek. disel, flott å se på. og ikke over ei normal årslønn. så ikke allverdens å velge mellom:)
hår ball Posted July 11, 2011 Posted July 11, 2011 dør låsene er dårlig, di ruster. girkassa er et kjent fenomen.. rakkelstag, tett olje ånding. Har skrud en del x5, og jeg hadde aldrig betalt liste prisen for en x5, den er rett og slett ikke bra nokk..Mekaniker på BMW her i trøndelag, sier det selv. eneste grunnen til at han hadde x5 selv, var at han jobba på merkeverksted selv, og fikk gode priser og hadde teknisk data på det meste..
Ron Posted July 11, 2011 Posted July 11, 2011 dør låsene er dårlig, di ruster. girkassa er et kjent fenomen.. rakkelstag, tett olje ånding. Har skrud en del x5, og jeg hadde aldrig betalt liste prisen for en x5, den er rett og slett ikke bra nokk..Mekaniker på BMW her i trøndelag, sier det selv. eneste grunnen til at han hadde x5 selv, var at han jobba på merkeverksted selv, og fikk gode priser og hadde teknisk data på det meste.. Enig, kompis av meg har brukt en liten formue på sin, skifta kassa 2 ganger bl.a. Men djisøs for noen tøffe biler!! Caution, any attempt to overtake will result in a race!
sierraxr4i Posted July 11, 2011 Author Posted July 11, 2011 ja jeg mener å di er flotte. ser greie ut. men orker ikke å ha en bil som koster 10tusen i mnd i reperasjoner.. noen andre forslag til hva jeg kan velge? Trener ikke suv men vertfal stasjons vogn med 4trekk som er litt utenom det helt vanlige standard
Herbst 1 Posted July 11, 2011 Posted July 11, 2011 Kan ikke si noe om x5 før 07mod, men den nye x5'en går utenpå det meste
Cosworth Racing1 Posted July 11, 2011 Posted July 11, 2011 ja jeg mener å di er flotte. ser greie ut. men orker ikke å ha en bil som koster 10tusen i mnd i reperasjoner.. noen andre forslag til hva jeg kan velge? Trener ikke suv men vertfal stasjons vogn med 4trekk som er litt utenom det helt vanlige standard Får kjøpe deg en VW Multivan med 4motion da Eller litt billigere, en Caravelle 4motion 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
carbon Posted July 11, 2011 Posted July 11, 2011 Eg sier styr unna. Min bror har en o4 x5 3 diesel.Først havarerte girkassen, som er et kjent problem.Fikk bilen igjen og da raste motoren. (gass spjeldet hadde løsnet og funnet veien inn i motoren) 4x4 cosworthE46 Touring
Ron Posted July 11, 2011 Posted July 11, 2011 X5`n kompisen min bruker en formue på er en 2005, har hørt at mange forbedringer er gjort fra 2007. Sikkert prisen også om jeg kjenner BMW rett Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Escort RST WRC Posted July 11, 2011 Posted July 11, 2011 Viss du vil ha BMW ville jeg mye heller hatt en E61 istede for en X5. Men det er ikke akkurat Ford-priser på rep. av slike biler, det må man være forberedt på. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Kverna Posted July 12, 2011 Posted July 12, 2011 Eg sier styr unna. Min bror har en o4 x5 3 diesel.Først havarerte girkassen, som er et kjent problem.Fikk bilen igjen og da raste motoren. (gass spjeldet hadde løsnet og funnet veien inn i motoren)Gasspjeldet på en diesel sier du ? Min fotoblogg
Cosworth Racing1 Posted July 12, 2011 Posted July 12, 2011 Gasspjeldet på en diesel sier du ? Ja var visst det.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
sierraxr4i Posted July 12, 2011 Author Posted July 12, 2011 har 525 disel nå.. veldig fornøyd med den. så er sugen på bmw igjen. 07modell x5 blir litt dyrt i forhold til hva jeg er villig til å bruke. jeg får leite litt videre etter anna snadder muligens.. caravelle er uaktuelt:) har bare 1 barn i vente:)
Blown540 Posted July 12, 2011 Posted July 12, 2011 X5 er en dyr bil å eie, mye girkasser som byttes, turboer som havarerer, rust, elektronikk som klikker, servicedeler koster en formue..Men de er pene å se på og gode å kjøre..Hadde heller velget en 5 serie med 6 syl. diesel, selv om de er dyre å vedlikeholde de og... Og jada, de aller fleste nye commonrail dieselmotorer har gasspjeld ----------------------------------------------------------------------1969 Ford Escort Gt - snart godkjent med Duratec motor----------------------------------------------------------------------
sierraxr4i Posted July 12, 2011 Author Posted July 12, 2011 hvor ruster de? tenker på vist jeg faller i fristelsen og vill likevell ha en hvor skal jeg se etter rust?
Sapphy Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Viss du vil ha BMW ville jeg mye heller hatt en E61 istede for en X5. Men det er ikke akkurat Ford-priser på rep. av slike biler, det må man være forberedt på. Det koster nok å holde delelager til bilmodellene lenger enn 5-6 år, ford er max jalla.
Escort RST WRC Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 At Ford gikk tom for reservedeler til gamle spesielle biler alt for tidlig er helt sant.Men Ford er rimelige både på reservedeler og verkstedkostnader i forhold til veldig mange andre bilmerker Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Sapphy Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 5-6 år er jo ikkje så gammelt? ford gadd å holde reservedeler i ca 5 år til sin `96mod esc cos, snakk om å gi **** :-)
ArneR Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Ja, ford er de mest UBRUKELIGE når det gjelder delelager. Tror de har hatt litt for god tro på sitt eget merke hehe. Og eg tror det er en liten myte at delepriser til BMW er så sykt dyrt, for det er det nemlig ikke. Og kvaliteten er såpass mye bedre enn.... la oss si Ford, så prisen en betaler for å vedlikeholde en slik bil er ikke så høy. Min 05mod 535d har eg hatt i 2 feilfrie år no, og den får kjørt seg hver eneste dag. Enten av meg eller av kona som også er hard på gassen. Og angående girkasser så trenger også de vedlikehold. Ingenting varer evig. Eg betalte vel 8k for å flushe kassen og få på ny olje. Det tror eg kan være lurt når de er begynt å bli en 5-6 år gamle og skal håndtere bortimot 700Nm. Og gasspjeld problemet kan lett fikses ved å kjøpe noen aludeksler og bytter ut de spjeldene det er snakk om. Den jobben tok meg 2 timer. Deilig å ha en bil der alt eg gjør når eg åpner panseret er å gi motoren en lett vask for så å lukke panseret igjen. Hvis escorten noengang blir solgt så blir den byttet ut med en BMW til. UTVILSOMT!!!!!! Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R
Escort RST WRC Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Har ikke snakket stygt om nyere BMW, liker godt de bilene jeg. Men problemet er at gjennomsnittskostnad for vedlikehold av slike biler er ganske høy.Det er mye fancy dyrt utstyr som finner på å gå dukken. Og da blir det dyrt når det ikke er under garanti.Timeprisen på verksted er dyrere enn mange, og servicer etc. er også dyrt.Når man da i tillegg har en bil som koster en god slump med penger (mye pga. dyre avgifter og mye effekt, men også mye utstyr),så koster det å eie en slik bil. Kan jo ta din bil som et eksempel, Arne Kunne godt tenkt meg en slik bil, men det koster å ha noe sånt Når det kommer til delelager syns jeg Ford kunne hatt mer deler til spesielle biler ja, men mtp. pris på reservedeler syns jeg Ford er av de bedre Kan jo nevne eksempler som Mitsubishi f.eks., fytti helsikke for noen priser, på vanlige reservedeler. Mercedes er jo også spinndyrt på enkelte reservedeler. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
ArneR Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Er ikke så dyrt faktisk. Min bruker ca 0.70-73 på mila og forsikringen er veldig billig. Mye billigere enn escorten. Men på slike nyere biler må jo servicene holdes og det koster litt. Men en snartur over til Sverige på hovedservicen halverer utgiften. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R
Escort RST WRC Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Ja, forsikring er vel faktisk veldig ok på en del av de bilene der Ja, det koster en del å holde en slik bil med servicer etc her tillands Og mtp. uforutsette reparasjoner så kan man få kronene til å rulle hehe.For det er jo en god del ganske dyrt utstyr som kan ryke Men for all del, behandler man en slik bil skikkelig og tar vare på den, har man igjen for det mtp. rep.kostnader også Ser jo f.eks. du som har hatt 2 feilfrie år med din Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Sapphy Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 SLKen min er den billigste bilen jeg har hatt noengang i driftsutgifter, er ikkje farlig om delene er dyre når en ikkje trenger å skifte så mye som ei lyspære.
ArneR Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 Så var det sikkert mange homsegutter som spanderte drinkene dine på byn også. Og du fikk sikkert god rabatt hos frisøren Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R
Escort RST WRC Posted July 19, 2011 Posted July 19, 2011 SLKen min er den billigste bilen jeg har hatt noengang i driftsutgifter, er ikkje farlig om delene er dyre når en ikkje trenger å skifte så mye som ei lyspære. Flaks kaller man sånt hehe Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now