Jump to content

Cosworth TPS PF09


escort rs turbo

Recommended Posts

TPS til cosworth ønskes kjøpt!! type sort

 

bor i tromsø.

 

betaler frakt.

 

pris blir vi vel enige om?

 

send mail til daniel.rs.dahl@hotmail.com eller PM

 

tlf 45138694

Edited by escort rs turbo

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

Informasjon som kreves i samtlige annonser:

- Telefonnummer

- Hvor i landet objektet befinner seg, minimum fylke skal angis

'minimum fylke skal angis' gjelder ikke 'ønskes kjøpt'

- Prisantydning

 

Emneoverskriften skal tydelig fortelle hva som skal selges eller kjøpes.

 

Til L8 du trenger vel? I så fall er det delnr PF09 du er ute etter :) Jeg har desverre ikke til overs.

Tips; vist du nevner Cosworth i overskriften også, så er det større sjangse for å få napp.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

For en tid siden fant jeg ved å søke på google, og har funnet på ebay. Men ikke orginale.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

viss dette er forskjell på 2wd og 4wd...så er det vel kun å bytte om di to ytterste ledningene på stikket til sensoren.

alså pos 1 skal byttes med pos 3, og pos 3 skal byttes med pos 1..

 

om jeg ikke tar feil.

Link to comment
Share on other sites

viss dette er forskjell på 2wd og 4wd...så er det vel kun å bytte om di to ytterste ledningene på stikket til sensoren.

alså pos 1 skal byttes med pos 3, og pos 3 skal byttes med pos 1..

 

om jeg ikke tar feil.

 

Er riktig det, jeg bruker 2WD TPS på L8 å har snudd stikka, funker gull :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

ok. skal ta og skru den av og sjekke dette opp i morgen. grunnen til at jeg er ute etter en tps er at den som står på nå har fått en error. den går fra 13 grader til 87. greier ikke å få den justert ned til 2 grader. pluss at når jeg kommer over 1.5bar så sier pectel monitorn min at tps er ødelagt. og siden tps leser 13 grader så justerer iscv turtallet opp til 3k rpm..

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

ok. skal ta og skru den av og sjekke dette opp i morgen. grunnen til at jeg er ute etter en tps er at den som står på nå har fått en error. den går fra 13 grader til 87. greier ikke å få den justert ned til 2 grader. pluss at når jeg kommer over 1.5bar så sier pectel monitorn min at tps er ødelagt. og siden tps leser 13 grader så justerer iscv turtallet opp til 3k rpm..

høres ut som defekt sensor ja.

har vert borti det engang selv.at turtallet går opp som du sier....og da var det selve sensoren som var defekt.det vil si det skjedde etter en motorvask,og fant feilen i tps sensor.

Link to comment
Share on other sites

tok og en motorvask her i forige helg. og dagen etter når jeg sku starte opp bilen og kjøre en tur så rusa iscv motorn rett opp til 3k rpm.

 

da må jeg med andre ord slutte og vaske motorn. var først motorvasken jeg tok detta <_<

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Link to comment
Share on other sites

tok og en motorvask her i forige helg. og dagen etter når jeg sku starte opp bilen og kjøre en tur så rusa iscv motorn rett opp til 3k rpm.

 

da må jeg med andre ord slutte og vaske motorn. var først motorvasken jeg tok detta <_<

 

Gjør som meg, bøtte å svamp å slange uten trykk, rent motor rom er viktig for bilens vellvære å trivsel :wub:

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

joda sant nok ronny :closedeyes: men dum som jeg var så brukte jeg avfetting og høytrykks spyler

 

tenkte ikke over at den ikke sku tåle det. håper bare jeg får tak i en ny før neste treff på acr

litt morsomt at det var det samme som skjedde med deg som med det som skjedde meg.hehe

 

men uansett...i alle stikk til sensorer og aktuatorer bør det være den tetninga intakt i stikket..og silikon fett rundt,det gjelper mot el/vann kødd,og jeg har alltid hatt ett tynt lag med pakningstoff,gjennomsiktig type vel og merke..hehe, rundt skjøter i sensorer,som hindrer at det kommer fukt inni sensorer .

:)

Edited by lowman
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...