Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo

Har lest en del om at enkelte Mondeo'er har blitt "angrepet" av rust i alle dører?

Og at dette dekkes av en eller annen form for garanti, så lenge alle servicer er utført?

Gjerne bekreft eller avkreft dette.

Årsaken til at jeg lurer er følgende:

Jeg vurderer å kjøpe en 2002 Mondeo.

Den har ikke komplett servicehefte.

Jeg snakket med Kverneland Bil i dag, men de ønsket å se bilen det gjaldt....?

Og lurte på om det var en bil de solgte....

Posted

Jeg har selv en bil som faktisk har fått dette problemet.. problemet mitt i dette tilfellet var at jeg ikke hadde benyttet godkjente ford verksted hver gang.. dermed fikk jeg ikke full dekning for reparasjonen. Måtte betale 2000,- for hver dør av egen lomme! :( De sa at de ville ha oppdaget dette tidligere dersom jeg hadde benyttet ford verskted hver gang..

Men skal rustgarantien gjelde i 12 år som Ford reklamrer med, så måtte det reapreres.. og det innenfor en kort tid fra dette ble oppdaget..

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Posted

Må bare være karosseri-sjekken som må ha blitt gjenomført hvert år, jeg tok denne uavhengig av annen service i hørt kostet meg ca 600 kr tror jeg. Fikk da et stempel i service heftet at dette var sjekket, billig forsikring på karosseriet vil jeg påstå, har også fått lakkert opp nedkant på dører og kanalene for ca 1,5 år siden da noe lakk manglet.

Posted

Hjelper ikke ZTerje i dette tilfellet da.. ettersom service heftet ikke var fulgt

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe