RsMuffe Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 kristian: hva slags felg dim har du tenkt å bruke foran? 7tom bredde? på min sierra med 8tom felger så butter det i det meste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 kristian: hva slags felg dim har du tenkt å bruke foran? 7tom bredde? på min sierra med 8tom felger så butter det i det meste. Skal man få noe sånt optimalt må man forflytte hjulene såpass mye utover at man må massere en del karrosseri etc.Man nok skjære vekk falsen på hjulbuen, og valse en del. Evt. skjermutbyggere. Men skal jeg være helt ærlig så syns jeg ikke en sånt opplegg passer sammen med et karrosseri man er redd for å skjære litt i.Skal man gå for en slik forstilling bør det nesten være på en bil som skal brukes på bane. Men ja, en evt. smalere felg vil jo hjelpe på.Man har jo også mulighet til å forandre litt på innerskjerm/vange etc. viss man tar den helt ut. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 hva sier BT eller bilverksteder med å komme med justerbare bærearmer, dempertopper, compression strut og knivstag, på eukontroll? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 Det kan fort bli litt klaging ja. Litt av grunnen til at jeg mener at en slik forstilling hører hjemme på en banebil Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted June 28, 2011 Author Share Posted June 28, 2011 dreide ned styrestaget med 3 mm og brukte 2 mm skive for shims . Og fikk 13mm mer rattutslag gitt blir gøy og teste på bane nå og se om det hjelper no .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted June 28, 2011 Share Posted June 28, 2011 høres bra ut, men går felga dine i stabstag og ramme vange osv.? hvilken dim har du på dekk og felg evnt.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted June 28, 2011 Author Share Posted June 28, 2011 (edited) er 12mm klaring med 17 " felg med 33/35 inpress regner med at jeg må ha på 5mm spacer når jeg setter på 18 "comp hjula Edited June 28, 2011 by Asil Racing Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted June 28, 2011 Share Posted June 28, 2011 hvor breie er 17" og 18" felgene dine? og du kjører med org. stabstag osv i forstillingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted June 28, 2011 Share Posted June 28, 2011 (edited) om du vil ha bedre selvoppretting ville jeg faktisk begynt med servo pumpa.. opplevde mange ganger i vinter (dohc motor ) at pumpa ikke klarte å levere nok når jeg skulle ta kontra'en.. er jo samme pumpen på cossi å dohc så regner med dere vil få samme problemet..Må ikkje sammenligne styringa på doch og cosworth (pumpa er lik men der slutter det au)! Doch tannstanga er ulogisk å rar! Eg har sladda MYE med Sierra, å det føltes som eg aldrig hadde kjørt bil når eg hadde første snøturen med doch´n min!) Edited June 28, 2011 by Tommen The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted June 29, 2011 Share Posted June 29, 2011 tommen: kan du forklare/beskrive hva som gjør ulogisk og rar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now