as. Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 (edited) Har fundert litt rundt oppsettet på SS2 banen, da jeg mener det burde være mye mer flyt i kjøringa på en autslalom bane, kjørte tidligere flere autoslalom løp når Naf oslo arangerte dette på Fornebu og da var det aldri så brutale nedbremsinger og akslerasjoner/høy fart som på SS2. Mitt forslag er å bytte ut elgtesten med en slalom kombinasjon på 4-6 kjegler, bytte ut tønna med en kjegle, eller flere kjegler som danner en sirkel (fortsatt med vending rundt denne/disse) og ellers beholde banen som den er. Håper det er flere som mener noe om dette, grunnen til at jeg tar opp dette er selfølgelig att jeg syns banen blir i overkant brutal mot gearkasse og bakkasel for min del. Erfaringen min fra baner med mere flyt og mindre fart er og att det blir mye mindre forskjell på motorsterke og svakere bilere tidsmesig. Kanskje noen andre har ideer/tanker rundt dette? Edited June 23, 2011 by as. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 Jeg har ikke kjørt banen selv men fikk sitte på med Per Olav sin Dohc-T når klubben hadde kjøring der sist.Jeg fikk også inntrykk av at dette var en rimelig brutal bane som tok mer på bilen en jeg hadde trudd den ville gjøre. Hva som kunne gjøres med denne banen skal nok ikke jeg utale meg mest om men syns som deg at det blei meget harde nedbremsinger å kanskje litt lange strekker med full gass kontra hastigheten man kunne holde gjennom enkelte manøvre.Dette kan jo også ha litt med at bilen jeg satt på med kanskje ikke var optimal for denne banen. noe de fleste biler vel ikke er. Men skal ikke si at det ikke var gøy Fristet stort å kjøre selv å har bestemt meg for at jeg skal prøve denne banen minst en gang i år Skulle egentlig ønske det var fler av disse "små" treffene på gardermoen. Kunne jo blitt en vesentlig mer spennede cup hvis man hadde fler kjøringer der. Litt OT i denne tråden kanskje men,hva med å arrangere denne cup greia sammen med en annen klubb eller no? dele kostnaden å få fler kjøringer på kjøpet. kan jo da teoretisk sett få dobbelt med treff for samme sum penger Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 2.3GL: enda lenger venting i kø? mer enn nok venting som det er... '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 joda. ser den. var en skikkelig kø nå sist. det er jo en ulempe da. sånn sett kanskje ikke optimalt å få med fler fra andre klubber. jeg tenkte mest økonomisk for klubben sin del jeg. Har forstått det sånn at det desverre ikke er mye penger i klubbkassa til treff å lignende så delte utgifter måtte jo vært bedre for den siden av saken. Da spør jeg rett ut til de som har med treff å gjøre jeg Er det mulighet for fler treff på gardermoen? Å evt hvorfor ikke?Er ikke ute etter å hakke på noen å jeg veit jeg ikke er medlem. Vil bare ha svar på dette lille spm Med tanke på kø å med tanke på det as. startet denne tråden om. Man kunne ikke bygget om banen på en sånn måte at startene kunne gått tettere?Nå må man jo vente på at forrige bil returnerer til depoet via banen før man kan kjøre utpå.Skjønner at man ikke bare kan legge ny asfalt eller bygge om en hel haug med greier men kanskje man kunne kikket på å gjøre systemet mer effektivt. Hvis man hadde bygd om banen på en sånn måte at man svingte inn der man snur mellom rundene nå å fikk målgang samme vei som starten så kunne man gjort så man kunne kjørt rett fram etter starten der å inn i depoet. da kunne man enkelt sende neste mann ut på banen så han er klar til start rett etter forrige mann har passert streken.Aner ikke om dette er mulig men bare slenger ideen ut Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 (edited) drit i hele kjeglekjøringa, konkurranse i 0-150 meter, og penest breisladd gjennom svingen mye mer underholdende Edited June 22, 2011 by Sierra_2.9 '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted June 23, 2011 Author Share Posted June 23, 2011 drit i hele kjeglekjøringa, konkurranse i 0-150 meter, og penest breisladd gjennom svingen mye mer underholdende Da finnes det andre treff å dra på, både street legal og drifting, og det er mange muligheter for dette for de som ønsker det. Her er det autslalombanen jeg ønsker en "debatt" om. Herjing,burning og sladding er god pause underholding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted June 23, 2011 Share Posted June 23, 2011 Mitt forslag er å bytte ut elgtesten med en slalom kombinasjon på 4-6 kjegler, bytte ut tønna med en kjegle, eller flere kjegler som danner en sirkel (fortsatt med vending rundt denne/disse) og ellers beholde banen som den er.Jeg er litt redd for at det blir for mye med totalt 4 slalomer, det blir jo omtrent bare slalom og vending (men det heter jo autoslalom...)Hvordan ville det fungert med en slalom der kjeglene ikke står på linje? Altså litt større svinger. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted June 23, 2011 Share Posted June 23, 2011 (edited) Her borte er nivået høyt både på førere og banebyggerene. Det kjøres ganske gøye og veldig krevende baner her. 24/9 er det NM i autoslalom i Bergen. Da må du komme over, trenger noen flere Forder som kan hevde seg i NM. Her er sjefen min en tur på Eikås (autoslalom banen vi bruker i Bergen) Den dagen videoen ble tatt opp var banen unormalt åpen. Pleier å være litt trangere. Edited June 23, 2011 by tommy w Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 Tja, jeg syntes at nettopp denne komboen av krappe svinger, full gass, og full brems er noe av fasinasjonen med denne løypa. Du får alt krammet inn på litt over et minutt. Og om bilen prestere bra her, er det et bra eksempel på at ting funker som det bør. Det vises også at det ikke trenger enorm effekt for å gjøre det bra, men en fin kombinasjon av alt på bilen. Det jeg HAR fundert på er litt av det det snakkes om for å gjøre køen mindre. At man har et oppsett som kan sende nestemann avgårde kjappere. Og vi sliter også litt med den returbanen, der vi egentlig SKAL ha en vakt for trafikk til Racewayen. Det er veldig vanlig i AUTOSLALOM å ha stående start OG mål, altså at du stopper i mål. Om vi eks hadde flyttet start til rett foran depoet, til ventre, og hatt mål i en "kjegleboks" til høyre foran depo, kunne nestemann stått klar på start direkte. Men da forsvinner jo seff "breisladden", som noen kommer for å se. Men primært er altså ikke dette en "tulleplass", vi prøver å gjøre dette for at folk skal lære litt om bil og seg selv, noe MANGE kommenterer tilbake at de gjør. Men en evt endring burde jo helst vært for alle klubbene, ellers kjører man en egen variant som ikke er sammenligningsbar med noe annet. Dat hadde jo gått an å leie banen en ettermiddag, tatt med kjegler, å sett på hvordan layout som er mulig. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprimaniac Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 Ja, enig i as. Ring Frode og lei banen en ettermiddag. Jeg blir gladelig med opp og tenker litt. Hadde vært lurt å sette seg ned med penn og papir og tegnet opp noen forslag på forhånd. En bedre logistikkløsning hadde vi bygd inn så kjøringa kan gå mer kontinuerlig.Samt en stor bank, som på Brooklands, og en liten loop. Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 (edited) hva med å gjøre noe så enkelt som å snu målgangen? altså kjører samme vei igjenom mål som når man starter.. da vil man jo kunne sende ivei nesteman så fort som den før kjører inn på bakveien.. å om målgang med stans er ønskelig er det jo bare å sette opp en kjegle 30-40cm foran sensoren ved målgang.. da må man jo stoppen med litt presisjon for å få bra tid Edited June 24, 2011 by k3nn37 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 Jeg har sett litt på GPS-data fra sist treff. Jeg bruker ganske konsekvent 30 sekunder fra målgang til neste start. Jeg bruker også 30 sekunder tilbake til depot etter siste målgang. Jeg har ikke data fra depot til start, men jeg vil tippe det er litt mer enn 30 sekunder. Med litt overlapp i starten blir det altså 90 sekunder dødtid pr. kjøring, ca. 60% effektiv kjøring. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now