mr.cossie Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 noen kam spesialister her.. ?sitter og lurer på noe. noen som kan si meg hva som vil bli forskjellen på disse kammene ? hvem kammer er best til hva?piper sine bd16+ ognewman sine bd 16+http://www.pipercams.co.uk/pipercams/www/product.php?pid=COSBP320HT http://www.newman-cams.com/pdf/fordcosworth.pdf -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danny Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 Samme kam vel! 2 forsjellige produsenter. To forsjellige priser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted June 22, 2011 Author Share Posted June 22, 2011 (edited) det er det ikke.......heelt to forskjellige kammer.trodde det jeg og.at bd16 var bd 16 uansett produsent... men etter og ha prøvd de så fant jeg ut det, en kan se at det er forskjell på kamprofiler , til og med samboern så forskjellen...hehe Edited June 22, 2011 by mr.cossie -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danny Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 Ser forsjellen , men tror det er ubetydelig for å si det sånn. Har selv brukt piper sine. 10,87 i løft. Newman har 10,91, slik jeg ser det. Kommer an på hva turbo og oppsett du er ute etter med tanke på kamvalg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted June 22, 2011 Author Share Posted June 22, 2011 ikke ubetydlig. har piper i min motor. men kjøpte nye newman. ble helt annerledes. må mappes.. derfor er det jeg lurer. mer hk med piper? mer nw med newman? lurer... løfte har ikke så mye og si på de to der.det er så godt som likt. men vis en ser på instillingene timinga. er det forskjeller.....så de kamprofilene der er ganske forskjellig vis en studerer de på med øye når du har de to ved siden av hverandre.bilen ble en go del fetere med newman sine kammer. og det er sikkert har testet det på to motorer. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danny Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 OK. Syntes det var rart. Mulig jeg har sett på feil verdier i Newman skjemaet. Er dette BD16 fra Newman: Cos430(ph4). Er det mekaniske du tenker på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted June 22, 2011 Author Share Posted June 22, 2011 ikke 10.91 i løft men 10.48 se på side7 du ser på feil kam -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danny Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 Å ****. Begynner å bli trøtt i tryne(nattskift. Der var en del forsjell ja. Litt mer durasjon og mindre løft osv. Ser ut som en turtalls kam dette og. Her trengs det som du spør, en expert på kammer for å forstå forsjellen. Du har jo testet dette ut i praksis så da vet nok du best hvordan den fungerer. Prøvde du begge kammer på ambefalt timing?Rart dem kaller den BD16+, som Piper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 noen kam spesialister her.. ?sitter og lurer på noe. noen som kan si meg hva som vil bli forskjellen på disse kammene ? hvem kammer er best til hva?piper sine bd16+ ognewman sine bd 16+http://www.pipercams.co.uk/pipercams/www/product.php?pid=COSBP320HT http://www.newman-cams.com/pdf/fordcosworth.pdfSkal ikke påberope meg det, men vil kommentere dette likevel.BD står for "Belt Driven" og er ett Cosworthprosjekt. Piper bruker så vidt jeg vet IKKE BD betegnelsen på sine kammer.Piper sin turbo-race-kam-profil til Cosworth YB heter COSBP320HT og har ingenting med Cosworth sin BD16+ profil å gjøre.Newman sin turbo-race-kam-profil til Cosworth YB heter COST/264/430 og den har heller ingenting med Cosworth sin BD16+ profil å gjøre. At Newman har valgt å gjøre det samme som Kentcams, http://www.kentcams.com/Downloads/Files/catalogue_lowRes.pdf å kopiere og selge Cosworth sine kamprofiler er ikke overraskende. At Cosworth sine egne kamprofiler fungerer best i praksis på Cosworthmotorer er også som forventet og alt annet enn Newman sin fortjeneste. At de mildeste kammene funker best er ikke overraskende i dette tilfelle hvor motoren sannsynligvis er typisk norsk over-kammet. Det er en klar forskjell på 1,57 mm og 2,0 mm løft TDC. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now