Kåre Andreas Posted June 18, 2011 Posted June 18, 2011 Hei Lurer på hvem som driver med dette? Se bilde: MvhKåre Andreas http://www.fun-racing.net/
mr.cossie Posted June 18, 2011 Posted June 18, 2011 http://www.bs-teknikk.no/ kanskje? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Kåre Andreas Posted June 20, 2011 Author Posted June 20, 2011 Takker, var det jeg var ute etter http://www.fun-racing.net/
2.8i TIC Posted June 20, 2011 Posted June 20, 2011 Eloksering kan kun gjøres på Alu.. På bildet er alt el-forsinket, Tekno på Songa ved Risør kan gjøre dette billig og veldig bra..
KIB Posted June 20, 2011 Posted June 20, 2011 Jeg har brukt Tekno på Songe Var billig og greit, men ikke 100% fornøyd med finnish og varighet.. Er kanskje pirkete, og har heller ikke forsøkt noen andre, så det er godt mulig reslutatet ville blitt likt andre veier. Men var en del ting som ikke ble helt pent og noen deler begynte å korrodere igjen forholdsvis raskt..
2.8i TIC Posted June 20, 2011 Posted June 20, 2011 Oy det er ikke hva jeg har hørt av Tekno, men det hørtes jo virkelig ikke bra ut.... hmm.. Kanksje undersøke hos noen andre da.
Kåre Andreas Posted June 21, 2011 Author Posted June 21, 2011 Eloksering kan kun gjøres på Alu.. På bildet er alt el-forsinket, Tekno på Songa ved Risør kan gjøre dette billig og veldig bra.. El forsinket var det ordet jeg lette etter Er det kilos pris det går i her da eller?Blir sikkert noen kg med skruer på en bil. http://www.fun-racing.net/
vinge87 Posted June 21, 2011 Posted June 21, 2011 ka koster det å dyppe et karroseri??? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
grcossie Posted June 21, 2011 Posted June 21, 2011 ka koster det å dyppe et karroseri??? Ca 15tusen fikk en kompis pris på hos Bs teknikk, men siden de ikke dypp grunnet, så ble det ikke med han. De dypp grunnet ikke pga dårlig erfaring med det. Blir litt av en jobb å få noe grunning i alle hulrom ellers
vinge87 Posted June 21, 2011 Posted June 21, 2011 hmm,så det er forgjeves å fåden dyppa? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
grcossie Posted June 21, 2011 Posted June 21, 2011 Er vell ikke det, men ville reist en plass der de dypp grunner. Mener å ha hørt om noe syre dypping i Stavanger området også, men er ikke sikker
RsMuffe Posted June 21, 2011 Posted June 21, 2011 vinge87: hvis det gjelder escorten din. så la det være. din ser ut som ikke fins omtrent ikke noe rust noe sted. og ved dypping så forsvinner all grunning/lakk i alle hullrom osv. som nevnt over her. og du greier ikke å "lakka" dette like bra som det er org. fra fabrikk. så det jeg hadde gjort evnt.(hvis det trengs) så sandblås rusta som er(tipper mere rust på sierra bunnplata osv) og ikke noe mere.
KIB Posted June 22, 2011 Posted June 22, 2011 Oy det er ikke hva jeg har hørt av Tekno, men det hørtes jo virkelig ikke bra ut.... hmm.. Kanksje undersøke hos noen andre da. Er nok en stund til jeg trenger å få el.forsinket noe igjen, men når jeg kommer så lang har en liten teori jeg tenkte jeg ville spørre de om før jeg begynner å lete etter andre til å el.forsinke. Vet ikke helt hvordan dette fungerer, men delene blir jo dyppet i 5-6 forskjellige "bad" Det stoffet som er oppi disse badene blir jo brukt mange ganger, men må nok skiftes ut med gjevne mellomrom. Kan virkningen av det som er oppi derfor bli svakere på slutten?? Eller kan det som har blitt dyppet gangen før ha innvirkning på det som blir dyppet etterpå.. Jeg fikk dyppet deler ved 3 forskjellige anledninger og den første var bra (både i gull, sølv og "sort"), mens de to andre (kun gull farge) var "dårligere". Kan jeg ha dyppet de første delene med "ferskt" som virket bedre og de andre med "gammmelt" stoff som hadde dårligere virkning??? Dette er min teori, men vet ikke om det stemmer?? El forsinket var det ordet jeg lette etter Er det kilos pris det går i her da eller?Blir sikkert noen kg med skruer på en bil. Både ja og nei. Det koster per runde de må dyppe.. Dvs skal du ha forskjellige farger på forskjellige deler (gull, sølv, "sort") må disse selvfølgelig dyppes hver for seg. Men så lenge du dypper forholdsvis like ting og skal ha samme farge er det mindre begrensninger. Ikke noe problem å dyppe en full vaskebøtte med skruer på en gang. (går mange kilo med skruer i en bøtte) Store og små, eller kraftige og "svake" deler må dyppes hver for seg.For å sette det litt på spissen kan du ikke dyppe et svinghjul og et bremseskjold i samme dypp. Delene blir snurret rundt når de ligger i badet for å få en gjevn virkning. Et svinghjul vil da knuse bremseskjoldet.. Husker ikke helt men var det 3-400kr per dypp når jeg gjorde det for en 3-4 år siden..
91cossi Posted June 23, 2011 Posted June 23, 2011 Jeg har tenkt å gjøre dette på noen deler til bakstillinga, til dere som har fått gjort dette før, hvor lenge holder det? Er det et bedre alternativ å få delene pulverlakkert mtp holdbarhet?
ArneR Posted June 24, 2011 Posted June 24, 2011 Når det gjelder galvanisering så har det veldig mye å si hvordan overflaten er. Jo glattere jo bedre. Er det smågroper etter rustangrep når du har glassblåst/sandblåst, vil det lettere å begynne å irre/ruste igjen. Fordelen er jo at det er mye understellsdeler som ikke kan pulverlakkeres pga for tykk lakk, hubber, osv. Der har du en klar fordel med galvaniseringen. Men så lenge det ikke kommer steinsprut og slikt på delene så vil nok pulverlakk være det mest holdbare. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R
2.8i TIC Posted June 24, 2011 Posted June 24, 2011 Nå er vel pulverlakk det som tåler mest steinsprut og slik da.. Hubber og nav ol kan selfølgelig pulverlakkeres.... Det som er synd med el.forsinket er at det blir stygt over tid, spes deler som blir fuktige, møkkete osv..
ArneR Posted June 24, 2011 Posted June 24, 2011 Kan hubber og nav pulverlakkeres? Ikke mellom hubb og felg ihvertfall. Da vil felgen nesten garantert løsne over tid. Av de delene jeg har galvanisert på bilde her er det ingenting som jeg ville pulverlakkert i stedet. Vurderte det, men tror det ville sett stygt ut etter montering. Når du strammer til muttre på pulverlakk er det alltid litt fare for at lakken "sprekker" Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R
91cossi Posted June 24, 2011 Posted June 24, 2011 ArneR: er det el-forsinket eller galvanisert de delene på bilde. Er det lenge siden du fikk det gjort og hvordan ser de ut i dag?
ArneR Posted June 24, 2011 Posted June 24, 2011 De er galvanisert. Men virker som folk bruker en del forskjellige navn på metoden. Firmaet eg brukte heter Fatnes Galvanisering. Delene ser like fine ut i dag, fikk gjort dette i mars 2008. Men no står jo denne bilen for det meste i garasjen så ved daglig bruk året rundt ville det ikke sett like fint ut. Men det er billig å få gjort så eg ser ingen problemer med å få det gjort igjen. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R
cross-box Posted June 24, 2011 Posted June 24, 2011 http://www.bedriftsoket.no/bransjer/galvanisering/vestby/ bruker jeg aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now