vinge87 Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 som topic, er kasse, differ, bærebruer forstilling osv likt på 4x4 doch og 4x4 cosworth? Alltid lurt på dette Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Nei.Alle MT75 er like med unntak av clutch huset. også 2wd faktisk. Man kan flytte over 4x4 delen. (mulig V6 har en litt annen lengde på inngående aksel??)Diffene i dohc har 3,91:1 utveksling mens xr4x4 og cosworth har 3,62:1. Alle 4x4 bilene har sperre og skrudde drivaksler bak.Forstilling med drivaksler etc er likt mellom dohc 4x4 og xr4x4 2,8-2,9. Cosw har eget.Bakstilling er lik på alle med unntak av hull til abs sensorer (dohc 4x4 har som regel ikke dette) Samme foran.Forskjellene mellom MK1 og MK2 4x4 bakstilling er innfesning til stabstag. Ellers likt. Bærearmene bak er muligens litt annerledes for å unngå camber da cosworthen er litt lavere orginaltBremsene er selvfølgelig annerledes og dohc har tromler bak så lenge det ikke er ABS bremser. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Ah, der kom det mye god opplysende informasjon! Og ja, v6 inngående aksel er lengre (25mm) og litt annerledes utforma enn dohc inngående aksel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted June 16, 2011 Share Posted June 16, 2011 Det finnes noen forskjellige MT75 kasser. Noen forskjeller i utvekslingen er det også. Det finnes visst nok MT75 med høy og lav serie til bla Ford Ranger og Madza 2500. på dohc 8v er 1gir 3.89 2gir 2.08 3gir 1.34 4gir 1.0 5gir 0,82 rev 3.51på dohc 16v er 1gir 3.61 2gir 2.08 3.gir 1.44 4gir 1.0 5gir 0.83 rev 3.264x4 har visstnok alle samme som dohc 8vandre utv. på 2.3l og transit hvilke utv som står i jaguar 3l sin mt75 er litt usikkert Når det kommer til differ er det litt forskjellig her også, men stort sett er det 3.91 på vanlig dohc og 3.62 på cosworth, diesel og v6 Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 17, 2011 Author Share Posted June 17, 2011 Se her ja, her var det fin info Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skybert Posted October 27, 2012 Share Posted October 27, 2012 Nei.Alle MT75 er like med unntak av clutch huset. også 2wd faktisk. Man kan flytte over 4x4 delen. (mulig V6 har en litt annen lengde på inngående aksel??)Diffene i dohc har 3,91:1 utveksling mens xr4x4 og cosworth har 3,62:1. Alle 4x4 bilene har sperre og skrudde drivaksler bak.Forstilling med drivaksler etc er likt mellom dohc 4x4 og xr4x4 2,8-2,9. Cosw har eget.Bakstilling er lik på alle med unntak av hull til abs sensorer (dohc 4x4 har som regel ikke dette) Samme foran.Forskjellene mellom MK1 og MK2 4x4 bakstilling er innfesning til stabstag. Ellers likt. Bærearmene bak er muligens litt annerledes for å unngå camber da cosworthen er litt lavere orginaltBremsene er selvfølgelig annerledes og dohc har tromler bak så lenge det ikke er ABS bremser. Noen som vet om traversen bak er lik på alle utgavene av sierra, mk1, mk2, combi, stasjonsvogn, sedan osv..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted October 27, 2012 Share Posted October 27, 2012 Forskjell på travers er mellom 7" og 7,5" diff. Stasjonsvogn er jeg usikker på. Men resten skal være lik. Ellers så ligger forskjellene i bruene.Jeg har prøvd å kombinere MK1 Sierra travers med MK1 Scorpio bruer for å få på skrudde drivaksler. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skybert Posted October 27, 2012 Share Posted October 27, 2012 Ok, skjønnerHar en travers fra en 4x4 stasjonsvogn som jeg tenkte å få sandblåst og lakkert hvis den er lik f.eks.xr4i. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted October 27, 2012 Share Posted October 27, 2012 (edited) Ok, skjønnerHar en travers fra en 4x4 stasjonsvogn som jeg tenkte å få sandblåst og lakkert hvis den er lik f.eks.xr4i. Flytt øvre venstre diff feste, å du får en 7.5" diff på en 7" travers. Jeg har tidligere kappa av feste, satt i diff, skrudd fast feste i diff, å sveisa feste fast i travers igjen på sin nye plass. Edited October 27, 2012 by Ron Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now