Jump to content

Understellsbehandling av fabrikk ny focus


Recommended Posts

Hei

 

Jeg er i gang med på bestille en ny ford focus og lurer på om det er fornuftig å få gjort en tectyl understellsbehandling av den. Hva synes dere? Eller er det godt nok det som kommer fra fabrikken?

 

~marius

Link to comment
Share on other sites

Å ta en runde rundt hjulbuene er nok ikke en dum ting, standard elsket plass av rust i Ford.

1990 Ford Sierra 2.0 OHC bruksbil

1974 Ford Mustang Fastback D1 V8 (kompressorprosjekt)

1974 Ford Mustang Mach 1 (delebil)

1984 Ford Granada 2.3L Jubileum (vraket) Delesalg

1969 Ford Taunus 12M (solgt)

1993 Ford Escort RS2000 (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke mye til greier fra fabrikk. Noen Ford forhandlere, får bilene tectylert i Drammen, når de kommer inn. Det er bare en enkel under sprøyting, men bedre enn ingenting. Hos oss er det mangen kunder, som tar full behandling her, før de ruller med bilen

Link to comment
Share on other sites

koster ca 2000kr for tectylbehandling, selvsagt vertd alle pengene :smartass: var i hvertfall det jeg fikk tilbud på her i bergen hos mathisen auto

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

tektyl og understellsbehandling er noe herk!

sørg for å heller holde bilen din ren og fin.og vask ofte.

ett lite hull i den tektylen...eller en plass dem ikke får inn tektylen skikkelig..så har du rusta som begynner der..og du ser det ikke før det er for sent.

jeg holder meg iallefall langt vekke fra tektyl,

Link to comment
Share on other sites

Kommer jo ann på bruken, visst bilen står i hele vinteren, er det ikke noe problem, men de som kjører i salt suppe nesten hver dag, så er behandling fra bilen er ny, bra. Er ikke mangen, som vasker bilen skikkelig under om vinteren.

Link to comment
Share on other sites

Når det er snakk om en bruksbil som faktisk skal brukes er det en skikkelig understellsbehandling som gjelder.

Jeg var vertfall ikke i tvil når jeg kjøpte ny Focus før jul. Tectylerte den før jeg begynte å bruke den.

Med tectylert bil har man mye bedre beskyttelse med det forbanna veisaltet som kommer OVERALT.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Takk for alle svar. Er snakk om en bruksbil her ja. Den kommer til bli brukt hver dag til jobb, vinter og sommer. Den kommer neppe til å bli vasket altfor mye... Noen ganger blir den til og med stående ute rett ved sjøen, så jeg må regne med at det blir en del salt.

Link to comment
Share on other sites

Om bilen ikke tectylere kommer det nå steinsprut osv og punkterer lakken under bilen, da hjelper det vel ikke uansett hvor mye bilen blir vasket.

Tectylerte biler jeg har kjøpt meg(gamle biler) har så og si vært rustfri. Der det har blitt hull i tectyleringen er det selfølgelig kraftigere angrepet.

min mening: få det tectylert :)

Edited by alelys
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...