olemartin1 Posted June 10, 2011 Posted June 10, 2011 hei alle sammen.. jeg trenger clutch- trykkplate og evt lamell som må holde til hvertfall 400hk og lurer da på hvem som skaffer dette?snakka litt med folk og noen sier ap racing ikke holder ? noen andre som har andre anbefalinger?? mvh ole martin FORD ESCORT MK2 COSWORTH
BM-RACING Posted June 11, 2011 Posted June 11, 2011 4 pucket cinter lammel og ford motorsport trykkplate. Det har clutch og brems her i Oslo...Dette holder til 398 hk og 486 nm ... Dette er på grensa.... Holder fint til og børne på 2 gir ... Hvis du skal børne på 3 dj må du ha noe annet... BM Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo
olemartin1 Posted June 11, 2011 Author Posted June 11, 2011 Da skal jeg ta kontakt med de. ! Bilen slura på med 3 pucket zinterlamel og 2,5 i ladetrykk så trenger en bedre trykk plate FORD ESCORT MK2 COSWORTH
BM-RACING Posted June 11, 2011 Posted June 11, 2011 On 6/11/2011 at 11:53 AM, olemartin1 said: Da skal jeg ta kontakt med de. ! Bilen slura på med 3 pucket zinterlamel og 2,5 i ladetrykk så trenger en bedre trykk plate Hvor stor er turbo`n du bruker?? Hvis du har 2,5 bar trykk så bør du ha godt over 600nm hvis dette stemmer ! Da hjelper det ikke med dette Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo
BR Racing V6 Posted June 13, 2011 Posted June 13, 2011 Har en spec 6 puck med dobble fjører til ohc liggende her. trykkplate bør nok være en spec steg 5. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
olemartin1 Posted June 14, 2011 Author Posted June 14, 2011 sist jeg kikka på klokka så viste den 2,5 menne trur jeg har litt trykkfall så inn til innsuget vet jeg ikke enda..turbon er en kina vare som heter så mye som t034 ett eller annet. mvh ole martin FORD ESCORT MK2 COSWORTH
Per Olav Posted June 14, 2011 Posted June 14, 2011 On 6/14/2011 at 8:16 PM, olemartin1 said: turbon er en kina vare som heter så mye som t034 ett eller annet.Hoh! Den tipper jeg blir gammel Har du no prosjekt tråd på bilen eller? 2,5bar på ohc høres interessant ut. Spec på motor og drivverk? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
carfreak Posted June 14, 2011 Posted June 14, 2011 (edited) Kan svare for han, iogmed at jeg har en liten finger med i spillet her. Turboen er en t3/t4 om jeg ikke husker helt feil. Ganske god størrelse på den, men er faktisk ikke så gammel. Den har også tålt utrolig mye juling!Han hadde manometeret på innsuget ifjor, og der ladet den ikke mer enn 1.3. Er ikke justert noe mer trykk i år, annet enn at vi har koblet manometeret rett på turboen og fått 2.5bar isteden.Til tross for det, så går den mye bedre iår! Kjørte med L8 motorstyring ifjor, nå er det MegaSquirt som fortsatt trenger mye justering Det er en 205 motor, med cosworth råder og stempler. Standard veiv, omsveiset cosworth innsug, hjemmesveiset grenrør, FR34 kam, stor cooler og 2,5" eksos.Så ikke noe kjempe hokkus pokkus, men det fungerer utrolig bra! Drivverk er nesten originalt, nå er det en sinter 3pucka lamell sammen med en helt ny og standard trykkplate. Girkassa er en helt standard T9 Edited June 14, 2011 by carfreak
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now