Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo.

Har kjøpt ny original(ford) trykkplate til cosworth'n min. Hvor mye moment burde denne tåle?

Har nydreid svinghjul og ny 6pucket sinter-clutch, men bilen slurer..

 

Mvh Lars Erik.

Edited by vingebil_
Posted

Hvor mye den burde tåle er vanskelig og si,spørst vel mye på bruken og. ;)

Jeg kjører med samme opplegg og det fungerer veldig bra,har 444nm på nava og bilen blir brukt godt av og til...

Fungerer selvstrammeren til clutchen som den skal,løser clutchen skikkelig ut?

Posted

Hvor mye moment har du? tydligvis for mye :)

Noen har ikkje problemer med den clutch komboen der i heile tatt, å andre som deg og meg må ha sachs trykkplate..

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Posted

var det ikke en her på forumet som målte trykket i kg på org plata mot en AP trykkplate.

Og ford plata var stivere/hardere.

 

Har du mye effekt da?

 

Kjørte org trykkplate å 6 pucker på di 2 forrige bilene, og di var det 400-600nm i.. uten problem

Posted

Hallo, hadde samme problemet da alt var nytt,gadd ikke gjøre noe med det med en gang,

bare brukte bilen men passet på att den ikke sluret for mye og det gikk over av seg selv.

Virker som den har slitt seg til,nå griper den har 450nm i motor.

Escort MK2 Cosworth 1977

Taunus GT Cosworth 1974

Posted

Målte en greit brukt orignial trykkplate mot en alcon trykkplate, viste seg at den originale hadde flere hundre kg mer i trykk og det er denne jeg har i bilen min nå med en selvlaget 6pucker som ikke er tykkere enn en org

Posted

se der ja er ikkje altid det nye er bedre enn det gamle hehe ;-)

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Posted

var det ikke en her på forumet som målte trykket i kg på org plata mot en AP trykkplate.

Og ford plata var stivere/hardere.

 

Har du mye effekt da?

 

Kjørte org trykkplate å 6 pucker på di 2 forrige bilene, og di var det 400-600nm i.. uten problem

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/62894-cosworthclutch/page__p__602581__hl__slurer__fromsearch__1entry602581

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Hvor mye moment jeg har vet jeg ikke. Skal til Ringstad & Pukkelrygg nå førstkommende fredag å live-mappe/benke. Fordel at den ikke slurer da! :)

Clutch løser ordentlig ut og selvstramminga fungerer som den skal.

Før så kjørte jeg med samme type trykkplate, den slura litt i begynnelsen før den ga seg den å.

Derfor jeg nå skifta trykkplate, noe jeg sikkert ikke skulle gjort :) . Da får jeg bare får fylle tanken å kjøre litt i helga.

 

Takk for svar! :)

Posted

Prøv å kjøre så mye som mulig,bruke clutsj mye,

var helt ny org.trykkplate,6 puck lamell og slipt svinghjul på min når jeg hadde samme problem.

Escort MK2 Cosworth 1977

Taunus GT Cosworth 1974

Posted

Ja hadde hvertfall ikke gjort det hvis jeg visste at clutchen slurte,nesten meningsløst for meg uten sprut hvertfall å spytte inn penger då

 

Ja er nok lurt å bytte klutsj hvis den begynner å bli dårlig ;) Er lite justeringsmuligheter uten sprut også ja..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Har kjørt litt nå i kveld, å den virker allerede bedre syns jeg. Kjøre en del nå i helga, og om den ikke slutter å slure helt så avbestiller jeg mappinga. Det er dyyyre greier ja. MEN, greit å ha ting optimalt, og ikke minst hente ut mest mulig effekt!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...