thomasflore Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 Har en Escort Cosworth 93mod som har stått ubrukt i garasjen alt for lenge. Tenkte jeg skulle selge bilen, men nå vil den ikke starte. Startmotoren går, men bensinpumpa og tenninga svikter. Noen som har noen gode forslag. Kan det være et rele som har sviktet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 Har en Escort Cosworth 93mod som har stått ubrukt i garasjen alt for lenge. Tenkte jeg skulle selge bilen, men nå vil den ikke starte. Startmotoren går, men bensinpumpa og tenninga svikter. Noen som har noen gode forslag. Kan det være et rele som har sviktet? siden du ikke har noe tenning ville jeg sjekker sikringsboksen .. mulig det bare er en sikring eller 2 med dårlig kontakt HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 Det kan være mye som har sviktet da. Men det høres for meg ut som hjernen mangler et signal fra en sensor. Og i feilsøk så begynner man alltid i bunnen. Sjekk først om sensor veiv og fordeler gir signal, så tipper jeg du har svaret. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomasflore Posted June 4, 2011 Author Share Posted June 4, 2011 Hadde ny sensor til veiva liggende, så den byttet jeg i håp om at det skulle være den. Hele tenningsanlegget er nytt på bilen, så har vært rart om det skulle være noe galt der, men skal ikke utelukke noe. Prøvde å legge opp ekstra jordkabel på motor uten at det hjalp.Når tenningen er på så er det kontakt mellom jord og plusspolen på batteriet. Tyder dette på gåen sikkringsboks eller rele, eller kan det være så enkelt som et ledningsbrudd et sted? Noen som vet om disse bilene har kræsjbrytere og om de pleier å skape problemer? Takk for gode svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 Kræsj eller velte bryteren, står bak sparke panel hs, pleier ikke være problem med de. Sikringsboksen derimot, er et vanlig problem evt startsperrer visst du har Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 Ville prøva kontaktfett på ecu kontaken Tydelig at det e fleire ting som ikkje får riktig signal.. The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomasflore Posted June 5, 2011 Author Share Posted June 5, 2011 Kræsj eller velte bryteren, står bak sparke panel hs, pleier ikke være problem med de. Sikringsboksen derimot, er et vanlig problem evt startsperrer visst du har Den bryteren har en tidligere eier overbruet med en ledning. Men jeg har hørt at det skal være en til bak på bilen, men den finner jeg ikke. Noen som vet mer nøyaktig hvor den sitter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 Er nok ingen lenger bak i bilen nei. Sierra har i reservehjulsbrønn. Har du noen form for startsperre? Defa alarm e.l? Se evt. over reler og sikringer i sikringsboks v.side innv. og + tilkoblingsbox ved batteri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomasflore Posted June 5, 2011 Author Share Posted June 5, 2011 Er nok ingen lenger bak i bilen nei. Sierra har i reservehjulsbrønn. Har du noen form for startsperre? Defa alarm e.l? Se evt. over reler og sikringer i sikringsboks v.side innv. og + tilkoblingsbox ved batteri. Har sett over alle de sikringene. Det er orginalalarm på bilen. Ingen startsperre som jeg vet om. Ingenting elektrisk på nøkkelen, så da må det eventuellt være noe inne i tenningslåsen. Kjøpte en brukt sikringsboks av en på nette nå. Så får prøvd den når den kommer med posten. Men det forutsetter at ikke den er ødelagt den også.Har kjøpt ødelagte deler på nette før, så er litt skeptisk, men han fyren virker som en pålitelig kar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 (edited) Du må i første omgang måle at du får signaler fra sensorene i motor fram til ecu. Ikke bare bytte til en ny en. Den MÅ ikke gi signal selv om den er ny. Også må du fysisk måle sensorene, både at de gir signal og at signalet kommer fram til ecu. Sjekk om ecu får strøm og har jord. Den er ecu som styrer motor, da er det her du begynner å feilsøke. Edited June 5, 2011 by Breda Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomasflore Posted June 5, 2011 Author Share Posted June 5, 2011 Du må i første omgang måle at du får signaler fra sensorene i motor fram til ecu. Ikke bare bytte til en ny en. Den MÅ ikke gi signal selv om den er ny. Også må du fysisk måle sensorene, både at de gir signal og at signalet kommer fram til ecu. Sjekk om ecu får strøm og har jord. Den er ecu som styrer motor, da er det her du begynner å feilsøke. Har prøvd å bytte hjernen siden jeg hadde både L8 og P8 hjerne liggende. Alle sensorer bortsett fra den på spjelde er ny, men kan jo være dårlig kontakt eller ledningsbrudd et sted.Mener jeg fant ut at hjernen ikke fikk strøm, derfor jeg trur det er noe med et rele eller sikringsboksen. Noen som vet om noe hovedrele til hjernen og hvor det sitter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 Jeg har ledingsdiagram til hele bilen som du kan kjøpe billig! Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
EvenAas Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Har du jording på ecu da?Bensinpumperelle og strømholderrelle blir jordet via ecu, og vis denne ikke har jord får du dine symptomer.Skal ha jord på nr 1 og 19.Du kan bare feste en ny kabel i huset på ecu og til jord.http://www.bigturbo.co.uk/main6.htm Ford Escort Cosworth 93mod Ford Sierra Cosworth 4x4 92mod, selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 (edited) Edit. Lese posten først...Sjekk på rele sokkelen om du har spenning og jord i sokkelen. hovedstrøm og styrestrøm. ECU rele først. Er det greit, sjekker du bensinpumpe releet på samme måte. Tipper det er ett av releene som ikke er med.. Edited June 6, 2011 by a.nilsen '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomasflore Posted June 7, 2011 Author Share Posted June 7, 2011 Har du jording på ecu da?Bensinpumperelle og strømholderrelle blir jordet via ecu, og vis denne ikke har jord får du dine symptomer.Skal ha jord på nr 1 og 19.Du kan bare feste en ny kabel i huset på ecu og til jord.http://www.bigturbo.co.uk/main6.htm Dette skal jeg sjekke, hadde vært greit om det var så enkelt. Takk for bra link! Link to comment Share on other sites More sharing options...
EvenAas Posted June 9, 2011 Share Posted June 9, 2011 Dette skal jeg sjekke, hadde vært greit om det var så enkelt. Takk for bra link! Også sjekk jording på motor, vis du mangler jording på ecu er det mest sansylig brente ledninger en plass pga at motoren har dårlig jording og jordes via ecu, bare et tips Mvh Even Ford Escort Cosworth 93mod Ford Sierra Cosworth 4x4 92mod, selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now