Bdt Posted June 10, 2011 Share Posted June 10, 2011 Hadde nok heller kjøpt en M3 eller en M5 hvis det skulle brukes så mye penger på bil! Jeg kunne f... meg ikke vært mere enig! COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted June 10, 2011 Share Posted June 10, 2011 Jeg kunne f... meg ikke vært mere enig!Klart eg er enig i dette eg også The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted June 10, 2011 Share Posted June 10, 2011 (edited) Jeg bare tygger på tanken av Focus RS med 4wd og samme motorn jeg. DET hadde vært rått det. 3000 eksemplarer hadde blitt revet bort på en måned. Lett. Edited June 10, 2011 by kimosabi Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 Hadde nok heller kjøpt en M3 eller en M5 hvis det skulle brukes så mye penger på bil! Eventuelt en sånn: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 Jeg bare tygger på tanken av Focus RS med 4wd og samme motorn jeg. DET hadde vært rått det. 3000 eksemplarer hadde blitt revet bort på en måned. Lett.Det er eg også enig i! det er visst bolt on med med volvo 4wd drivlinje.. eller va det ST? The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 Da skulle vel focusen bli omtrent som volvo c30 pcp da. Ser ganske så grom ut. http://www.youtube.com/watch?v=O0J58RvidB0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 Volvo'n var rå, tenk hvor rått det der hadde vært pakka inn i en Focus RS. Jost Capito skulle hatt sparken for lenge sida. Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
RstS2 Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 Det er eg også enig i! det er visst bolt on med med volvo 4wd drivlinje.. eller va det ST? FRS 4WD 4WD Kuga drivlinje:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 Men hvorfor hadde en Focus med 100kg mer vekt, enda høyere pris og drift på to hjul til vært så veldig mye grommere? Det er uansett ikke en bil folk kjøper for å sladde rundt i skogen. Og pga motorvolumet blir den ikke noen rallybil heller. På en tørr asfaltbane kjører du, pga vekten, raskere med en fwd. Det testet Ford på Nordschleife før RS ble lansert Jeg bare tygger på tanken av Focus RS med 4wd og samme motorn jeg. DET hadde vært rått det. 3000 eksemplarer hadde blitt revet bort på en måned. Lett.Revet bort omtrent like raskt som fwd modellen altså Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 Eventuelt en sånn: haha nei,1-serie er for kjerringer og karer som liker jan-thomas. COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 (edited) haha nei,1-serie er for kjerringer og karer som liker jan-thomas. x2 http://www.youtube.c...h?v=O0J58RvidB0 4.28 min inn i filmen -Alexander Edited June 13, 2011 by alelys Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 (edited) Men hvorfor hadde en Focus med 100kg mer vekt, enda høyere pris og drift på to hjul til vært så veldig mye grommere? Det er uansett ikke en bil folk kjøper for å sladde rundt i skogen. Og pga motorvolumet blir den ikke noen rallybil heller. På en tørr asfaltbane kjører du, pga vekten, raskere med en fwd. Det testet Ford på Nordschleife før RS ble lansert Deg om det. Sjekk ut rundetider på Nordsløyfa du. Edited June 13, 2011 by kimosabi Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 Deg om det. Sjekk ut rundetider på Nordsløyfa du. herregud, du skal jo ikke kjøre rundetider uansett om du hade hatt en! du har ikke sjangs til å ta ut potensialet dens som FWD en gang greia er at ingen vil han en tøff bil som trekker foran. og hvertfall ikke når den koster 1 mill. den råeste bilen et bilmerke gir ut skal aldri trekke foran! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 den råeste bilen et bilmerke gir ut skal aldri trekke foran! Det vil jo si at den råeste bilen Ford har nå, er en transit. Det er ikke værst. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 Det vil jo si at den råeste bilen Ford har nå, er en transit. Det er ikke værst. er vel fort fakta å det '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 herregud, du skal jo ikke kjøre rundetider uansett om du hade hatt en! du har ikke sjangs til å ta ut potensialet dens som FWD en gang Det var ikke det som var poenget mitt men greit nok, siden focusst tar opp Nordsløyfa så kan jeg si at selv en Evo VI tar Nordsløyfa raskere enn en Focus RS Mk2. Det er noen år sida Evo VI ble lansert for å si det sånn. Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 Det var ikke det som var poenget mitt men greit nok, siden focusst tar opp Nordsløyfa så kan jeg si at selv en Evo VI tar Nordsløyfa raskere enn en Focus RS Mk2. Det er noen år sida Evo VI ble lansert for å si det sånn. 8:24 Mitsubishi Lancer Evo VI Horst von Saurma Sport Auto (11/1999), Sport tires 8:25 Mitsubishi Lancer Evo VII Horst von Saurma Sport Auto (11/2002), Sport tires 8:26 Audi S5 Horst von Saurma Sport Auto (01/2008)[63] 8:26 BMW 335i E92 Coupe Horst von Saurma Sport Auto 8:26 Nissan 350Z Horst von Saurma Sport Auto (10/2003) 8:26 Ford Focus RS Horst von Saurma Ford conducted test (08/2009) Ber deg legge merke til uthevelsen..Evo 6 veier ,avhengig av type, mellom 1250 og 1360 kg, Focus RS veier 1470. Med 100 kg til kan du regne selv. Dagens karosserier er tyngre pga sikkerhet og bilene har mer utstyr. Det forklarer også hvorfor Evo 7 er tregere enn Evo 6. Den har fortsatt offisielt 280 hk, men et høyere dreimmoment enn Evo6, men veier altså 1,320–1,400 kg Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 Det verste med denne tråden er vel at det har blitt 4 sider hehe, bilen er skamrå, te 250lapper ny så hadde den blitt handlet, men til denne prisen så hadde det blitt en Bmw m5 hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 Det verste med denne tråden er vel at det har blitt 4 sider hehe, bilen er skamrå, te 250lapper ny så hadde den blitt handlet, men til denne prisen så hadde det blitt en Bmw m5 hehe Det er vel ca det den koster også, uten skilt.. Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 ferdig regget tenkte selvsagt eg på Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 8:24 Mitsubishi Lancer Evo VI Horst von Saurma Sport Auto (11/1999), Sport tires 8:25 Mitsubishi Lancer Evo VII Horst von Saurma Sport Auto (11/2002), Sport tires 8:26 Audi S5 Horst von Saurma Sport Auto (01/2008)[63] 8:26 BMW 335i E92 Coupe Horst von Saurma Sport Auto 8:26 Nissan 350Z Horst von Saurma Sport Auto (10/2003) 8:26 Ford Focus RS Horst von Saurma Ford conducted test (08/2009) Ber deg legge merke til uthevelsen..Evo 6 veier ,avhengig av type, mellom 1250 og 1360 kg, Focus RS veier 1470. Med 100 kg til kan du regne selv. Dagens karosserier er tyngre pga sikkerhet og bilene har mer utstyr. Det forklarer også hvorfor Evo 7 er tregere enn Evo 6. Den har fortsatt offisielt 280 hk, men et høyere dreimmoment enn Evo6, men veier altså 1,320–1,400 kg Ikke glem drivverkstap på Evo VI kontra Focus RS heller nå da. De har allerede i utgangspunktet lavere moment og effekt i motor enn Focus RS. Hvis Focus RS er så fantastisk så burde den jo klare å klype inn mye av tidstapet på raske seksjoner og strekker jah? Det er jo et par av dem på Nordsløyfa. Hva med Audi S5 da? 354hk/440nm og over 1600kg? Den ligger jo enda dårligere an enn Focusen på kraft/vektforhold. Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted June 25, 2011 Share Posted June 25, 2011 Ikke glem drivverkstap på Evo VI kontra Focus RS heller nå da. De har allerede i utgangspunktet lavere moment og effekt i motor enn Focus RS. Hvis Focus RS er så fantastisk så burde den jo klare å klype inn mye av tidstapet på raske seksjoner og strekker jah? Det er jo et par av dem på Nordsløyfa. Hva med Audi S5 da? 354hk/440nm og over 1600kg? Den ligger jo enda dårligere an enn Focusen på kraft/vektforhold. Nå driver alle å argumenterer for at Focus RS burde hatt 4 wd, og når den sammenlignes med 4 wd biler så må man plutselig ta hensyn til drivverkstapet på konkurrentene.... sist jeg var på Nordsløyfa så var det et par skarpe svinger der også, Evo IV burde vel klype inn litt der. Banen ville ikke blitt kalt det grønne helvetet hvis den besto kun av rakstrekker... Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted June 25, 2011 Share Posted June 25, 2011 (edited) Halloen, drar folk frem vekt på RS kontra Evo så drar jeg frem Evoens drivverkstap og mindre motoreffekt. Sånn er det bare. Rett skal være rett. Edited June 25, 2011 by kimosabi Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted June 25, 2011 Share Posted June 25, 2011 Så da er vi enige om at RS ville brukt lengre tid på nordsløyfa med 4 wd altså Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimosabi Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Nei, greia var at Evoen er i utgangspunktet svakere på vekt/kraft fordi den har lavere motoreffekt og større drivverkstap. Da spiller det liten rolle at den veier 100kg mindre. Allikevel tar den sløyfa raskere fordi den har 4wd. Ta S5'n som et annet eksempel. Har du fulgt med på touring car opp igjennom årene? Da Audi snikinnførte 4wd på sine A4 i BTCC og STCC blant annet? De var så overlegne at de ble tvunget til å kjøre med vekttillegg. Sierra XR4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now