Jump to content

slett


twin turbo

Recommended Posts

Ut fra det du poster her så kan man si:

Kompressorhjul: 50/68mm

Turbinhjul: 51/63

Turbinhus: A/R 0.48.

Dette gir en kapasitet som i beste tilfellet kan stekke seg til 400 hk.

Slikt eldgammelt, elendig møkk har ingenting på en 2,2 L Cosworthmotor å gjøre.

Gå for en seriøs turbo som EFR, GTX eller lignende. De koster endel, men er "MUST HAVE!" for ett objektivt godt og ærlig 550 hk resultat. Selv om de er kostbare så er de verd hver krone i motsetning til billig kinaskrot og dette 100% ubrukelige "oppgraderings" dritet du nå har.

"Fart koster penger, hvor fort har DU råd til å kjøre." Sånn er det bare.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

da lurer eg på om denne er noenlunde tilsvarende t34. da eg har kjøpt antilag til vinga, så da tenkte eg å brenne opp denne turbo der vis det er mulig å bruke den ilag med det t34 grådyse oppsettet som er på den hjernen. veit det ikkje blir 100% opptimalt, men sålenge den ikkje blir alldeles mager og brenner motor så er det ok for meg for å få prøvd als litt.

Alle 4 diametre og begge A/R forhold tyder på det ja.

Det burde gå fort ja.

Man bruker antilag for at man skal kunne velge seg en turbo med store turbindeler for å redusere baktrykket slik at man kan kjøre høyere kompresjonsforhold og villere kammer.

Ingen motorer har mindre bruk for dette enn en 2,2L Cosworth med T3A/R0,48 turbinhus.

Du bør sørge for at motoren har lavt kompresjonsforhold og milde kammer.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

dette kittet kom fra på grpa escort (er vanninsprøyt også). org motor spesifikasjoner det var oppsatt til så må bare prøve... blir på 2.0 motor dette nå.

Det endrer endel saker. Kjør på. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

kan nett spørre om videre innspill og tips til vanninspruttank og plasering,

kva veske eg bør kjøyre på vanninspruten.

Du kan bruke hvilke(n) tank(er) som helst. Vanlige vindusspyler tanker er helt ok.

Hvis du vil ha det mer seriøst er Snow performance ett bra altarnativ.

http://www.summitracing.com/parts/SNO-40014/

http://www.summitracing.com/parts/SNO-40016/

 

Når det gjelder egnet væske så er det også her flere alternativer.

1. Boost juice: http://www.summitracing.com/parts/SNO-40008/

2. 50/50 rødsprit og vanlig vann.

3. Vindusspyler væske, men ikke kjøp det billigste dritet du finner. Isopropanolen, som er det du er ute etter her, er ikke billig.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

takker. blir nok rødsprit og vann, og bestille noe sånn boostjuice ettervert.

 

ja eg har tenkt på spylertank, har 2 "motorsportpumper" så er vel greit med 2 utganger... men siden det er begynt å bli lite med plass i motorrom så har eg halveges lurt på å bruke spylertanken til bakrutespyler, men blir jo eit stykke fram da men veit ikkje om dette har noe å si.

Værsågod. Godt! Rødsprit og vann funker som bare det. Bare rundtom her er det, gjennom årenes løp, kjørt noen 100 L på denne måten.

 

Det spiller ingen rolle hvor stor avstand det er mellom pumpen(e) og dysen(e), men avstanden fra tanken til pumpen bør begrenses.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk denne og se hva datasprutet må gjøre hvis man plutselig kutter vaninnsprutet.

http://www.youtube.com/watch?v=IPzBp-ch6to

 

Man må altså tune motoren betydelig mer aggressivt for at man skal få ut potensialet.

Å kjøre med vanlig tune og bare sprøyte vann inn i tillegg gir ikke imponerende resultater.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

ja eg rekner med denne er avhengig av vanninnsprutet, det er derfor eg tenkete å ha varsel om det minker, så eg ikkje kjører tomt uten å vite det.

 

ja vet att motor går til h.. ved svikt i vanninnsprutet vis den er oppsatt avhengig av det.

det er forøverig p8 hjerne med pectel boards

Det får vi håpe slik at du får en uvanlig rask og holdbar Cosworth og ikke bare en Cosworth med vanninsprut.

 

Sånn er det med den saken.

Ok. Det duger det.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

hehe ja satse på det, motor blei overhalt av ringspeed så den skal vere bra(selv om den har stått lagret i mange år...) ja er ikkje så extremt med hester, men bør bli ganske aggressiv... :twisted:

Det er meningsløst å henge seg opp i "Alle hestene" og barnslige maks tall. Sjelden har jeg sett det så tydelig vist som på disse to pullene her:

 

De røde strekene viser første pullet og har flest hester og størst maks tall og er totalt ubrukelig og helt meningsløst.

 

De blå viser hva som som skjer når man korrekt fokuserer på gjennomsnitts effekt og gjennomsnitts dreiemoment. Sjekk forskjellen på 4000 o/min.

 

20121016_124102_zps75a87d82.jpg

 

Du burde kunne få fine gjennomsnittstall.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...