twin turbo Posted May 28, 2011 Share Posted May 28, 2011 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 28, 2011 Share Posted May 28, 2011 Ta av husene og mål stor og liten dim på hjulene Men 550hk og .48eksoshus? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted May 28, 2011 Author Share Posted May 28, 2011 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 28, 2011 Share Posted May 28, 2011 Ja, det er absolutt den beste måten å bli helt sikker på hva du har Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 åssen er det mulig å være usikker på om du fikk tilbake samme turboen ??da må jeg si ..stakkar deg om du blir lurt sånn av dine bekjente eller kompiser.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted May 29, 2011 Author Share Posted May 29, 2011 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 det høres skikkelig kjipt ut.. har du tenkt å prøve å få en ordnings på det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted May 29, 2011 Author Share Posted May 29, 2011 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted May 29, 2011 Author Share Posted May 29, 2011 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 (edited) Ut fra det du poster her så kan man si:Kompressorhjul: 50/68mmTurbinhjul: 51/63 Turbinhus: A/R 0.48.Dette gir en kapasitet som i beste tilfellet kan stekke seg til 400 hk. Slikt eldgammelt, elendig møkk har ingenting på en 2,2 L Cosworthmotor å gjøre.Gå for en seriøs turbo som EFR, GTX eller lignende. De koster endel, men er "MUST HAVE!" for ett objektivt godt og ærlig 550 hk resultat. Selv om de er kostbare så er de verd hver krone i motsetning til billig kinaskrot og dette 100% ubrukelige "oppgraderings" dritet du nå har. "Fart koster penger, hvor fort har DU råd til å kjøre." Sånn er det bare. Edited June 1, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted October 15, 2012 Author Share Posted October 15, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 da lurer eg på om denne er noenlunde tilsvarende t34. da eg har kjøpt antilag til vinga, så da tenkte eg å brenne opp denne turbo der vis det er mulig å bruke den ilag med det t34 grådyse oppsettet som er på den hjernen. veit det ikkje blir 100% opptimalt, men sålenge den ikkje blir alldeles mager og brenner motor så er det ok for meg for å få prøvd als litt. Alle 4 diametre og begge A/R forhold tyder på det ja. Det burde gå fort ja. Man bruker antilag for at man skal kunne velge seg en turbo med store turbindeler for å redusere baktrykket slik at man kan kjøre høyere kompresjonsforhold og villere kammer.Ingen motorer har mindre bruk for dette enn en 2,2L Cosworth med T3A/R0,48 turbinhus. Du bør sørge for at motoren har lavt kompresjonsforhold og milde kammer. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted October 15, 2012 Author Share Posted October 15, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 15, 2012 Share Posted October 15, 2012 dette kittet kom fra på grpa escort (er vanninsprøyt også). org motor spesifikasjoner det var oppsatt til så må bare prøve... blir på 2.0 motor dette nå.Det endrer endel saker. Kjør på. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted October 15, 2012 Author Share Posted October 15, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted October 18, 2012 Author Share Posted October 18, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 18, 2012 Share Posted October 18, 2012 kan nett spørre om videre innspill og tips til vanninspruttank og plasering, kva veske eg bør kjøyre på vanninspruten. Du kan bruke hvilke(n) tank(er) som helst. Vanlige vindusspyler tanker er helt ok. Hvis du vil ha det mer seriøst er Snow performance ett bra altarnativ. http://www.summitracing.com/parts/SNO-40014/http://www.summitracing.com/parts/SNO-40016/ Når det gjelder egnet væske så er det også her flere alternativer.1. Boost juice: http://www.summitracing.com/parts/SNO-40008/2. 50/50 rødsprit og vanlig vann.3. Vindusspyler væske, men ikke kjøp det billigste dritet du finner. Isopropanolen, som er det du er ute etter her, er ikke billig. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted October 18, 2012 Author Share Posted October 18, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 18, 2012 Share Posted October 18, 2012 takker. blir nok rødsprit og vann, og bestille noe sånn boostjuice ettervert. ja eg har tenkt på spylertank, har 2 "motorsportpumper" så er vel greit med 2 utganger... men siden det er begynt å bli lite med plass i motorrom så har eg halveges lurt på å bruke spylertanken til bakrutespyler, men blir jo eit stykke fram da men veit ikkje om dette har noe å si.Værsågod. Godt! Rødsprit og vann funker som bare det. Bare rundtom her er det, gjennom årenes løp, kjørt noen 100 L på denne måten. Det spiller ingen rolle hvor stor avstand det er mellom pumpen(e) og dysen(e), men avstanden fra tanken til pumpen bør begrenses. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted October 18, 2012 Author Share Posted October 18, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 18, 2012 Share Posted October 18, 2012 (edited) Sjekk denne og se hva datasprutet må gjøre hvis man plutselig kutter vaninnsprutet.http://www.youtube.com/watch?v=IPzBp-ch6to Man må altså tune motoren betydelig mer aggressivt for at man skal få ut potensialet. Å kjøre med vanlig tune og bare sprøyte vann inn i tillegg gir ikke imponerende resultater. Edited October 18, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted October 19, 2012 Author Share Posted October 19, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 19, 2012 Share Posted October 19, 2012 ja eg rekner med denne er avhengig av vanninnsprutet, det er derfor eg tenkete å ha varsel om det minker, så eg ikkje kjører tomt uten å vite det. ja vet att motor går til h.. ved svikt i vanninnsprutet vis den er oppsatt avhengig av det. det er forøverig p8 hjerne med pectel boardsDet får vi håpe slik at du får en uvanlig rask og holdbar Cosworth og ikke bare en Cosworth med vanninsprut. Sånn er det med den saken.Ok. Det duger det. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted October 19, 2012 Author Share Posted October 19, 2012 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 20, 2012 Share Posted October 20, 2012 (edited) hehe ja satse på det, motor blei overhalt av ringspeed så den skal vere bra(selv om den har stått lagret i mange år...) ja er ikkje så extremt med hester, men bør bli ganske aggressiv... Det er meningsløst å henge seg opp i "Alle hestene" og barnslige maks tall. Sjelden har jeg sett det så tydelig vist som på disse to pullene her: De røde strekene viser første pullet og har flest hester og størst maks tall og er totalt ubrukelig og helt meningsløst. De blå viser hva som som skjer når man korrekt fokuserer på gjennomsnitts effekt og gjennomsnitts dreiemoment. Sjekk forskjellen på 4000 o/min. Du burde kunne få fine gjennomsnittstall. Edited October 20, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now