Jump to content

Mulig å fikse bensinpumpe?


fordsierra85

Recommended Posts

Har en Ford Sierra 2.0l IS som bensinpumpa har kvella på:( Det er elektronisk bensinpumpe som sitter under tanken. Men når jeg kjørte en gang stoppa bilen og bensinpumpa var helt DØD! Men bare for å ha gjort det fylte jeg den med crc-spray og bensin og slo litt på den, og det kom mye dritt ut av den.. Etter det ga jeg den strøm for å høre om det var liv i den og da gikk den faktisk! Men det er ikke den samme lyden som var før :/ Og når jeg hadde satt den i bilen igjen for å teste den kinna jeg bilen en god stund, men ingenting skjedde! :(

 

Hva syns dere, er det noe håp for den pumpa? Er det noe jeg kan gjøre for å reparere den?! Eller bør jeg kjøpe en ny en?

Hvis jeg må kjøpe ny, hvor kan man få en pumpe til billigst penge?

 

 

Takker for alle svar! :)

Link to comment
Share on other sites

Ebay er din venn, vettu ;)

 

Her f.eks. http://cgi.ebay.co.uk/FORD-SIERRA-XR4i-4x4-ELECTRIC-PETROL-FUEL-PUMP-NEW-/230625830646?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35b25ee6f6

 

 

500kr pluss frakt og evt. toll :)

 

Trenger ikke 044 på den bilen der, eneste du oppnår er en veldig aktiv retur :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

på den linken du sendte ser jeg at pumpa er til en 2.8L, men funker det på en 2.0L også? :)

 

Det er identisk pumpe til de motorene. Samme delenummer.

 

Se f.eks. her : http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=665480&CarReference_ID=3797&CategoryType_ID=1

Og trykk på "passer til følgende biler".

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Du burde bytte slangen fra tanken til pumpa.. Kan være noen gummi biter som har stoppa den!

Er nok best med ny pumpe..

Ett gammelt tjuvtriks (for å komme seg hjem) er å bytte om pluss og minus (noen sekeunder) for å "blåse" den rein :smartass:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...