kleppemachine Posted May 26, 2011 Share Posted May 26, 2011 Hei! Har en 205 blokk som jeg mistenker har en sprekk i sylinder nr 2. Stempelet er mye renere enn de andre.Problemet er at jeg får vann i oljen. Ut ifra bildene nedenfor. Ser det ut som om det er en sprekk som går horisontalt ? Kan kjenne et lite "hakk" med neglen (klikk på bildene for å få de større) Takk for svar MvhKim-Vidar Kleppe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted May 26, 2011 Share Posted May 26, 2011 Stor sannsynlighet for det ja. Spes siden stempelet er dampvasket. Men ryker det ikke en del av bilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kleppemachine Posted May 26, 2011 Author Share Posted May 26, 2011 Stor sannsynlighet for det ja. Spes siden stempelet er dampvasket. Men ryker det ikke en del av bilen? Røyk kanskje litt mer enn vanlig, men ikke mye.En kar sjekket toppen og for han så det ut som at det var 2 små sprekker ved et ventilsete på sylinder 2. (ikke trykktestet) og mente at dette kunne være problemet.Har fått tak i ny topp og pakning så tenkte å sette dette sammen i helgen. Finner da fort ut om feilen ligger i toppen eller sprekt sylinder. Ville bare legge ut bilde av sylinder 2 hvis noen ser at det helt klart er sprekk der.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted May 26, 2011 Share Posted May 26, 2011 Om bildene ikke lyver, ville jeg ikke vurdert å montere motoren sammen igjen. sylinderen ser jo ut til å være mer "revna" en sprekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted May 26, 2011 Share Posted May 26, 2011 hvor mye ladetrykk har du kjørt på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kleppemachine Posted May 26, 2011 Author Share Posted May 26, 2011 Kjørt på 1.6 bar i 50tusen km. Det her skjedde i vinter etter for tynn blanding av kjølevæske slik at vannet frøys, bilen kokte og det kom olje ut av peilerøret. Har kjørt med bilen etter det i noen tusen km og merket at det kom litt vann i olja. Skal sies at motoren har kokt endel ganger etterpå pga tett radiator (dårlig gjennomstrømning). Ingen fjusking, kun litt puttring ved kald motor. Enten er det sprekk i blokka, skjev topp og/eller sprekk topp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted May 26, 2011 Share Posted May 26, 2011 Kjørt på 1.6 bar i 50tusen km. Det her skjedde i vinter etter for tynn blanding av kjølevæske slik at vannet frøys, bilen kokte og det kom olje ut av peilerøret. Har kjørt med bilen etter det i noen tusen km og merket at det kom litt vann i olja. Skal sies at motoren har kokt endel ganger etterpå pga tett radiator (dårlig gjennomstrømning). Ingen fjusking, kun litt puttring ved kald motor. Enten er det sprekk i blokka, skjev topp og/eller sprekk topp.OK der har du svaret, med 99,9% sikkerhet er blokka sprekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kleppemachine Posted May 29, 2011 Author Share Posted May 29, 2011 OK der har du svaret, med 99,9% sikkerhet er blokka sprekt. Yep! Monterte alt sammen idag bare for å være 100% sikker, fikk vann i oljen med en gang. Tok ut tennpluggen på syl 2 og ser at det ligger vann på toppen av stempelet. Så hyl ut hvis noen har blokk til meg:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Kjedelig... Men litt usikker på om jeg hadde giddet å montere sammen kun for å sjekke, ved slike tydelige symptom på sprukket blokk Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Kjedelig... Men litt usikker på om jeg hadde giddet å montere sammen kun for å sjekke, ved slike tydelige symptom på sprukket blokk hadde du kjørt 50 000 km med cosworthen din uten og skru på den, så hadde du(vertfall jeg) lett kunna gjort en dummy test Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 hadde du kjørt 50 000 km med cosworthen din uten og skru på den, så hadde du(vertfall jeg) lett kunna gjort en dummy test Joda, ser den Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
kleppemachine Posted May 30, 2011 Author Share Posted May 30, 2011 hadde du kjørt 50 000 km med cosworthen din uten og skru på den, så hadde du(vertfall jeg) lett kunna gjort en dummy test Har ikke sagt at jeg ikke har skrudd på den de siste 50k..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted May 30, 2011 Share Posted May 30, 2011 Kjørt på 1.6 bar i 50tusen km. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted May 30, 2011 Share Posted May 30, 2011 Har ikke sagt at jeg ikke har skrudd på den de siste 50k..... skjønner jo det, du har da vell reg reim interval/olje skift som alle andre du også.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now