kleppemachine Posted May 26, 2011 Posted May 26, 2011 Hei! Har en 205 blokk som jeg mistenker har en sprekk i sylinder nr 2. Stempelet er mye renere enn de andre.Problemet er at jeg får vann i oljen. Ut ifra bildene nedenfor. Ser det ut som om det er en sprekk som går horisontalt ? Kan kjenne et lite "hakk" med neglen (klikk på bildene for å få de større) Takk for svar MvhKim-Vidar Kleppe
Tore_TJ Posted May 26, 2011 Posted May 26, 2011 Stor sannsynlighet for det ja. Spes siden stempelet er dampvasket. Men ryker det ikke en del av bilen?
kleppemachine Posted May 26, 2011 Author Posted May 26, 2011 Stor sannsynlighet for det ja. Spes siden stempelet er dampvasket. Men ryker det ikke en del av bilen? Røyk kanskje litt mer enn vanlig, men ikke mye.En kar sjekket toppen og for han så det ut som at det var 2 små sprekker ved et ventilsete på sylinder 2. (ikke trykktestet) og mente at dette kunne være problemet.Har fått tak i ny topp og pakning så tenkte å sette dette sammen i helgen. Finner da fort ut om feilen ligger i toppen eller sprekt sylinder. Ville bare legge ut bilde av sylinder 2 hvis noen ser at det helt klart er sprekk der....
as. Posted May 26, 2011 Posted May 26, 2011 Om bildene ikke lyver, ville jeg ikke vurdert å montere motoren sammen igjen. sylinderen ser jo ut til å være mer "revna" en sprekt.
kleppemachine Posted May 26, 2011 Author Posted May 26, 2011 Kjørt på 1.6 bar i 50tusen km. Det her skjedde i vinter etter for tynn blanding av kjølevæske slik at vannet frøys, bilen kokte og det kom olje ut av peilerøret. Har kjørt med bilen etter det i noen tusen km og merket at det kom litt vann i olja. Skal sies at motoren har kokt endel ganger etterpå pga tett radiator (dårlig gjennomstrømning). Ingen fjusking, kun litt puttring ved kald motor. Enten er det sprekk i blokka, skjev topp og/eller sprekk topp.
as. Posted May 26, 2011 Posted May 26, 2011 Kjørt på 1.6 bar i 50tusen km. Det her skjedde i vinter etter for tynn blanding av kjølevæske slik at vannet frøys, bilen kokte og det kom olje ut av peilerøret. Har kjørt med bilen etter det i noen tusen km og merket at det kom litt vann i olja. Skal sies at motoren har kokt endel ganger etterpå pga tett radiator (dårlig gjennomstrømning). Ingen fjusking, kun litt puttring ved kald motor. Enten er det sprekk i blokka, skjev topp og/eller sprekk topp.OK der har du svaret, med 99,9% sikkerhet er blokka sprekt.
kleppemachine Posted May 29, 2011 Author Posted May 29, 2011 OK der har du svaret, med 99,9% sikkerhet er blokka sprekt. Yep! Monterte alt sammen idag bare for å være 100% sikker, fikk vann i oljen med en gang. Tok ut tennpluggen på syl 2 og ser at det ligger vann på toppen av stempelet. Så hyl ut hvis noen har blokk til meg:)
Escort RST WRC Posted May 29, 2011 Posted May 29, 2011 Kjedelig... Men litt usikker på om jeg hadde giddet å montere sammen kun for å sjekke, ved slike tydelige symptom på sprukket blokk Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
hår ball Posted May 29, 2011 Posted May 29, 2011 Kjedelig... Men litt usikker på om jeg hadde giddet å montere sammen kun for å sjekke, ved slike tydelige symptom på sprukket blokk hadde du kjørt 50 000 km med cosworthen din uten og skru på den, så hadde du(vertfall jeg) lett kunna gjort en dummy test
Escort RST WRC Posted May 29, 2011 Posted May 29, 2011 hadde du kjørt 50 000 km med cosworthen din uten og skru på den, så hadde du(vertfall jeg) lett kunna gjort en dummy test Joda, ser den Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
kleppemachine Posted May 30, 2011 Author Posted May 30, 2011 hadde du kjørt 50 000 km med cosworthen din uten og skru på den, så hadde du(vertfall jeg) lett kunna gjort en dummy test Har ikke sagt at jeg ikke har skrudd på den de siste 50k.....
Ron Posted May 30, 2011 Posted May 30, 2011 Kjørt på 1.6 bar i 50tusen km. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
hår ball Posted May 30, 2011 Posted May 30, 2011 Har ikke sagt at jeg ikke har skrudd på den de siste 50k..... skjønner jo det, du har da vell reg reim interval/olje skift som alle andre du også..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now