admiralen Posted May 26, 2011 Posted May 26, 2011 (edited) Er det mulig å få lavere komp enn 8:1 ved bruk av wossner eller wiseco stempler uten å maskinere selve stempelet (i en 4wd motor)? Ser ikke at noen av disse merkene leverer noe annet enn 8:1 komp.? Edited May 26, 2011 by admiralen
Etern1ty Posted May 26, 2011 Posted May 26, 2011 slipe/hone/porte toppen? eller er jeg helt grønn? 1990 Ford Sierra 2.0 OHC bruksbil1974 Ford Mustang Fastback D1 V8 (kompressorprosjekt)1974 Ford Mustang Mach 1 (delebil)1984 Ford Granada 2.3L Jubileum (vraket) Delesalg1969 Ford Taunus 12M (solgt)1993 Ford Escort RS2000 (solgt)
Tore_TJ Posted May 26, 2011 Posted May 26, 2011 Ja ved å bruke 2wd topp. Men når du allerede har 4x4 toppen er det jo lettest å kjøpe stempler i rett komp. Fins en haug med leverandører. CP og Mahle kan anbefales.
admiralen Posted May 26, 2011 Author Posted May 26, 2011 On 5/26/2011 at 7:05 PM, Tore_TJ said: Ja ved å bruke 2wd topp. Men når du allerede har 4x4 toppen er det jo lettest å kjøpe stempler i rett komp. Fins en haug med leverandører. CP og Mahle kan anbefales. Ok, takk for svar.
Escort RST WRC Posted May 26, 2011 Posted May 26, 2011 Wössner og Wiseco er også merker som blir anbefalt.Du får ta kontakt med enten leverandør eller direkte til firmaet om du kan få lavere komp.Skal være mulig det On 5/26/2011 at 7:04 PM, Etern1ty said: slipe/hone/porte toppen? eller er jeg helt grønn? Da er du nok litt grønn ja Hehe Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Tore_TJ Posted May 26, 2011 Posted May 26, 2011 On 5/26/2011 at 7:15 PM, Escort RST WRC said: Wössner og Wiseco er også merker som blir anbefalt.Du får ta kontakt med enten leverandør eller direkte til firmaet om du kan få lavere komp.Skal være mulig det Jada, har Wössner i min egen motor og de har tålt mye juling. Neddreide originalstempler fungerer også hvis man er på stramt budsjett.
xXx Posted May 26, 2011 Posted May 26, 2011 http://cgi.ebay.co.uk/Cosworth-YB-4x4-Cosworth-7-6-1-low-comp-Forged-pistons-/380304836350?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item588bef46fe er bare og klikke på kjøp ;-) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
RS 1000 Posted May 27, 2011 Posted May 27, 2011 On 5/26/2011 at 6:57 PM, admiralen said: Er det mulig å få lavere komp enn 8:1 ved bruk av wossner eller wiseco stempler uten å maskinere selve stempelet (i en 4wd motor)? Ser ikke at noen av disse merkene leverer noe annet enn 8:1 komp.? Ja.Hvis du i forbindelse med den anbefalte normalisering av rådene får maskinverkstedet til å flytte øvre lagerskål 1,0 mm nærmere kryssbolten, da reduseres kompforholdet fra 8,0:1 - 7,4:1. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
admiralen Posted May 27, 2011 Author Posted May 27, 2011 On 5/27/2011 at 8:02 AM, RS 1000 said: Ja.Hvis du i forbindelse med den anbefalte normalisering av rådene får maskinverkstedet til å flytte øvre lagerskål 1,0 mm nærmere kryssbolten, da reduseres kompforholdet fra 8,0:1 - 7,4:1. Takk for svar, der lærte jeg noe nytt
RS 1000 Posted May 27, 2011 Posted May 27, 2011 On 5/27/2011 at 8:10 AM, admiralen said: Takk for svar, der lærte jeg noe nytt Bare hyggelig.Dette er i gaten nødløsning dersom man allerede har kjøpt stemplene og absolutt IKKE vil maskinere dem. Du kan regne med reaksjoner som denne: Hvis man ikke har kjøpt stemplene, da roer man heller ned og kjøper noen som gir ønsket kompresjonsforhold. Hvis budsjettet tillater så må "japse"råder og veivsliping til 2,1 L, på det sterkeste anbefales vurdert. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now