Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Er det mulig å få lavere komp enn 8:1 ved bruk av wossner eller wiseco stempler uten å maskinere selve stempelet (i en 4wd motor)? Ser ikke at noen av disse merkene leverer noe annet enn 8:1 komp.?

Edited by admiralen
Posted

slipe/hone/porte toppen? eller er jeg helt grønn? :P

1990 Ford Sierra 2.0 OHC bruksbil

1974 Ford Mustang Fastback D1 V8 (kompressorprosjekt)

1974 Ford Mustang Mach 1 (delebil)

1984 Ford Granada 2.3L Jubileum (vraket) Delesalg

1969 Ford Taunus 12M (solgt)

1993 Ford Escort RS2000 (solgt)

Posted

Ja ved å bruke 2wd topp. Men når du allerede har 4x4 toppen er det jo lettest å kjøpe stempler i rett komp. Fins en haug med leverandører.

 

CP og Mahle kan anbefales.

Posted
  On 5/26/2011 at 7:05 PM, Tore_TJ said:

Ja ved å bruke 2wd topp. Men når du allerede har 4x4 toppen er det jo lettest å kjøpe stempler i rett komp. Fins en haug med leverandører.

 

CP og Mahle kan anbefales.

 

 

Ok, takk for svar.

Posted

Wössner og Wiseco er også merker som blir anbefalt.

Du får ta kontakt med enten leverandør eller direkte til firmaet om du kan få lavere komp.

Skal være mulig det :)

 

  On 5/26/2011 at 7:04 PM, Etern1ty said:

slipe/hone/porte toppen? eller er jeg helt grønn? :P

 

Da er du nok litt grønn ja ;) Hehe :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted
  On 5/26/2011 at 7:15 PM, Escort RST WRC said:

Wössner og Wiseco er også merker som blir anbefalt.

Du får ta kontakt med enten leverandør eller direkte til firmaet om du kan få lavere komp.

Skal være mulig det :)

 

Jada, har Wössner i min egen motor og de har tålt mye juling. Neddreide originalstempler fungerer også hvis man er på stramt budsjett.

Posted
  On 5/26/2011 at 6:57 PM, admiralen said:

Er det mulig å få lavere komp enn 8:1 ved bruk av wossner eller wiseco stempler uten å maskinere selve stempelet (i en 4wd motor)? Ser ikke at noen av disse merkene leverer noe annet enn 8:1 komp.?

Ja.

Hvis du i forbindelse med den anbefalte normalisering av rådene får maskinverkstedet til å flytte øvre lagerskål 1,0 mm nærmere kryssbolten, da reduseres kompforholdet fra 8,0:1 - 7,4:1. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
  On 5/27/2011 at 8:02 AM, RS 1000 said:

Ja.

Hvis du i forbindelse med den anbefalte normalisering av rådene får maskinverkstedet til å flytte øvre lagerskål 1,0 mm nærmere kryssbolten, da reduseres kompforholdet fra 8,0:1 - 7,4:1. :)

 

 

Takk for svar, der lærte jeg noe nytt :)

Posted
  On 5/27/2011 at 8:10 AM, admiralen said:

Takk for svar, der lærte jeg noe nytt :)

Bare hyggelig.

Dette er i gaten nødløsning dersom man allerede har kjøpt stemplene og absolutt IKKE vil maskinere dem. Du kan regne med reaksjoner som denne: :glare:

Hvis man ikke har kjøpt stemplene, da roer man heller ned og kjøper noen som gir ønsket kompresjonsforhold.

Hvis budsjettet tillater så må "japse"råder og veivsliping til 2,1 L, på det sterkeste anbefales vurdert.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...