Jump to content

Stempler og komp.


admiralen

Recommended Posts

Er det mulig å få lavere komp enn 8:1 ved bruk av wossner eller wiseco stempler uten å maskinere selve stempelet (i en 4wd motor)? Ser ikke at noen av disse merkene leverer noe annet enn 8:1 komp.?

Edited by admiralen
Link to comment
Share on other sites

slipe/hone/porte toppen? eller er jeg helt grønn? :P

1990 Ford Sierra 2.0 OHC bruksbil

1974 Ford Mustang Fastback D1 V8 (kompressorprosjekt)

1974 Ford Mustang Mach 1 (delebil)

1984 Ford Granada 2.3L Jubileum (vraket) Delesalg

1969 Ford Taunus 12M (solgt)

1993 Ford Escort RS2000 (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Wössner og Wiseco er også merker som blir anbefalt.

Du får ta kontakt med enten leverandør eller direkte til firmaet om du kan få lavere komp.

Skal være mulig det :)

 

slipe/hone/porte toppen? eller er jeg helt grønn? :P

 

Da er du nok litt grønn ja ;) Hehe :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Wössner og Wiseco er også merker som blir anbefalt.

Du får ta kontakt med enten leverandør eller direkte til firmaet om du kan få lavere komp.

Skal være mulig det :)

 

Jada, har Wössner i min egen motor og de har tålt mye juling. Neddreide originalstempler fungerer også hvis man er på stramt budsjett.

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig å få lavere komp enn 8:1 ved bruk av wossner eller wiseco stempler uten å maskinere selve stempelet (i en 4wd motor)? Ser ikke at noen av disse merkene leverer noe annet enn 8:1 komp.?

Ja.

Hvis du i forbindelse med den anbefalte normalisering av rådene får maskinverkstedet til å flytte øvre lagerskål 1,0 mm nærmere kryssbolten, da reduseres kompforholdet fra 8,0:1 - 7,4:1. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ja.

Hvis du i forbindelse med den anbefalte normalisering av rådene får maskinverkstedet til å flytte øvre lagerskål 1,0 mm nærmere kryssbolten, da reduseres kompforholdet fra 8,0:1 - 7,4:1. :)

 

 

Takk for svar, der lærte jeg noe nytt :)

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar, der lærte jeg noe nytt :)

Bare hyggelig.

Dette er i gaten nødløsning dersom man allerede har kjøpt stemplene og absolutt IKKE vil maskinere dem. Du kan regne med reaksjoner som denne: :glare:

Hvis man ikke har kjøpt stemplene, da roer man heller ned og kjøper noen som gir ønsket kompresjonsforhold.

Hvis budsjettet tillater så må "japse"råder og veivsliping til 2,1 L, på det sterkeste anbefales vurdert.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...