Xr4x4 Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 (edited) sitt å spekulerer litt på turbo mating av escorten Lurte på om det e nån som har prøvd detta på 1.8 escort motora og på kor mye man kan ta ut av effekt før det blir sug i pengeboka med deler, nevnte dette litt for en som har hatt escort cosworth og han va litt usikker på om gearkassa ble å klare noe veldig effektøkning. noen som vet? Har vært borti at man kan lade rundt 0,49 på original 2.0 mondeo motor uten å måtte skifte deler i motor. noen som har ca peiling på ka detta kan komme til å koste. Lure også på kordan det e med godkjenning av sånt? Edited May 24, 2011 by Xr4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
packs Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 sjekk ut denne siden http://www.zetec-turbo.co.uk/ ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Eller denne http://www.fiestaturbo.com/articles/zetecturbo/ Søk etter "zetec turbo" så finner du veldig mye. Girkassa kan holde, men det kommer veldig an på kjørestil. Du har sannsynligvis samme girkasse som RS Turbo og der er det ikke uvanlig med 200hk og oppover. Ellers er det jo enkelt å bytte til MTX75-oppsett fra XR3i/RS2000, den tåler mer. "Rundt 0,49" ? Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xr4x4 Posted May 26, 2011 Author Share Posted May 26, 2011 "Rundt 0,49" ? rundt 0,49 bar ladetrykk Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted May 26, 2011 Share Posted May 26, 2011 (edited) rundt 0,49 bar ladetrykkIkke rundt 0,5 bar? Jeg synes bare det var rart formulert. Til saken. Mulig 0,49 bar på urørt motor funker, men jeg tviler på at det blir holdbart, særlig hvis det blir tatt snarveier på andre områder også. Edited May 27, 2011 by bard Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xr4x4 Posted May 26, 2011 Author Share Posted May 26, 2011 (edited) men om man ska gjøre den litt enklere måten da med å skifte kam akslinger og sånne småting. Prøve å leite litt på nettet men finner ikke noe særlig med sider som selger kam. Skriv inn tuning eller trim på en søkemotor nå til dags så kommer det kun opp: trim bilen med små tastetrykk eller med chip. Kjenner det at man starte å bli dritlei alt som har med chip trim å gjøre Edited May 26, 2011 by Xr4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted May 27, 2011 Share Posted May 27, 2011 Snakker du fortsatt om turbomotor nå? I så fall er kammer langt ned på lista over ting du bør bruke penger. Mye annet er viktigere. Du kan evt. vurdere kammer fra Mondeo 2.0. Hvis jeg søker etter "zetec tuning" på Google er første treff ZetecInside. Der er det mye nyttig informasjon, bl.a. hvordan du kan tilpasse en 2-liters Mondeomotor til Escort/Fiesta. Andre treff er guiden til Burton. Også nyttig lesestoff og et firma det er fornuftig å handle deler fra. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xr4x4 Posted May 27, 2011 Author Share Posted May 27, 2011 Snakker du fortsatt om turbomotor nå? Nei turbomotor datt litt ut. Gikk litt mer over tel trim uten pustehjelp Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort rs turbo Posted May 27, 2011 Share Posted May 27, 2011 det er ingen problem og bygge deg en 350hk 2.0l zetec silvertopp for 25000 kr og du har sikkert en ib5 kasse. det har jeg i rs turboen og. det er en god kasse som tåler alt fra 250-300hk alt etter stand på kassa -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted May 27, 2011 Share Posted May 27, 2011 Jeg mente ikke å skremme deg helt vekk fra turbo, det er fullt mulig å få til. Jeg synes bare det er viktig å vita at det krever litt mer enn en tilfeldig turbo og blankpolert dumpventil. Hva er utgangspunktet? 105, 115 eller 130 hester? Jeg synes guiden til Burton har en grei gjennomgang av mulighetene for sugetrimm. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xr4x4 Posted May 27, 2011 Author Share Posted May 27, 2011 Neida ble ikke skremt bort Og det e 105 små ponnier eg har Har lest litt igjennom den Burton guiden men sitter enda igjen å lure litt på kordan dela man sku bestillt ifra dem. Motor ting på engelsk vise seg tel at man detter litt ut av ka ting hete og sånt. men har forstått at man kan ganske lett sprite en 105/115 hester opp tel ca 130 hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now