Crisytaiser Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Er det mulig å bruke IS dyser på orginal DOHC motor? 1991 - BMW 520i 24v Manuell 1992 - Ford Sierra 2.0 IS - Solgt! 1991 - Ford Escort MK5b 1.8i - Solgt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lyrix Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 feil ohm tror jeg 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Høyomhsdyser på begge. Men IS dysene er vel hakket mindre enn dohc dysene, så jeg ser ikke akkurat poenget. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
gollicen Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Høyomhsdyser på begge. Men IS dysene er vel hakket mindre enn dohc dysene, så jeg ser ikke akkurat poenget.han skal prøve og få ned bemsinforbruket:S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisytaiser Posted May 23, 2011 Author Share Posted May 23, 2011 Høyomhsdyser på begge. Men IS dysene er vel hakket mindre enn dohc dysene, så jeg ser ikke akkurat poenget. har automatgir å må få ned bensinforbruket litt. ligger på 1.5 til 2 liter mila på bykjøring. bare som ei nødløsning til jeg får inn nymotoren.. 1991 - BMW 520i 24v Manuell 1992 - Ford Sierra 2.0 IS - Solgt! 1991 - Ford Escort MK5b 1.8i - Solgt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Tror nok det er bedre å finne den egentlige syndern. Du kan risikere at lambdasonden gjør slik at den justerer seg så feit som mulig når du skifter dysene. Du blir antakelig å få startproblemer også. Dohc går soppas magert orginalt når alt fungerer, at å kjøre enda magrere er ikke noe gunstig for toppen. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisytaiser Posted May 23, 2011 Author Share Posted May 23, 2011 Tror nok det er bedre å finne den egentlige syndern. Du kan risikere at lambdasonden gjør slik at den justerer seg så feit som mulig når du skifter dysene. Du blir antakelig å få startproblemer også. Dohc går soppas magert orginalt når alt fungerer, at å kjøre enda magrere er ikke noe gunstig for toppen. Hmm, lambdasonden var ødelagt men har bytta den. motoren ble litt anneledes på tomgang men bruker like mye som før. Eneste jeg vil tro er automatkassa. Irriterende siden det er lite penger i kassa for tida.. 1991 - BMW 520i 24v Manuell 1992 - Ford Sierra 2.0 IS - Solgt! 1991 - Ford Escort MK5b 1.8i - Solgt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Hmm, lambdasonden var ødelagt men har bytta den. motoren ble litt anneledes på tomgang men bruker like mye som før. Eneste jeg vil tro er automatkassa. Irriterende siden det er lite penger i kassa for tida.. det er nok ikke automat kassa som er synderen .. doch motor bruke lite bensin hvis den er uten feil .. vanlige feil er lamba sensor ..spjeld sensor , evt map sensor ,, målig og sjekk av disse er lurt .. sjekk all jord og .. ved jordfeil vil du få mye trøbbel .. HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Å sette inn mindre dyser er en dårlig løsning. Eller ingen løsning rettere sakt. Sjekk det som er nevnt over, og i tillegg så er det greit å sjekke vanntemp sensor. Det er den store bakerst på termostathuset. Hvis den gir signal om at motoren er kald så vil du få et høyt forbruk selv om motoren er driftsvarm. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now