Aero* Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Hei, Importerte min første Cosworth i vinter og lurer på hva som må til for og få skilter på denne.Vet jo at engangsavgift og sånt må betales, bilen er momset inn og jeg har det utenlandske vognkortet. Undersøker biltilsynet noe teknisk på bilen før man får skilter?Hørte med noen kamerater som har importert biler før, (nyere biler vel og merke) de forklarte at det ble sjekket at rammenummer stemte, ikke noe vesentlig mer..Synes dette hørtes latterlig enkelt ut? Noen med erfaringer på dette feltet? -1988 Ford Sierra Cosworth-1992 Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Hei, Importerte min første Cosworth i vinter og lurer på hva som må til for og få skilter på denne.Vet jo at engangsavgift og sånt må betales, bilen er momset inn og jeg har det utenlandske vognkortet. Undersøker biltilsynet noe teknisk på bilen før man får skilter?Hørte med noen kamerater som har importert biler før, (nyere biler vel og merke) de forklarte at det ble sjekket at rammenummer stemte, ikke noe vesentlig mer..Synes dette hørtes latterlig enkelt ut? Noen med erfaringer på dette feltet? Såvidt jeg husker sjekker de ikke avgass fra eksos, ellers sjekker de vel det meste.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Det er ikkje så enkelt nei. De sjekker feks cat om den er av korrekt type, bremsene, beltene og innfestingen av de. Da broren min tok inn sin escos, måtte han få tuv papirer og dokumenter fra adac, men bremser og slikt som er orginalt på bilen måtte dokumenteres av ford norge, som ikke gidder dette. Beskjeden var da at bilen måtte få dokumentert dette i landet den kom i fra for å få skiltene.Heldigvis har jeg en kompis fra berlin, og en kjenning av han jobber på tuv. Bilen er da i dag reg. med 300hk,10*18 felger, 235*40 dekk og med 26mm spacere og race eksos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Er bilen helt orginal er det ikke noe problem. Er den ikke det, så kan det bli MYE styr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aero* Posted May 23, 2011 Author Share Posted May 23, 2011 Bilen er så og si urørt og fremstår i grei stand. Dog så finnes det rust i hjulbuer bak og litt i bagasjerom, bortsett fra dette er det ingen rust av betydning under, litt overflaterust bakerst på kanalene.Motoren svetter også litt olje. Så disse tingene er vel sikkert noe de henger seg opp i. Bilen har akkurat fått nye originale bremseskiver og klosser. -1988 Ford Sierra Cosworth-1992 Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted May 23, 2011 Share Posted May 23, 2011 Svetter den bare litt kan jo en grundig motorvak rett før kontrollen hjelpe. Nødløsning for å få den gjennom kontrollen ihvertfall. Men på disse bilene er de veldig grundige. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aero* Posted May 24, 2011 Author Share Posted May 24, 2011 (edited) Hvor nøye er de på rust da? Mangler ca. 2 cm i høyre hjulbue, venstre er ikke så ille. Tenkte jeg skulle ta en motorvask før en evnt. kontroll.Hadde vært fint med hvite skilter på bilen så jeg får brukt den litt i sommer før den antageligvis blir plukket fra hverandre i vinter og overhalt/rustsveisa. Edited May 24, 2011 by Aero* -1988 Ford Sierra Cosworth-1992 Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Hei, Importerte min første Cosworth i vinter og lurer på hva som må til for og få skilter på denne.Vet jo at engangsavgift og sånt må betales, bilen er momset inn og jeg har det utenlandske vognkortet. Undersøker biltilsynet noe teknisk på bilen før man får skilter?Hørte med noen kamerater som har importert biler før, (nyere biler vel og merke) de forklarte at det ble sjekket at rammenummer stemte, ikke noe vesentlig mer..Synes dette hørtes latterlig enkelt ut? Noen med erfaringer på dette feltet?er nok noe mere papairer som må til - nyerer biler enn 05 kan du kjøpe COC papirer hos importøren da er det så enkelt som du beskriver . Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Rusta der er det ingen problem med Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now