Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skal bytte til sekvensiell kasse og i den forbindelse må eg gå over til twin plate clutch. Har alltid brukt Ap sine clutcher og kan jo fortsette med det, men kanskje noen her ine har gode erfaringer med andre typer som alcon eller andre typer?

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Posted

Jeg kjører med Clutchmaster 2-platers. Har egentlig ingenting å utsette på den, bortsett fra at klutsj-pedalen er ganske så hard..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Dere bruker vel hydraulisk cluch når dere har twin plate?

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Posted

Bygg om til hydraulisk. Beste jeg har gjort med bilen, men jeg har bare vanlig 6paddle.

Nevnte kompiser har hydraulisk og er lett og fin å bruke.

Posted

Bygg om til hydraulisk. Beste jeg har gjort med bilen, men jeg har bare vanlig 6paddle.

Nevnte kompiser har hydraulisk og er lett og fin å bruke.

 

Ja sikkert ikke dumt! Men har gått bra hittil da ;) Hehe.. Har fått en sterk venstrefot :smartass:

Og litt usikker på hvordan jeg egentlig bygger om :rolleyes:

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Jeg bruker tilton clutchen,er veldig fornøyd med den :)

 

Sjekka lamellene? De er sikkert like gode som alle andre, men de jeg har sett har begynt å sprekke etter et par sesonger med hard kjøring og rundt 500hk. Kan selvfølgelig være noe annet som er årsaken..

Posted (edited)

http://www.reyland.co.uk/Details.asp?ProductID=56

 

Dette er veldig lett å gjøre. Litt modifisering til clutchpedalen din og torpedoveggen. Eg har ikke gjort det ennå, men må gjøre det når eg får kassen. Alle eg har snakket med som har gjort det sier det blei utrolig mye bedre.

Edited by ArneR

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Posted (edited)

Link til dette? :)

 

http://reyland.co.uk/Details.asp?ProductID=56

 

 

DOH!! For treg!

 

http://www.reyland.co.uk/Details.asp?ProductID=56

 

Dette er veldig lett å gjøre. Litt modifisering til clutchpedalen din og torpedoveggen. Eg har ikke gjort det ennå, men må gjøre det når eg får kassen. Alle eg har snakket med som har gjort det sier det blei utrolig mye bedre.

 

For å si det sånn, escorten er lettere på clutchen enn Seat Leonen vi har..

Edited by Tore_TJ
Posted

Sjekka lamellene? De er sikkert like gode som alle andre, men de jeg har sett har begynt å sprekke etter et par sesonger med hard kjøring og rundt 500hk. Kan selvfølgelig være noe annet som er årsaken..

 

Hadde clutchen ute etter 1.sesong,så ikke noe feil med de da ihvertfall.

Hvilken type lameller er det som sprekker?

Posted

Jeg kjører med 7,25" Quartermaster og er veldig fornøyd.Bruker vaieren enda og synes ikke det er så galt uten hydraulisk heller.Clutchen har jeg heller ikke noe galt å si om.Kjører med 581hk 624Nm.

Posted (edited)

Hei.. Jeg har bygd om til hydralisk clutch nå, og er kjempe fornøyd med det.....

 

Satt samtidig på en reduksjon på utslipp på pedalen... Sånn att man ikke får det kjempe høgget på driverk....

 

Har noen bilder på ombygninga på min prosjekt Tråd....

Edited by BM-RACING

Bondemekk Racing

Ford Sierra isturbo

 

42107972_838924079641484_259040644536729

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...