ArneR Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Skal bytte til sekvensiell kasse og i den forbindelse må eg gå over til twin plate clutch. Har alltid brukt Ap sine clutcher og kan jo fortsette med det, men kanskje noen her ine har gode erfaringer med andre typer som alcon eller andre typer? Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Har kompiser med tilton clutcher, men de har en tendens til å sprekke etter en stund.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Jeg kjører med Clutchmaster 2-platers. Har egentlig ingenting å utsette på den, bortsett fra at klutsj-pedalen er ganske så hard.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted May 20, 2011 Author Share Posted May 20, 2011 Dere bruker vel hydraulisk cluch når dere har twin plate? Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Dere bruker vel hydraulisk cluch når dere har twin plate? Jeg bruker vanlig 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Bygg om til hydraulisk. Beste jeg har gjort med bilen, men jeg har bare vanlig 6paddle.Nevnte kompiser har hydraulisk og er lett og fin å bruke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Bygg om til hydraulisk. Beste jeg har gjort med bilen, men jeg har bare vanlig 6paddle.Nevnte kompiser har hydraulisk og er lett og fin å bruke. Ja sikkert ikke dumt! Men har gått bra hittil da Hehe.. Har fått en sterk venstrefot Og litt usikker på hvordan jeg egentlig bygger om 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodude Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Jeg bruker tilton clutchen,er veldig fornøyd med den Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Litt arbeid men verdt det. Får ferdige kit fra Reyland. Eller mekke til selv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Litt arbeid men verdt det. Får ferdige kit fra Reyland. Eller mekke til selv. Link til dette? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Jeg bruker tilton clutchen,er veldig fornøyd med den Sjekka lamellene? De er sikkert like gode som alle andre, men de jeg har sett har begynt å sprekke etter et par sesonger med hard kjøring og rundt 500hk. Kan selvfølgelig være noe annet som er årsaken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted May 20, 2011 Author Share Posted May 20, 2011 (edited) http://www.reyland.co.uk/Details.asp?ProductID=56 Dette er veldig lett å gjøre. Litt modifisering til clutchpedalen din og torpedoveggen. Eg har ikke gjort det ennå, men må gjøre det når eg får kassen. Alle eg har snakket med som har gjort det sier det blei utrolig mye bedre. Edited May 20, 2011 by ArneR Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 (edited) Link til dette? http://reyland.co.uk/Details.asp?ProductID=56 DOH!! For treg! http://www.reyland.co.uk/Details.asp?ProductID=56 Dette er veldig lett å gjøre. Litt modifisering til clutchpedalen din og torpedoveggen. Eg har ikke gjort det ennå, men må gjøre det når eg får kassen. Alle eg har snakket med som har gjort det sier det blei utrolig mye bedre. For å si det sånn, escorten er lettere på clutchen enn Seat Leonen vi har.. Edited May 20, 2011 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 http://reyland.co.uk/Details.asp?ProductID=56 DOH!! For treg! For å si det sånn, escorten er lettere på clutchen enn Seat Leonen vi har.. Hehe.. For ta det til vinteren igjen. Orker ikke mer nå.. hehe.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodude Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Sjekka lamellene? De er sikkert like gode som alle andre, men de jeg har sett har begynt å sprekke etter et par sesonger med hard kjøring og rundt 500hk. Kan selvfølgelig være noe annet som er årsaken.. Hadde clutchen ute etter 1.sesong,så ikke noe feil med de da ihvertfall.Hvilken type lameller er det som sprekker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Fikk bare vite at det var en tilton clutch, om det var en spesiell type lameller vet jeg ikke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2wd89Cos Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Jeg kjører med 7,25" Quartermaster og er veldig fornøyd.Bruker vaieren enda og synes ikke det er så galt uten hydraulisk heller.Clutchen har jeg heller ikke noe galt å si om.Kjører med 581hk 624Nm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted May 22, 2011 Share Posted May 22, 2011 jeg kjører med sachs motorsport clutch på vingebilen og sedan. De funker i allefall bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BM-RACING Posted May 22, 2011 Share Posted May 22, 2011 (edited) Hei.. Jeg har bygd om til hydralisk clutch nå, og er kjempe fornøyd med det..... Satt samtidig på en reduksjon på utslipp på pedalen... Sånn att man ikke får det kjempe høgget på driverk.... Har noen bilder på ombygninga på min prosjekt Tråd.... Edited May 22, 2011 by BM-RACING Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now