Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som topic, mulig å finne ut hvem av de to som er gåen? Olja er bytta tidligere uten større endring.

Pumpa lager litt lyd, men ikke mer enn normaalen trur jeg. Det bobler i reservoaret hvis det har noe å si.

Posted

Høres ut som avleiringer i systemet, sånn at oljetrykket blir ujevnt. Systemet kan gjennomskylles med parafin. Er en litt omfattende framgansmetode.

Det er ikke en ting jeg kan.

  • 2 weeks later...
Posted

fått prøvd ut noe?:)

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Posted

Joda. Tappa av litt olje og hadde på diesel. Lot det jobbe litt og tappa av. Kom ut mye drit da. Hjalp litt, men regner med at noe ikke er som det skal et sted.

  • 2 years later...
Posted

Jeg bytta tannstanga i alle fall. Går sikkert an å overhale for den som har interesse.

Ser det ligger ei Cosworth 4x4 tannstang til salgs, en tråd av "admiralen". Mulig det er litt større svingradius på Cosworth vs. dohc.

Posted

Ingenting å si om det er banjoskrue mot servopumpa. banjoskruen har samme gjenger og diameter som den utv mutteren på røret på dohc 4x4'n. Det hullet i pumpa der slangen kobles til er identisk på dohc og cosworth.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Posted

Har også vært borti at leddet mellom tannstang og rattaksel har vært gåent, da vil du merke at den blir punktvis tung på rattet;-)

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Posted

Har også vært borti at leddet mellom tannstang og rattaksel har vært gåent, da vil du merke at den blir punktvis tung på rattet;-)

Jeg har opplevd det samme på min 4x4 Sierra Cos. Der var det det ene leddet som satt omtrent helt fast.

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Posted

Bare en tanke til folket :)

 

Hva med servoslangene? de blir gamle å "poser opp" innvendig å

struper Flowen. Samme med gamle bremseslanger som poser opp å

mange tror at det er calipterens feil at bremsene henger ;D

 

Problemet på min scorpio ved heftig ratting er at styringen

plutselig "stopper" å blir veldig tung et øyeblikk, særlig med

kontraslenger, Alt er flushet, skiftet pumpe, å kontrollert

tannstang for lekasjer. Begynner å tenke tanken på å skaffe

nye servorør å slanger snart.

Posted

Bare en tanke til folket :)

 

Hva med servoslangene? de blir gamle å "poser opp" innvendig å

struper Flowen. Samme med gamle bremseslanger som poser opp å

mange tror at det er calipterens feil at bremsene henger ;D

 

Problemet på min scorpio ved heftig ratting er at styringen

plutselig "stopper" å blir veldig tung et øyeblikk, særlig med

kontraslenger, Alt er flushet, skiftet pumpe, å kontrollert

tannstang for lekasjer. Begynner å tenke tanken på å skaffe

nye servorør å slanger snart.

 

Sjekket multireimen/reimhjulet til servo pumpen?

Posted

Sjekket multireimen/reimhjulet til servo pumpen?

 

Alt nytt i mitt tilfelle, men er selfølgelig noe å ta med som feilkilde.

Posted

Har begynt å demontere bilen, skal av med girkassen og ut med motoren.

 

Etter å ha satt bilen på 4 bukker, koblet av rørene på servoen og tappet den for olje. Var det likavell unormalt tungt å vri på dekkene, så det må vare en plass det kniper?

Det føles kanskje litt klumpete/hakkvis, men uansett generelt treigt fra ene siden til den andre.

Posted

Har begynt å demontere bilen, skal av med girkassen og ut med motoren.

 

Etter å ha satt bilen på 4 bukker, koblet av rørene på servoen og tappet den for olje. Var det likavell unormalt tungt å vri på dekkene, så det må vare en plass det kniper?

Det føles kanskje litt klumpete/hakkvis, men uansett generelt treigt fra ene siden til den andre.

 

Håper du fylte på ny olje samtidig? vist ikke har du nok svidd pumpen, tåler ikke å gå tørt den.. Har en DOHC 2wd tannstang liggende her ;)

 

men sett den på bakken også ratter du mens en ser på reimhjulet til pumpen, ofte under bevegselse (sving) at den stopper opp

Posted

Heiheihei bilen sto ikkje å gikk nei :P

Tenkte bare at nå var det ikke tette slanget etc som strupet når jeg vridde på dekkene

Posted

Demonter rattaksel leddet ditt, på faderns f-150 så sto det bom fast ene delen av leddet

( han klaga på at styringa var så tung ;D )

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...