SierraCL Posted May 17, 2011 Posted May 17, 2011 Som topic, mulig å finne ut hvem av de to som er gåen? Olja er bytta tidligere uten større endring.Pumpa lager litt lyd, men ikke mer enn normaalen trur jeg. Det bobler i reservoaret hvis det har noe å si.
grandisjohn Posted May 17, 2011 Posted May 17, 2011 Høres ut som avleiringer i systemet, sånn at oljetrykket blir ujevnt. Systemet kan gjennomskylles med parafin. Er en litt omfattende framgansmetode. Det er ikke en ting jeg kan.
SierraCL Posted May 17, 2011 Author Posted May 17, 2011 Må gjerne fortelle hvis du gidder. Kan diesel brukes?
grandisjohn Posted May 17, 2011 Posted May 17, 2011 Må gjerne fortelle hvis du gidder. Kan diesel brukes? Jepp, diesel er enda bedre Det er ikke en ting jeg kan.
dohcboy Posted May 20, 2011 Posted May 20, 2011 diesel smører oxo så lagra i pumpa ikke går til H Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
SierraCL Posted May 21, 2011 Author Posted May 21, 2011 Hmm.. Prøver med slangene først jeg og ser hvor mye drit det er i dem.Takk for svar.
fostad Posted May 29, 2011 Posted May 29, 2011 fått prøvd ut noe? Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag
SierraCL Posted May 29, 2011 Author Posted May 29, 2011 Joda. Tappa av litt olje og hadde på diesel. Lot det jobbe litt og tappa av. Kom ut mye drit da. Hjalp litt, men regner med at noe ikke er som det skal et sted.
SierraCL Posted June 30, 2013 Author Posted June 30, 2013 Jeg bytta tannstanga i alle fall. Går sikkert an å overhale for den som har interesse. Ser det ligger ei Cosworth 4x4 tannstang til salgs, en tråd av "admiralen". Mulig det er litt større svingradius på Cosworth vs. dohc.
Per Olav Posted June 30, 2013 Posted June 30, 2013 Ingenting å si om det er banjoskrue mot servopumpa. banjoskruen har samme gjenger og diameter som den utv mutteren på røret på dohc 4x4'n. Det hullet i pumpa der slangen kobles til er identisk på dohc og cosworth. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
SierraCL Posted June 30, 2013 Author Posted June 30, 2013 Så din ble bra etter tannstangbytte, uten bytte av pumpe? Ja.
2.8 injection Posted July 1, 2013 Posted July 1, 2013 Har også vært borti at leddet mellom tannstang og rattaksel har vært gåent, da vil du merke at den blir punktvis tung på rattet;-) 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Krona Posted July 1, 2013 Posted July 1, 2013 Har også vært borti at leddet mellom tannstang og rattaksel har vært gåent, da vil du merke at den blir punktvis tung på rattet;-)Jeg har opplevd det samme på min 4x4 Sierra Cos. Der var det det ene leddet som satt omtrent helt fast. Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967
Paul Posted July 1, 2013 Posted July 1, 2013 Bare en tanke til folket Hva med servoslangene? de blir gamle å "poser opp" innvendig åstruper Flowen. Samme med gamle bremseslanger som poser opp åmange tror at det er calipterens feil at bremsene henger ;D Problemet på min scorpio ved heftig ratting er at styringenplutselig "stopper" å blir veldig tung et øyeblikk, særlig medkontraslenger, Alt er flushet, skiftet pumpe, å kontrollerttannstang for lekasjer. Begynner å tenke tanken på å skaffenye servorør å slanger snart.
Fredrik92 Posted July 1, 2013 Posted July 1, 2013 Bare en tanke til folket Hva med servoslangene? de blir gamle å "poser opp" innvendig åstruper Flowen. Samme med gamle bremseslanger som poser opp åmange tror at det er calipterens feil at bremsene henger ;D Problemet på min scorpio ved heftig ratting er at styringenplutselig "stopper" å blir veldig tung et øyeblikk, særlig medkontraslenger, Alt er flushet, skiftet pumpe, å kontrollerttannstang for lekasjer. Begynner å tenke tanken på å skaffenye servorør å slanger snart. Sjekket multireimen/reimhjulet til servo pumpen? Sierra 2.0 DOHC prosjekt
Paul Posted July 1, 2013 Posted July 1, 2013 Sjekket multireimen/reimhjulet til servo pumpen? Alt nytt i mitt tilfelle, men er selfølgelig noe å ta med som feilkilde.
SierraCL Posted July 1, 2013 Author Posted July 1, 2013 Jeg ville henta den tannstanga som ligger til salgs. Kjekt å ha på lur i alle fall.Det florerer ikke av slike.
alelys Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Har begynt å demontere bilen, skal av med girkassen og ut med motoren. Etter å ha satt bilen på 4 bukker, koblet av rørene på servoen og tappet den for olje. Var det likavell unormalt tungt å vri på dekkene, så det må vare en plass det kniper?Det føles kanskje litt klumpete/hakkvis, men uansett generelt treigt fra ene siden til den andre.
Fredrik92 Posted July 2, 2013 Posted July 2, 2013 Har begynt å demontere bilen, skal av med girkassen og ut med motoren. Etter å ha satt bilen på 4 bukker, koblet av rørene på servoen og tappet den for olje. Var det likavell unormalt tungt å vri på dekkene, så det må vare en plass det kniper?Det føles kanskje litt klumpete/hakkvis, men uansett generelt treigt fra ene siden til den andre. Håper du fylte på ny olje samtidig? vist ikke har du nok svidd pumpen, tåler ikke å gå tørt den.. Har en DOHC 2wd tannstang liggende her men sett den på bakken også ratter du mens en ser på reimhjulet til pumpen, ofte under bevegselse (sving) at den stopper opp Sierra 2.0 DOHC prosjekt
alelys Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Heiheihei bilen sto ikkje å gikk nei Tenkte bare at nå var det ikke tette slanget etc som strupet når jeg vridde på dekkene
Paul Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Demonter rattaksel leddet ditt, på faderns f-150 så sto det bom fast ene delen av leddet( han klaga på at styringa var så tung ;D )
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now