morten2101 Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Hei Har i det siste hatt ei motorlampe som lyser, og fikk den sjekke på verksted til å være noe feil eksosresirkulering eller noe sånt.Noen dager senere så begynte ABS og antispinn lampa og lyse samtidig. Like etterpå "døde" alle instrumentpaneler mens bilen var igang.Dvs turteller, bensinmåler og alt var uten funksjon. Kjørte litt videre, og airbag lampa begynte å blinke. Like etterpå fjusket bilen, før den stoppet helt.Prøvde å starte den på nytt, men kom bare klikkelyder. Helt dødt. Noen som har vært borti noe liknende? Kan det være motorstyringsmodulen som er kilden til problemet?Hva koster evt noe sånt? Morten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Jeg tipper kortslutning en eller annen plass! Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Tom for strøm, har sikkert sluttet å lade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Er nok tomt for strøm ja. Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
morten2101 Posted May 14, 2011 Author Share Posted May 14, 2011 Tom for strøm? Dvs gåen dynamo altså? Burde ikke indikatorlyset for batteriet lyse først da? Og er det en sammenheng mellom lyset i motorlampa og dette da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Det er ikke sikkert ladelampa kommer om den slutter å lade. Kommer an på hvorfor den slutter Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
morten2101 Posted May 15, 2011 Author Share Posted May 15, 2011 Det er ikke sikkert ladelampa kommer om den slutter å lade. Kommer an på hvorfor den slutter Hehe, takk.. når ble jeg enda mer forvirret. Hva kan da være årsaken til havariet? Feil på styringsmodul, som fører til at den ikke lader, som fører til at den stopper ?(er jeg inne på noe?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Kan være. Blir bare gjetting. Få bilen til noen som kan lese ut feilkoder Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
morten2101 Posted May 16, 2011 Author Share Posted May 16, 2011 Hatt bilen til verksted nå. De bytta dynamo og batteri for den nette sum av 6500,- :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 Tja det var ganske bra pris vil jeg si. Link to comment Share on other sites More sharing options...
morten2101 Posted May 17, 2011 Author Share Posted May 17, 2011 Tja det var ganske bra pris vil jeg si. Godt å høre det ihvertfall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts