Jump to content

7,5" diff


SierraCos2wd

Recommended Posts

"Jugærn" i Hokksund :whistling:

 

Er det forresten noen som kjører med 427 utveksling og T5 kasse her?

Har rivi av pinjong akselen min.. Så eg vurderer noe "lettere" eg også..

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjører med 4,27 og T5. Funker bra på bane, men det blir vel litt i overkant høyt turtall på vanlig kjøring.

Jeg bruker min kun på bane, så for min del er ikke det noe problem.

 

Jeg fant for øvrig diffen på en Scorpio "frosk" på høggern. ;)

Edited by 75mk2
Link to comment
Share on other sites

Jeg kjører med 4,27 og T5. Funker bra på bane, men det blir vel litt i overkant høyt turtall på vanlig kjøring.

Jeg bruker min kun på bane, så for min del er ikke det noe problem.

 

Jeg fant for øvrig diffen på en Scorpio "frosk" på høggern. ;)

Takker for info :)

Eg bor jo i telemark, å det er lite motorveg kjøring.. Så det er vell bare å klinke til! :D

 

Har ikkje tlf nr te jugærn, men han har mye bra differ i ein konteiner nedpå der..

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

hvilket turtall havner man på sånn ca med 4,27 i kombinasjon med T5 kasse i 80 km/t lurer på om eg muligens skulle ha bytta utveksling når eg bytter inn mat i diffen ;-)

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

i en brukt bil ville jeg ikke gått lettere enn 3.92..

Er litt enig.. Har ikkje prøva cosworth med denne utvekslinga.. Men har snakka eindel med Jon Jamtvedt å han meiner eg skulle kjørt 4,44 (med den motoren eg har nå)

så da havner eg midt imellom med 4,27 :smartass:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

er det noen spesielle årsmodeller som har den type diff? Hvilken type scorpio?

 

Den jeg tok fra var en 2,0L, så jeg antar at de fleste av den typen har 4,27.

Det er iallefall den nye typen scorpio. Er ikke helt sikker på når den kom.

 

Med 4,27 vil du ha ca 2400rpm i 80 og 3000rpm i 100km/t, mot henholdsvis 2000 og 2600rpm orginalt. ;)

Link to comment
Share on other sites

du mener bruks bil ? ;-)

hvorfor ikkje ???????

bruks bil selvfølgelig..

Syns det blir alt for mye turtall/støy på 90 + kmt på langkjøringa.. Ikke for noe annet :smartass:

Og at jeg syns overgangen fra 3,64 var såpass stor, at 1 gir blir på en måte overflødigt, med mindre man har langt 1 gir da :P

3.92 er helt perfekt i mine øyne, ikke noe galt med 3,64 heller, men du får litt mer tak med 3,92

Link to comment
Share on other sites

3.92 er helt perfekt i mine øyne, ikke noe galt med 3,64 heller, men du får litt mer tak med 3,92

 

Enig, er kjempefornøyd med 3.92, men noe høyere kommer jeg aldri til å gå pga bruker bilen til hverdags.

 

48 eksos hus å 3.92 er det alle med bruks Cosworther burde gå for i mine øyne, kraft tvert man er borti pedalen, drit skøy på svingete veier :ph34r:

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

her på vestlandet er det ikkje så mangen veier med 90 på så det blir ikkje det store problemet. å bilen blir brukt kansje 8 til 10 ganger i løpet av sommeren resten står den på bukker så er bare søndags cruse bil..... og litt drag race ;-) ;-) å den bråker så mye fra før med vibratec motor og gear kasse feste ;-) så litt til skader nok ikkje ;-)

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

rart om det ikke står utv på den alu Tage`n!? Vet framdiffene ikke har med utv, men på bak diffene har jeg til gode og se at det ikke er stempla inn..

I værstefall står det skrevet på kronhjulet om du tar av diff lokket.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...