eivi91 Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 Nå har hjullageret på venstre side bak begynt å rumle. Er det mye jobb å skifte dette, kontra å skifte hjullager fremme? Skifta på venstre side fremme i fjor, og det var ihvertfall en drittjobb. Måtte til slutt ta med hele navet til ett verksted som kunne presse av den siste ringen til meg. Så det jeg lurer på er hvor annerledes er det bak? Bilen har tromler bak om det skulle ha noe å si. Har prøvd å søke litt, og fant ut at man må bruke dor og hammer til å få av det gamle lageret, men er dette samme prinsippet som fremme? '13 Subaru Forester 2.0i '09 Subaru Legacy Outback 2.0D x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 bak er lett. demontere alt, simmeringer og lager skåler.har byttet noen slike, og om eg husker, så er det lettere bak enn fremme bare ha tungen beint i munnen så lagerskålene kommer riktig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taunus S Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 Eg meiner også å hukse at dette er ein rimelig grei skru jobb ja. Er nokre år siden eg skifta på mi 4x4 doch Stv., med trommler bak,MEN husker eg heilt feil om eg påstår at sentermutter`n er links gjenget?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 Ene sida er links ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taunus S Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 Ene sida er links ja. Og da er vel det nødvendigvisd v/s.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 Hehe, ser hva du prøvde å si nå ja Har bytta 9 hjullager på Sierra, men husker aldri hvem side som har links. Har en formening om venstre side, men det er ikke verre enn å prøve. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taunus S Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted May 13, 2011 Author Share Posted May 13, 2011 (edited) Må jeg av med de 4 boltene inne i trommelen også? De har jeg prøvd å få opp før, men måtte gi opp i frykt for å knekke av hodet på dem. Tror forresten det er høyre side som har links. Hadde gitt mer mening med tanke på rulleretning til hjulet Edited May 13, 2011 by eivi91 '13 Subaru Forester 2.0i '09 Subaru Legacy Outback 2.0D x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted May 13, 2011 Share Posted May 13, 2011 jeg liker å jobbe med hele navet av bilen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taunus S Posted May 13, 2011 Share Posted May 13, 2011 Må jeg av med de 4 boltene inne i trommelen også? De har jeg prøvd å få opp før, men måtte gi opp i frykt for å knekke av hodet på dem. Tror forresten det er høyre side som har links. Hadde gitt mer mening med tanke på rulleretning til hjulet Dersom det gir deg mest mening i at høyre side bak er links gjennga, da trur eg at eg ville tenkt litt til..... Dersom du ikkje stort sett rygger deg mot målet ditt kanskje?? Ellers enig med DToft, ta ut heile navet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted May 14, 2011 Author Share Posted May 14, 2011 Dersom det gir deg mest mening i at høyre side bak er links gjennga, da trur eg at eg ville tenkt litt til..... Dersom du ikkje stort sett rygger deg mot målet ditt kanskje?? Ellers enig med DToft, ta ut heile navet. Hehe, der må jeg ha tenk feil ja! Men venstre side fremme hadde ihvertfall ikke links gjenger når jeg bytta sist. Blir nok at jeg bare setter den bort på verksted, så slipper jeg å stå i garasjen å banne over knekte bolter. De skulle ha omtrent 1900,- inkludert lager. '13 Subaru Forester 2.0i '09 Subaru Legacy Outback 2.0D x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 SATTAN. drøy pris Link to comment Share on other sites More sharing options...
eivi91 Posted May 14, 2011 Author Share Posted May 14, 2011 Tja, jeg har jo søkt opp flere år gamle tråder der det ble snakket om priser høyere enn dette. Fant også en som sa 1500,-. Så da er vel rundt 1900,- noe man bare må regne med da, inflasjonen spiller jo inn her også. Dersom bilen hadde ABS kosta det omtrent 2500,-. '13 Subaru Forester 2.0i '09 Subaru Legacy Outback 2.0D x - '86 Sierra 2.0i S x - '08 Fiesta ST150 x - '92 Sierra DOHC Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 finn en lokal helt som vil gjøre det under bordet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Venstre side er links, så lenge man ikke har byttet om på driv leddene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now