Jump to content

Recommended Posts

Posted

Får ikke tilbake stempelet. Klarer å dreie på det, så det er ikke gått fast. Er her noe jeg må løsne? F.eks "sperre"-anordning som har sammenheng med håndbrekket. Noen som vet?

Posted

Takk! Lenge siden jeg har skruvd bil - som du sikkert forstår :-)

Det finnes ett billig redskap til dette på Biltema (så slipper du å ødelegge gummipakningen på stempelet)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Posted (edited)

Jepp - en snill nabo lånte meg en hjemmelaga "tersj" sånn at jeg fikk stempelet inn. MEN - så har jeg løsna på boltene som holder sleiden (tabbe eller?) Får nå ikke klaven over skiva?

Edited by Johnny Rivers
Posted

Uansett hva du løsner så skal du få dette sammen igjen. Du har vel tatt calipperen av glideboltene for å få på plass klossene og presse inn stempelet. Du må huske på at det er spor i stempelet slik at dette går på plass over klossene. Klossene har en liten tapp på baksiden. Dersom du vrir stempelet riktig skal calipperen gå noenlunde greit nedpå igjen. Stempelet må helt inn og stå i riktig vinkel. Veldig lett å overse.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Posted

Neste gang jeg skifter klosser må jeg skifte skiva pga. slitasje (slitekant) Calipperen var vanskelig å få av denne gangen. Går det å løsne på stempelet, slik at den er lettere å få av?

Posted

Du kan banke vekk rust kanten. Du får ikke rørt stempelet uten å løyse caliperen ifra. Bruk et skruhjern ellom calipper og skiva og vipp ut, pleier å gå bra det

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...