Scorpio2.8 Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 kjøpte meg ny gammel bil på tirsdag nå renner det mer eller mindre olje av denn. lurer på va dette kan være ser ikke ut til å vere sprekk i bunnpanne ser ut som oljen kommer ut litt lenger oppe på blokka, er det en pakning mellom blokka og bunnpanna som kan være sprukket?
Truckdriver Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 For å lokalisere lekkasjen så bør du begyne med en skikkelig motorvask først. Da blir det mye enklere å se hvor den lekker - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
mr_scorpio Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 Sjekk oljetrykksmålern, er helt vanlig at de sprekker. 1968 Mercury Montego MX wagon 390,1969 Mercury Cyclone Fastback 351w 1977 Ford Granada 2,3L Automatic 1986 Ford Scorpio 2,9i GL,1993 Ford Scorpio 2,9i Ghia Estate, 1993 Ford Scorpio 2,0 GLX, 1994 Ford Scorpio 2,0i , 1998 Ford Scorpio 2,5 TD 1998 Ford Explorer 4,0
Scorpio2.8 Posted May 7, 2011 Author Posted May 7, 2011 ok blir en liten vask så kann jeg skjekke den målern får ikke till før på mandagen, men takk for raskt svar:)
Scorpio2.8 Posted May 21, 2011 Author Posted May 21, 2011 er dette oljetryk'smålern som skal være problemet?
k3nn37 Posted May 21, 2011 Posted May 21, 2011 det er oljetrykksbryteren ja.. aldrig hørt om at de sprekker før, men en gang må jo være den første.. har du 16v eller 8v motor? om du har 8v motoren med svart "plast" toppdeksel og fordeler foran ville jeg begynt på toppen.. de "plast" dekslene er så dårlig at oljen svetter rett igjenom dem når de er gammle men om du er sikke på at det er nedre del av motoren som lekker ville jeg sett på o-ringen foran på veiva.. når den første lekker, lekker det MYE..
dohcboy Posted May 21, 2011 Posted May 21, 2011 kan være fra topdekslet ja, eller register dekslet i framkant av motoren, Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Scorpio2.8 Posted May 21, 2011 Author Posted May 21, 2011 det er oljetrykksbryteren ja.. aldrig hørt om at de sprekker før, men en gang må jo være den første.. har du 16v eller 8v motor? om du har 8v motoren med svart "plast" toppdeksel og fordeler foran ville jeg begynt på toppen.. de "plast" dekslene er så dårlig at oljen svetter rett igjenom dem når de er gammle men om du er sikke på at det er nedre del av motoren som lekker ville jeg sett på o-ringen foran på veiva.. når den første lekker, lekker det MYE.. er 16v ja er ikke toppdeksel kommer lenger nedenfra. det er ikke så my svetting heller en lekkasje, når jeg bøyde meg under bilen så jeg at det lak fra høyre side av motoren men så ikke hvor det kom fra, så bare at det rant olje fra traversen. selv håper jeg bare det er filteret men mann er sjelden så heldig ;P
k3nn37 Posted May 21, 2011 Posted May 21, 2011 pleier å være litt vanskelig å finne fram på motoren når den står i bil så legger ut et bilde av 2L 8v.. blokka er lik som 16v.. som du ser er det faktisk ingen andre ting rett over traversen på høyre side som kan lekke annet enn bunnpannepakningen og dekselene til toppen.. men om reg dekselet foran lekker kan det lett følge bunnpanna for så å havne på traversen.. trur ikke olje fra oljefilteret ville havnet på traversen..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now