jakob Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 Heisann, tenkte å bygge høykomp motor ut av 2,9- 12v. v6 motoren min som kammen er gåen på. Lurte derfor på om det gikk an å bruke orginal sprutet på trimmet motor (sugetrim)?Hadde også håpet på å bruke datasprut etter hvert.. Går det å sette 2,8 stempel og råder rett inn i 2,9 motoren uten å måtte modde toppene? 2,8 stempel med råde gir vel høyere komp? Hadde håpet på rundt 200-250 hk.. Tenkte å:porte toppeneporte insug/insugs-manifold2,8 stempel og råder???Ultimate road kamSterkere ventilfjørerkansje nye ventiltetninger og ventiler- er dette vits i?Grenrør3" eksos Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 Mange tips her : http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/58746-min-trimming-av-29i/ Div.deler her : http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/63536-29-v6-spesialdeler/page__pid__616132__st__0entry616132 Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 8, 2011 Share Posted May 8, 2011 Går det å sette 2,8 stempel og råder rett inn i 2,9 motoren uten å måtte modde toppene? 2,8 stempel med råde gir vel høyere komp?Hadde håpet på rundt 200-250 hk..Nei. Toppene eller stemplene må modifiseres på squish flatene. Ja, faktisk en god del høyere. På generalt grunnlag tok man ut over 200 hk på 2V støpejernmotorer med dette motorvolummet tilbake på 60 tallet med forgassere og stiftetenning så dette er alt annet enn urealistisk. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted May 9, 2011 Author Share Posted May 9, 2011 Er det da mulig om eg skulle bygge en 250 suge-hesters motor, å bruke orginalt sprut? Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Er det da mulig om eg skulle bygge en 250 suge-hesters motor, å bruke orginalt sprut? Ikke helt urørt.Du må bytte dyser, chippe osv, men jeg kan ikke se at det skal være umulig å få til. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted May 10, 2011 Author Share Posted May 10, 2011 Joda, blir jo selvfølgelig å bytte dyser, men MÅ sprutet chippes? Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Joda, blir jo selvfølgelig å bytte dyser, men MÅ sprutet chippes? Pleier å si at det eneste man MÅ er å drite, så nei, det MÅ du ikke. Du kan imidlertid ikke kjøre helt originalt og urørt sprut alene når du skal trimme såpass mye som du snakker om her. Jeg mener at det skal være mulig å bruke ett piggy-back sprut i tillegg til det originale. Piggy-back er derfor ett smidig alternativ til chip slik jeg ser det, men det enkleste er nok ett korrekt evt. tilpasset chip. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now